✅بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی شهرداری هشتگرد برای سال ۱۴۰۱ تنظیم بودجه سالانه و پیش‌بینی درآمدها بر اساس قوانین و مقررات از یک سو و از سوی دیگر پیش‌بینی هزینه ها یکی از امورات مستمر و سالانه شهرداری ها می باشد که چشم انداز یک ساله شهرداری را بر اساس آن تبیین می نماید . در […]

✅بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی شهرداری هشتگرد برای سال ۱۴۰۱

تنظیم بودجه سالانه و پیش‌بینی درآمدها بر اساس قوانین و مقررات از یک سو و از سوی دیگر پیش‌بینی هزینه ها یکی از امورات مستمر و سالانه شهرداری ها می باشد که چشم انداز یک ساله شهرداری را بر اساس آن تبیین می نماید .

در سال ۱۴۰۰ بودجه پیشنهادی شهرداری هشتگرد ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است که با تلاش مجموعه شهرداری این بودجه تا حدود زیادی محقق گردید و همزمان با کسب درآمد ، هزینه های شهرداری نیز پرداخت گردیده و پروژه‌های عمرانی طبق برنامه پیش رفت .

مهندس محسن فیروز زارع عضو شورا و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر در تشریح بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ آنرا بودجه‌ای منطقی و عملگرا دانست .

وی گفت : با بررسی روند کسب درآمد در شهرداری در سال ۱۴۰۰ آنچه مشهود است افزایش درآمد در ماه‌های پایانی سال می باشد که توانسته است کسری بودجه سالانه را پوشش داده و هزینه‌های وارده از قبیل هزینه های جاری و پرسنلی ، هزینه های ماشین آلات و تجهیزات و سایر هزینه‌های نگهداری شهر و هزینه های عمرانی و مطالبات پیمانکاران را جبران نماید بنابراین در پیشنهاد بودجه ۱۴۰۱ واقعیات و تجارب گذشته را ملاک عمل قرار داده و درآمدهای پیش بینی شده بر اساس واقعیات بوده است .

فیروز زارع گفت : یکی از موضوعات مهم در تدوین بودجه منظور نمودن افزایش تعرفه عوارض شهرداری می باشد و از سوی دیگر کسب درآمدهای مغفول و ایجاد درآمدهای پایدار نیز مد نظر قرار گرفته است .

وی گفت : تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰ میلیاردی شهرداری محقق گردید که از این مبلغ فقط مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده بوده است .

وی بیان کرد : با تلاش مجموعه شهرداری درآمد حاصل از صدور پروانه‌های ساختمانی ، تمدید مجوز و غیره بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و درآمد حاصل از جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ و سایر جرایم حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده و مابقی مربوط به سایر ردیفهای درآمدی بوده است .
فیروز زارع گفت : با برنامه ریزی صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۶۰۰ تن آسفالت در معابر شهری توزیع گردیده است و علاوه بر آسفالت ، در جهت اجرای سایر پروژه‌ها نیز ۵۵۰۰ متر مربع کفپوش پیاده رو ها و بوستان ها و نیز ۶۶۰۰ متر طول جدول گذاری خیابان ها و معابر انجام شده است.

وی گفت : در حوزه اجرائیات بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان درآمد زایی از محل چکهای دریافتی و مطالبات معوق شهروندان وصول گردیده است و به علت ممنوعیت صدور مجوز بر روی اراضی قولنامه ای که پس از رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری موجب کاهش درآمد شهرداری ها گردیده است در زمینه صدور پروانه ساختمانی در مقایسه سال ۱۴۰۰ با سال ۹۹ کاهش چشمگیری داشته است به طوری که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۴ مورد صدور پروانه ساختمانی و ۲۰ مورد تمدید پروانه صورت گرفته است و این در حالیست که در سال ۹۹ تعداد ۲۸۳ مورد صدور پروانه ساختمانی و ۲۴ مورد تمدید پروانه از سوی شهرداری صورت پذیرفته است و در عین حال تلاش مجموعه شهرداری و واحدهای نظارتی در زمینه جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز نیز به صورت شبانه روزی در حال انجام است .

وی به پروژه‌های ترافیکی از قبیل خط کشی معابر و رنگ آمیزی جداول ، بازسازی و تعمیر علائم نیز اشاره کرد و اجرای اقداماتی در حوزه معاونت خدمات شهری به ویژه در تولید گل و گیاه و نهال برای استفاده سالانه و کاهش هزینه ها را یکی از دلایل موفقیت شهرداری در تحقق نسبی بودجه دانست .

