با حکم دکتر عبداللهی استاندار البرز ، مهندس پیام رئیسی رسماً شهردار هشتگرد شد . آیین معارفه شهردار هشتگرد با حضور دکتر البرزی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، حجت الاسلام والمسلمین مختاری امام‌ جمعه شهرستان ساوجبلاغ ، سرهنگ جان محمدلو فرمانده سپاه و سرهنگ سلیمانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ، معاونین فرماندار ، خانواده معظم شهدا ، […]

با حکم دکتر عبداللهی استاندار البرز ، مهندس پیام رئیسی رسماً شهردار هشتگرد شد .

آیین معارفه شهردار هشتگرد با حضور دکتر البرزی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، حجت الاسلام والمسلمین مختاری امام‌ جمعه شهرستان ساوجبلاغ ، سرهنگ جان محمدلو فرمانده سپاه و سرهنگ سلیمانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ، معاونین فرماندار ، خانواده معظم شهدا ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ، مسؤلین و جمعی از معتمدین و مردم شریف شهرستان برگزار شد و مهندس پیام رئیسی بعنوان شهردار هشتگرد معارفه گردید.

مهندس مؤیدی رئیس شورای اسلامی شهر در ابتدای مراسم با عرض خیر مقدم به حاضرین و تبریک اعیاد شعبانیه به نیابت از اعضای پارلمان شهری از زحمات مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد تقدیر و تشکر نمود .
مؤیدی همچنین با تشکر از زحمات شهرداران ، سرپرستان شهرداری و اعضای سابق شورای اسلامی شهر ، وجود شهری آباد را حاصل تلاش آنها دانست.

وی در ادامه گزارشی از روند انتخاب شهردار ارائه نمود و گفت : شورای اسلامی هشتگرد پس از انتخاب سرپرست شهرداری در ماههای گذشته ، نسبت به انتشار فراخوان و دعوت از گزینه ای متقاضی سمت شهردار اقدام نمود و پس از بررسی سوابق و برنامه های گزینه ها ، نهایتا آقای مهندس پیام رئیسی که از پرسنل با سابقه و خبره شهرداری می باشد بعنوان شهردار انتخاب و برای طی مراحل قانونی به استانداری البرز معرفی گردید .

رئیس شورا با عرض تبریک به شهردار جدید افزود : انتظار دارم تا این رویه وحدت و همدلی حاکم در مجموعه شهرداری مستمر بوده و به ارتقاء خدمات به شهروندان و عمران و آبادانی شهر بیانجامد.

وی اجرای پروژه های بزرگ عمرانی ، رفع مشکلات ترافیکی ، توجه به مناطق محروم و کم برخوردار ، بازآفرینی و توانمندسازی بافت فرسوده شهری ، رفع مشکلات و معضلات شهر از قبیل شبکه هدایت فاضلاب و تصفیه خانه ، ایجاد زیرساخت های شهری از قبیل بیمارستان و اماکن فرهنگی و ورزشی ، توسعه فضای سبز و تسهیل در سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ، حفظ و حراست از بیت المال ، حضور مستمر در شهر ، تکریم ارباب رجوع ، تعامل با سایر دستگاههای خدمات رسان و اجرای برنامه های دولت مردمی بویژه در عرصه تامین مسکن از جمله خواسته های پارلمان شهری از شهردار هشتگرد بیان کرد .

حجت الاسلام والمسلمین مختاری امام جمعه شهرستان با تبریک ایام ، از حسن انتخاب رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تقدیر نمود و با تبریک انتخاب جناب آقای رئیسی به عنوان شهردار هشتگرد توصیه هایی برای پیشبرد امورات و سرلوحه قرار دادن خدمت به مردم ارائه کرد .

مختاری گفت : اکنون در مراسم معارفه شهردار هشتگرد پدران معظم شهدا و خانواده ایثارگران حضور دارند و آنها آمده اند تا بگویند که برای این میزها و جایگاه ها خون داده شده و ما باید قدردان آنها باشیم و برای خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنیم .

امام جمعه شهرستان ، شهردار جدید هشتگرد را آشنا به فضای شهری و شهرداری دانست که از آغاز انتخاب ایشان به عنوان سرپرست شهرداری ، انتصابات صورت گرفته نشانگر این تسلط بوده و بهبود خدمات نتیجه آن بوده است .

حجت الاسلام مختاری رفاقت و صمیمیت و اتحاد موجود را حاصل انتخاب درست شورا دانست که باید مستمر باشد و نتیجه آن خدمت بهتر به این مردم شریف خواهد بود .

وی اجرای قانون و جلوگیری از تخلف را سرلوحه کار شهردار جدید معرفی کرد و به جوابگویی به مردم ، تکریم ارباب رجوع ، دیدار مستمر با شهروندان و استفاده از ظرفیت مسئولین شهرستان تاکید کرد و از مسئولین حاضر خواست تا با مدیریت شهری در پیشبرد اهداف همکاری نمایند .

دکتر البرزی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ از اعضای شورای شهر برای مدیریت خوب و جلوگیری از ایجاد وقفه در خدمات رسانی به شهروندان و تسریع در انتخاب شهردار تقدیر نمود و در بخش دیگری از دکتر عبداللهی استاندار محترم البرز در زمینه تسریع در صدور حکم شهردار هشتگرد تشکر کرد .

