آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و اقدامی بزرگ در راستای خدمات رسانی به شهروندان هشتگردی توسعه زیرساختهای شهری منجمله زیرساخت‌های بهداشتی ، درمانی و آموزشی از جمله موضوعاتی است که علاوه بر عمران و آبادانی شهر می تواند بعنوان اقدامی عام المنفعه در بلندمدت مورد استفاده شهروندان قرار گرفته و سالیان سال منافع حاصل از […]

آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و اقدامی بزرگ در راستای خدمات رسانی به شهروندان هشتگردی

توسعه زیرساختهای شهری منجمله زیرساخت‌های بهداشتی ، درمانی و آموزشی از جمله موضوعاتی است که علاوه بر عمران و آبادانی شهر می تواند بعنوان اقدامی عام المنفعه در بلندمدت مورد استفاده شهروندان قرار گرفته و سالیان سال منافع حاصل از احداث این زیرساخت ها به شهروندان تعلق گیرد .

خوشبختانه هشتگرد به عنوان مرکز شهرستان ساوجبلاغ موقعیت خوبی از لحاظ زیرساخت های شهری داشته و رویکرد مدیریت شهری نیز در دوره ششم شورای اسلامی شهر بر توسعه این زیرساخت هاست . در همین راستا و با مساعدت شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد با همکاری موسسه درمانی بسیجیان استان البرز ، اولین درمانگاه تخصصی در این شهر راه اندازی خواهد شد .

در جلسه مشترکی که به دعوت شورای اسلامی شهر و با حضور سرهنگ جانمحمدلو فرمانده سپاه ناحیه ساوجبلاغ ، مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد ، مهندس افشاری رئیس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولین موسسه درمانی بسیجیان استان البرز برگزار گردید تاسیس درمانگاه تخصصی ویژه بسیجیان در این شهر کلید خورد .

مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد با اشاره به سکونت اقشار مختلف در شهر و با توجه به این موضوع که هشتگرد محل مراجعه بسیاری از شهروندان شهرها و روستاهای همجوار و حتی ساکنین شهرستان‌های دیگر برای مراجعه به مراکز تجاری و دریافت خدمات درمانی و بهداشتی است بر توسعه زیرساختهای شهری تاکید کرد .

یعقوبی گفت : استفاده بهینه از املاک و مستغلات شهرداری برای خدمات رسانی به شهروندان از جمله تاکیدات مدیریت شهری است و خوشبختانه طی دو ماه اخیر با تلاشهای صورت گرفته ، املاک و مستغلات شهرداری استحصال شده و برنامه های خوب و متنوعی برای بهره‌برداری از آنها تدوین گردیده است .

وی گفت : ایجاد ارزش افزوده املاک ، ایجاد مراکز خدماتی ، جلوگیری از خام‌فروشی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه و عمران و آبادانی شهر از جمله این برنامه هاست .

وی افزود : امسال و در آستانه چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی طی تفاهم‌ نامه‌ای با موسسه درمانی بسیجیان استان البرز ، راه اندازی اولین درمانگاه تخصصی بسیجیان در این شهر کلید خواهد خورد .

یعقوبی بیان کرد : در همین راستا و با حمایت رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر و پیگیری ویژه سرهنگ جانمحمدلو فرماندهی محترم سپاه ناحیه ساوجبلاغ ، یکی از اماکن متعلق به شهرداری برای این موضوع اختصاص یافته و انشا الله طبق برنامه تدوین شده در ماه‌های آتی مراحل تجهیز و راه اندازی آن آغاز و به بهره برداری خواهد رسید .

وی عنوان کرد : ارائه خدمات درمانی به بسیجیان و عموم شهروندان بالاخص قشر محروم جامعه از جمله اهداف این تفاهم نامه بوده و امیدواریم نتایج مطلوبی از این اقدام حاصل گردد .

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر با تقدیر از تلاش‌های شهردار محترم و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر برای تاسیس این بیمارستان و پیشبرد اهداف ، به بیان بخشی از برنامه‌های پارلمان شهری برای عمران و آبادانی شهر پرداخت .

افشاری گفت : تدوین بودجه عملیاتی برای سال ۱۴۰۱ از جمله برنامه‌هایی است که به صورت مستمر در شورای اسلامی در حال پیگیری است و در آن بودجه توسعه زیرساخت ها منجمله توسعه فضای سبز شهری و بهره برداری بهینه از املاک در نظر گرفته شده است .

وی گفت : در راستای قدرشناسی از مردم انقلابی و فهیم شهر هشتگرد و ارائه خدمات به بسیجیان عزیز ، مدیریت شهری از طرح ایجاد درمانگاه تخصصی استقبال کرده و مراحل تاسیس اولین درمانگاه تخصصی ویژه بسیجیان در استان البرز در اولین روز از دهه مبارک فجر را هدیه ای در خور شان ملت شریف دانست که به زودی راه اندازی خواهد شد .

افشاری افزود : از جمله تاکیدات اعضای شورای شهر در راه اندازی این درمانگاه ، خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه ، بهره گیری از پزشکان متخصص و تنوع بخشهای درمانی بوده و انتظار می رود طرف قرارداد نیز با پایبندی به تعهدات ، زمینه را برای رضایتمندی شهروندان فراهم نماید .

وی بیان کرد : با توجه به نیاز موسسه ، این درمانگاه در مکانی با زیربنای بالغ بر ۷۰۰ متر مربع و دسترسی مناسب شهروندان در منطقه با تراکم جمعیت ایجاد خواهد شد .

افشاری افزود : بنابر توافق صورت گرفته ، تعرفه درمان برای عموم شهروندان بر اساس تعرفه درمانگاههای بخش عمومی غیر دولتی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده و موسسه درمان بسیجیان به عنوان طرف قرارداد موظف به رعایت آن خواهد بود .

سرکار خانم صالحی عضو شورای شهر و مسئول کمیسیون بهداشت و درمان شورا که از ابتدای شروع به کار شورای ششم در مرداد ماه سال جاری به صورت ویژه پیگیر موضوعات مربوط به بانوان و نیز موارد مختص به بهداشت و درمانی شهر بوده است ، این اقدام مشترک را حاصل پیگیری‌های فرماندهی محترم سپاه ناحیه ساوجبلاغ و مساعدت و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر دانست .

صالحی گفت : سپاه در جای جای این مملکت منشأ خدمات خیر و بزرگ برای هموطنان بوده و خوشبختانه شورای جوان و انقلابی هشتگرد و شهردار پرتلاش این شهر نیز از طرح ها و برنامه های این نهاد انقلابی استقبال می نماید و تاسیس این درمانگاه در اولین سال از شروع به کار شورای ششم و در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، نوید دهنده آینده ای سرشار از خدمت و عمران و آبادانی خواهد بود.

در این جلسه که با حضور سایر اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد مهندس فلاحتکار ، مهندس کاشف ، حاج رضا واحدی و مهندس مویدی حضور داشته و به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند .

@hashtgerdcity