✅ اولین جلسه هماهنگی برنامه های بزرگداشت هفته فرهنگی هشتگرد جلسه کمیسیون فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی هشتگرد با موضوع برنامه ریزی برای بزرگداشت ۱۷ آذر روز فرهنگی این شهر با حضور سرپرست شهرداری ، اعضای شورای اسلامی شهر ، جمعی از مسئولین دستگاه‌های فرهنگی و تعدادی از فرهیختگان در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری […]

✅ اولین جلسه هماهنگی برنامه های بزرگداشت هفته فرهنگی هشتگرد

جلسه کمیسیون فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی هشتگرد با موضوع برنامه ریزی برای بزرگداشت ۱۷ آذر روز فرهنگی این شهر با حضور سرپرست شهرداری ، اعضای شورای اسلامی شهر ، جمعی از مسئولین دستگاه‌های فرهنگی و تعدادی از فرهیختگان در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار شد.

از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بررسی پیشنهادات اعضا برای تثبیت روز فرهنگی هشتگرد با رویکرد برنامه های ایرانی-اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت تمامی اقشار جامعه اعم از هنرمندان ، ورزشکاران ، دانش‌آموزان و دانشجویان ، اصناف ، فرهنگیان و … در بزرگداشت هفته فرهنگی بوده است و با توجه به رویکرد مدیریت شهری و فرهیختگان حاضر در نشست مقرر شد تا از ظرفیت تمامی اقشار برای اجرای برنامه ها استفاده شود .

مهندس امینی سرپرست شهرداری هشتگرد در ابتدای جلسه با تقدیر و تشکر از استقبال فرهیختگان از اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر در تعیین روز فرهنگی ، ۱۷ آذر را برآیند برنامه‌های فرهنگی هشتگرد دانست و افزود : انتخاب هوشمندانه ۱۷ آذر به عنوان روز فرهنگی هشتگرد با توجه به وجود کاروانسرای تاریخی سبب گردیده تا تشکل های مختلف از قبیل هنرمندان ، ورزشکاران ، دانشجویان ، اساتید و … از این نامگذاری استقبال نمایند و انتظار می‌رود در سال‌های آتی ، روز و هفته فرهنگی برآیندی از برنامه‌های متنوع فرهنگی ، مذهبی ، ورزشی و سایر برنامه ها در هشتگرد باشد.

امینی گفت : هرچند در سال گذشته به علت شیوع گسترده کرونا ، برنامه ها بیشتر در فضای مجازی برگزار گردید لیکن حضور مسئولین محترم در روز ۱۷ آذر در مزار شهدا و کاروانسرای باستانی ینگی امام مهر تاییدی بر اقدام مدیریت شهری و موجب معرفی این مناسبت گردید .

وی اظهار امیدواری کرد تا با پشتیبانی شهرداری برنامه های مختلفی در حوزه های متنوع توسط اقشار مختلف جامعه و سازمانها و ادارات فرهنگی شهر برگزار گردد و از آمادگی شهرداری برای استقبال از پیشنهادات صاحبنظران در جهت پر بارتر شدن برنامه ها خبر داد .

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به رویکرد اعضای شورا در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و ارتقاء فرهنگ شهروندی ، خواستار مشارکت دستگاه های فرهنگی در برگزاری این مناسبت شد .

وی گفت : هفته فرهنگی مختص به شهرداری و شورای شهر نبوده و متعلق به همه شهروندان است لذا نیاز است تا همه اقشار و سازمان‌ها در بزرگداشت آن مشارکت نمایند .

رئیس شورا افزود : روز فرهنگی هشتگرد به عنوان اولین شهر استان البرز با ابتکار مدیریت شهری در شورای فرهنگ عمومی تصویب گردید و در راستای هویت بخشی به شهر نیز تهیه و تدوین کتاب هشتگرد توسط نویسنده توانمند دکتر حسین عسگری در مراحل پایانی قرار دارد و انتشار این کتاب سندی معتبر از هویت شهر و مجالی برای معرفی مشاهیر و پیشینه تاریخی آن خواهد بود .

حاج رضا واحدی عضو شورا و مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بر بزرگداشت روز فرهنگی هشتگرد و تعیین نمادی از بین مشاهیر ، شخصیت‌های ملی و مذهبی ، اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری به عنوان هویت شهر تاکید نمود .

واحدی گفت : شهر هشتگرد دارای پیشینه قوی تاریخی باشد و تاکنون به این موضوع پرداخته نشده و هویت تاریخی آن مغفول مانده است .

وی بر برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی ، تهیه بروشور حاوی پیام‌های بزرگان و مسئولین و اجرای برنامه ها با رویکرد هویت ایرانی-اسلامی تاکید کرد .

در ادامه جلسه که با حضور حجت‌الاسلام فراستی رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان ، حجت‌الاسلام صفوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ، دکتر حسین عسگری نویسنده و پژوهشگر تاریخی و جمعی دیگر از فرهیختگان برگزار گردید حاضرین به بیان نظریات و دیدگاه های خود پرداخته و مقرر شد در جلسات بعدی پس از تشکیل دبیرخانه دائمی هفته فرهنگی هشتگرد ، مصوبات به صورت مشخص بررسی و اجرا گردد .

ساخت المان های فرهنگی ، برگزاری نشست با مسئولین شهرهای مجاور ، تهیه برنامه یکساله دستگاه‌ها و تشکل‌های فرهنگی شهر ، تهیه نرم افزار معرفی هشتگرد ، عقد تفاهم‌نامه فرهنگی با سایر شهرها ، تدوین و چاپ ویژه‌نامه ، هماهنگی جهت پخش برنامه‌ها در سیمای البرز ، تهیه کلیپ های تصویری ، معرفی شهروند افتخاری ، تخفیف در عوارض و خدمات شهرداری در هفته فرهنگی ، نامگذاری معابر به نام مشاهیر ، دیدار با فرهیختگان ، استفاده حداکثری از فضاهای تبلیغی شهر ، برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی و تهیه کلیپ جغرافیایی شهر از جمله مصوبات اولین جلسه کمیسیون فرهنگی ویژه هفته فرهنگی هشتگرد بوده است .

@hashtgerdcity