وی گفت : هشتگرد از مدیریت خوبی در پارلمان شهری برخوردار است و شورای شهر با توجه به هم افزایی و لحاظ جمیع جهات ، شهرداری را انتخاب نمودند که به حوزه مدیریت شهری و به خرده فرهنگ ها آشناست و انشاالله می‌تواند با استفاده از تجربیات خود و هماهنگی با اعضای محترم شورا و مدیران اجرایی و ستادی شهرستان بارقه های امید را به برای مردم روشن بسازد .

البرزی با تشکر از امام جمعه معزز ، از حمایت مستمر فرمانداری و سایر مسئولین شهرستان از شهردار منتخب برای استمرار خدمات خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این حمایت ها و تلاش‌ها منتج به رفع مشکلات و عمران و آبادانی شهر باشد .

در ادامه با حضور مسئولین و خانواده معظم شهدا ، حکم مهندس پیام رئیسی به عنوان شهردار هشتگرد به وی اهداء و رسماً به عنوان شهردار این شهر شروع بکار نمود .

مهندس پیام رئیسی با عرض احترام به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و سایر حاضرین و تبریک اعیاد شعبانیه از تلاشهای جناب آقای مهندس یعقوبی شهردار سابق تقدیر نمود .

وی با تشکر از از اعتماد اعضای محترم شورای اسلامی شهر گفت : تلاش خواهم کرد تا در آینده این مسیر شایسته این اعتماد باشم و منویات منتخبین محترم مردم هشتگرد را که جز عمران و آبادانی و رضایتمندی شهروندان نیست به عمل تبدیل نمایم.

رئیسی گزارشی از اقدامات سه ماهه اخیر ارائه نمود که حاصل همراهی مسئولین شهرستان ، معاونین و پرسنل زحمتکش شهرداری و حمایت اعضای محترم شورا بوده است .

وی تکمیل پروژه های عمرانی از قبیل آسفالت ، جدول گذاری ، راه اندازی مرکز پلاک گذاری خودرو ، انجام فاز اول جداسازی آب خام فضای سبز از آب شرب شهری ، رفع نقاط بحرانی و هدایت آب های سطحی برای جلوگیری از سیلاب ، انجام اقدامات بزرگ فرهنگی و جشن ها از قبیل جشن ولادت حضرت زهرا و روز زن ، جشن دهه مبارک فجر و ولادت حضرت امیرالمومنین و سایر برنامه های فرهنگی با محوریت امام جمعه معزز شهرستان ، برگزاری هفته فرهنگی هشتگرد با مشارکت تمامی اقشار جامعه ، هنرمندان ، دانشجویان ، اساتید ، طلاب ، بسیجیان ، فرهنگیان و … تلاش جهت تحقق بودجه مصوب ۱۴۰۱ و پرداخت مطالبات پیمانکاران ، حقوق و مزایای پرسنل و بدهی‌های معوق شهرداری را از جمله مواردی برشمرد که طی ماه های اخیر با جدیت پیگیری شده و نتایج خوبی نیز حاصل گردیده است .

شهردار هشتگرد تکریم ارباب رجوع و حضور مسئولین در بین مردم را از جمله موارد مورد تاکید رئیس و اعضای محترم شورا عنوان کرد که با جدیت دنبال شده و به صورت مستمر با حضور در مساجد ، محلات و دیدار با اقشار مختلف جامعه انجام شده و مشکلات شهر احصاء و این مشکلات با همکاری و تلاش پرسنل شهرداری و تعامل با سایر دستگاه های خدمات رسان در حال رفع است که یکی از طرح های اجرا شده طی ماه های اخیر نهضت پاکسازی محلات می باشد که در در نوع خود بی نظیر بوده و این طرح در روزهای آتی در تمامی محلات اجرا و در آینده نیز گسترش خواهد یافت .

وی افزود : امیدوارم با حمایت های شما مسئولین ، مشارکت شهروندان و دعای خیر خانواده معظم شهدا و ایثارگران بتوانم در دوره مسئولیت خود با همراهی اعضای محترم پارلمان شهری و تلاش کارکنان شهرداری آنچه را که شهروندان از مدیریت شهری توقع دارند اجرا و گامی هر چند کوچک برای عمران آبادانی این خطه از ایران اسلامی بردارم .

تلاش برای رفع ترافیک بلوار امام(ره) ، احداث پارکینگ های طبقاتی ، هوشمند سازی خدمات ، جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ، توسعه محدوده قانونی شهر ، ساماندهی مبادی ورودی و خروجی ، استفاده از املاک و مستغلات شهرداری ، ساماندهی وضعیت نیروی انسانی ، توسعه تجهیزات و ماشین آلات و اقدامات فرهنگی از جمله برنامه های مطرح شده شهردار هشتگرد بوده است .
مهندس پیام رییسی شهردار هشتگرد از پرسنل با سابقه این شهرداری می باشد که پیش از این در پست هایی از قبیل معاونت اداری مالی ، مسئول حراست شهرداری ، مسئول حراست فرمانداری ساوجبلاغ ، معاونت فرهنگی و اجتماعی ، مدیریت ناحیه ینگی امام ، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و دو دوره سرپرستی شهرداری مشغول به کار بوده و دومین شهردار منتخب شورای ششم شهر است .