رئیس کمیسیون بودجه شورا ، بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ را بودجه ای عملگرا خواند که با اجرای آن تغییرات مشهودی در سطح شهر به وقوع خواهد پیوست .

وی گفت : در بودجه سال جاری ۶ ماموریت شامل کالبدی و شهرسازی ، حمل و نقل و ترافیک ، محیط زیست ، خدمات مدیریت ، ایمنی و مدیریت بحران و موضوعات اجتماعی و فرهنگی پیش بینی شده است که در قالب طرح کالبدی و شهرسازی با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان موضوعاتی از قبیل پلاک گذاری منازل ، تملک اراضی واقع در طرح ، تملک اراضی با کاربری عمومی مورد نیاز شهرداری ، زیباسازی و نورپردازی سطح شهر ، تهیه المان و مبلمان شهری و برند سازی در دستور کار قرار دارد و بازگشایی معابر از جمله پروژه های پیشنهادی بزرگ در سالجاری خواهد بود .
عضو شورای هشتگرد بیان کرد : در قالب ماموریت محیط‌ زیست با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان موضوعاتی از قبیل بهسازی شهر ترافیکی ، بهسازی و احداث پارک در محلات مختلف ، شناسنامه‌دار کردن باغات ، حفظ و نگهداری فضای سبز ، احیاء کمربند سبز ضلع جنوبی اتوبان و پروژه هایی از قبیل جداسازی آب خام فضای سبز از آب شرب شهری ، احداث پل در شهرک کوثر و تکمیل ساختمان آتش نشانی ینگی امام قرار دارد .

وی گفت : با توجه به اهمیت موضوعات ایمنی و مدیریت بحران ۱۰ میلیارد تومان نیز برای خرید و تعمیر و بازسازی خودروهای آتش نشانی و تجهیزات آن در نظر گرفته شده است که انتظار می رود با پیگیری های مجموعه شهرداری تجهیزات و امکانات مدیریت بحران برای خدمات رسانی و رسیدگی به حوادث به روز رسانی گردد .

فیروز زارع تصریح کرد : بحث ترافیک بلوار امام (ره) که در برخی از ساعت‌های شبانه‌روز اتفاق می افتد یکی از مشکلات عمده شهر می باشد و در همین راستا و برای رفع سایر مسائل ترافیکی ۵۴ میلیارد تومان برای این موضوع شامل مطالعات جامع ترافیکی و اجرای پروژه های ترافیکی از قبیل رنگ آمیزی جداول ، خط کشی معابر ، آسفالت و لکه گیری ، بهسازی و استاندارد سازی پیاده روها و اصلاح هندسی معابر در نظر گرفته شده است و توسعه و ساماندهی پارکینگ‌ها و احداث پارکینگ طبقاتی نیز از جمله موارد مهم در این حوزه می باشد.

وی بیان کرد با توجه به وظایف ذاتی شهرداری و لزوم تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان در بخش خدمات مدیریت نیز با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان با موضوع خرید تجهیزات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای شهرداری و طرح مطالعاتی و امکان سنجی پروژه های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است تا پس از انجام طرح مطالعاتی ، سرمایه گذاران محترم بتوانند با اطلاع کامل از اوضاع شهر و چشم انداز پروژه های مد نظر مدیریت شهری سرمایه‌گذاری نمایند .

مهندس فیروز زارع در بخش پایانی سخنان خود به موضوعات اجتماعی و فرهنگی و برنامه‌های مناسبتی اشاره کرد و گفت در این زمینه ۸ میلیارد تومان برای برگزاری برنامه های بزرگ از جمله نمایشگاه گل و گیاه ، روز فرهنگی هشتگرد ، مشارکت در برنامه‌های شهرستانی و بهسازی گلزار شهدا و همچنین احداث زمین های بازی چند منظوره در محلات مختلف شهر در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود موضوعات مطروحه با زمان بندی در نظر گرفته شده و پس از طی تشریفات قانونی پیگیری و نتیجه آن به صورت مرحله به مرحله به شهروندان گزارش گردد .

وی با تقدیر از زحمات اعضای محترم شورای اسلامی شهر ، شهردار و پرسنل شهرداری اظهار امیدواری کرد که با تلاش شبانه روزی کارکنان بودجه‌ پیشنهادی به صورت تمام و کمال محقق شده و در پایان سال مالی شاهد پیشرفت و تعالی شهر باشیم .

مبلغ کامل بودجه ۱۴۰۱ شهرداری هشتگرد ۲/۵۴۸/۵۸۴/۹۱۸/۰۰۰ ریال و سهم عمرانی آن ۶۰ درصد بوده و کل بودجه نسبت به بودجه پیشنهادی سال گذشته ۷۸ درصد افزایش داشته است .