افتتاح بوستان ۵۶۰۰ متر مربعی شهید باکری در هشتگرد امروزه فضای سبز به عنوان یکی از شاخصه های زندگی شهری مطرح بوده و حفظ و نگهداری و توسعه آن در نشاط شهروندان موثر است ، شهرداری هشتگرد نیز با بهره گیری از توان کارشناسان و کارگران زحمتکش اداره سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری […]

افتتاح بوستان ۵۶۰۰ متر مربعی شهید باکری در هشتگرد

امروزه فضای سبز به عنوان یکی از شاخصه های زندگی شهری مطرح بوده و حفظ و نگهداری و توسعه آن در نشاط شهروندان موثر است ، شهرداری هشتگرد نیز با بهره گیری از توان کارشناسان و کارگران زحمتکش اداره سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری در جهت نگهداری این فضاهای سبز بصورت شبانه روزی تلاش می نماید و توسعه این فضاها از جمله اهداف مدیریت شهری می باشد .

در همین راستا و طی مراسمی که با حضور امام جمعه ، فرماندار ، شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مسئولین شهرستان ساوجبلاغ و شهرهای همجوار برگزار شد بوستان ۵۶۰۰ متر مربعی شهید مهدی باکری در شهرک بعثت هشتگرد افتتاح و به بهره برداری رسید .

کلنگ احداث این بوستان در هفته دولت سال ۱۴۰۰ به زمین زده شده بود و با تلاش و پیگیری شهردار هشتگرد و حمایت همه جانبه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر این بوستان برای استفاده شهروندان آماده و افتتاح گردید .

مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد در مراسم افتتاحیه با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در زمینه توسعه زیرساخت ها ، گزارشی از وضعیت فضای سبز شهر هشتگرد ارائه نمود .

وی گفت : مساحت کل فضای سبز هشتگرد ۱۱۷ هکتار می باشد و سرانه فضای سبز آن ۱۹ متر مربع برای هر نفر است و امروز ۴۶ امین بوستان شهر هشتگرد افتتاح و به مساحت فضای سبز این شهر افزوده می گردد .

شهردار هشتگرد در تشریح اهمیت احداث این بوستان بیان کرد : شهرک کوثر هشتگرد از جمله محلات در حال توسعه شهر می باشد و زیرساخت های لازم برای این شهرک هنوز فراهم نشده است لذا افتتاح این بوستان می تواند محیطی آرام و مناسب برای خانواده های ساکن در شهرک بعثت و شهرک کوثر فراهم نماید .
.
یعقوبی تصریح کرد : شهرداری بنا بر وظایف ذاتی خود را ملزم به ایجاد زیرساخت های شهری میداند و برای حفظ و نگهداری این زیرساخت‌ها از جمله لوازم و وسایلی که در این بوستان ها نصب می شود نیاز به مشارکت شهروندان است و شهروندان فهیم هشتگرد نیز در این موضوعات یاریگر شهرداری بوده و خواهند بود .

وی گفت : بوستان شهید باکری در شهرک بعثت برای استفاده شهروندان در زمینی به مساحت ۵۶۰۰ متر مربع متعلق به شهرداری شامل ۳۰۰۰ متر مربع فضای سبز با جدولگذاری به طول ۱۰۰۰ متر طول ، ۱۷۶ متر مکعب بتن ریزی ، ۲۰۰۰ متر مربع کفپوش پیاده روها ، ۲۰۰۰ متر مکعب مخلوط ریزی ، تهیه و حمل و پخش ۱۰۰۰ متر مکعب خاک کشاورزی ایجاد گردیده و ۳۱۴ اصله نهال شامل کاج سدروس، توت مجنون، کاج تهران و زیتون تلخ و طاووسی و ۶۰۰۰ بوته گل رز، زرشک، سرو جونی پروس، اختر، لاوان، یوکا در فضای سبز آن کاشته شده است و نیز علاوه بر مبلمان پارکی شامل مجموعه بازی کودکان می باشد .

شهردار هشتگرد بیان کرد : علاوه بر ارزش بالای ملک متعلق به شهرداری که برای احداث این بوستان در نظر گرفته شده مبلغ ۱۴ میلیارد ریال برای اجرای کارهای عمرانی ، فضای سبز ، تاسیسات و مبلمان پارکی از محل اعتبارات شهرداری هزینه گردیده است .

یعقوبی با تقدیر و تشکر از حمایتهای رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، برنامه های آتی شهرداری در زمینه فضای سبز را مشتمل بر چند بخش زیر توصیف کرد .

تامین منابع آبی پایدار از تصفیه خانه شهرک صنعتی که بخش عمده‌ای از کار انجام گرفته و با تفاهم‌نامه‌ای با این شهرک پساب حاصل از تصفیه خانه آن پس از هدایت به مخزن ذخیره سازی برای آبیاری فضاهای سبز مورد استفاده قرار خواهد گرفت ، استفاده از پساب حاصل از تصفیه خانه شهر جدید مهستان با توجه به امکان انتقال ثقلی آن برای بهره برداری جهت آبیاری فضاهای سبز شهری ، اجرای پروژه جداسازی آب خام فضای سبز از آب شرب شهری ، اجرای آبیاری تحت فشار قطره ای برای صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری در بوستان های شهر ، شناسنامه دار نمودن باغات محدوده و حریم شهر هشتگرد ، احیاء ۵۰ هکتار از کمربند سبز واقع در ضلع جنوبی اتوبان و تعریف کاربرهای مناسب برای آن ، احیاء ۶ هکتار فضای سبز رمپ و لوپ میدان شهیدان نژاد فلاح از جمله این برنامه ها بوده است .

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ نیز دقایقی در این مراسم سخنرانی و به عمران و آبادانی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تاکید کرد .