تقدیر مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد از اقدامات اداره سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری و کارگران زحمتکش آن واحد تولید گل و گیاه ، حفظ نگهداری و توسعه فضاهای سبز نیازمند همت جمعی ، تلاش شبانه روزی ، برنامه ریزی مدون و مشارکت شهروندان دارد. خوشبختانه شهر هشتگرد با وجود بالغ بر ۴۵ بوستان […]

تقدیر مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد از اقدامات اداره سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری و کارگران زحمتکش آن واحد

تولید گل و گیاه ، حفظ نگهداری و توسعه فضاهای سبز نیازمند همت جمعی ، تلاش شبانه روزی ، برنامه ریزی مدون و مشارکت شهروندان دارد.

خوشبختانه شهر هشتگرد با وجود بالغ بر ۴۵ بوستان از شرایط مناسبی در زمینه فضای سبز شهری برخوردار است به طوری که سرانه فضای سبز آن ۱۹ متر مربع برای هر نفر می باشد . هشتگرد از جمله شهرهای ویژه ای است که از هر نقطه از آن شهر و به هر سمتی حرکت کنیم پس از چند دقیقه پیاده روی به بوستانی خواهیم رسید و این فضاهای سبز شهری نیازمند حفظ و نگهداری مداوم می باشد .

اداره سیما منظر و فضای سبز شهرداری هشتگرد تحت نظر معاونت خدمات شهری فعالیت می نماید و خوشبختانه در چند ماه اخیر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر هرس گسترده درختان ، وجین و کند و کوب فضاهای سبز ، ترمیم و بهسازی شبکه آبیاری و سایر اقدامات فصل سرما ، توانسته است با تولید بالغ بر ۵۰ هزار اصله گل و گیاه و درختچه گامی بلند در راستای خودکفایی و تامین نیاز شهرداری برای سال آتی بردارد .

مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد در بازدید از محوطه فضای سبز و گلخانه های آن از تلاش و زحمات معاونت خدمات شهری ، رئیس اداره سیما ، منظر و فضای سبز و مسئول واحد مربوطه و کارگران زحمتکش تقدیر و تشکر نمود.

یعقوبی بر تهیه تجهیزات و امکانات برای ارتقاء کیفی و کمی تولیدات و خدمات تاکید کرد و استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل ها را اولویت کاری این حوزه دانست .

وی در بازدید از کارگاه نجاری این واحد با تشکر از اقدامات خوب و بهینه این واحد در تولید نیازها و استفاده از تنه درختان خشکیده و…. برای ساخت المان های شهری و ملزومات مورد نیاز ، به رعایت اصول ایمنی در کار تاکید کرد و دستورات لازم را برای تهیه تجهیزات و امکانات به ویژه تجهیزات ایمنی حین کار صادر نمود .

شهردار هشتگرد در ادامه از آماده سازی محوطه برای برگزاری نمایشگاه سالانه گل و گیاه نیز بازدید نمود.

وی گفت : در چند سال اخیر به دلیل شیوع کرونا و حفظ جان شهروندان ، نمایشگاه گل و گیاه در این شهر برگزار نشده است و انتظار می‌رود با فروکش کردن موج ششم کرونا و کاهش محدودیت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های صادره در بهار ۱۴۰۱ نمایشگاه گل و گیاه شهرداری هشتگرد مجدداً راه اندازی و فرصتی برای معرفی و عرضه محصولات تولید کنندگان منطقه باشد .

یعقوبی به برنامه ریزی و پیگیری برای شکوفاتر شدن نمایشگاه تاکید کرد و از کلیه تولیدکنندگان گل و گیاه ، گیاهان زینتی و آپارتمانی و صاحب‌نظران دعوت نمود تا با مراجعه به دبیرخانه این نمایشگاه واقع در ساختمان معاونت خدمات شهری ایده ها و نظرات خود برای پربارتر شدن نمایشگاه ارائه نمایند.

زیباسازی محیط شهری ، برنامه ریزی برای آماده سازی شهر ویژه استقبال از بهار ، نصب المان های مناسب برای اعیاد پیش رو و ایجاد فضای مفرح و شاد در مبادی ورودی و خروجی شهر ، آماده‌سازی بوستان ها و فضای استراحت مسافرین از جمله موارد مطرح شده توسط شهردار در این بازدید بوده است .

حاج امیر توده روستا معاونت خدمات شهری و مهندس آلیانی رئیس اداره سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری هشتگرد نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات در حال انجام و برنامه های آتی خود ارائه نموده و حمایت‌های شهردار محترم را زمینه ساز ارتقاء خدمات به شهروندان ، توسعه فضاهای سبز شهری و آراستگی و بهبود نمای بصری شهر عنوان نمودند.

در پایان این بازدید مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد با تعدادی از کارگران زحمتکش دیدار و گفتگو و دستورات لازم را برای رفع مشکلات و کمبودها صادر نمود .

ایجاد فضای دائمی نمایشگاهی در مکانی مناسب و قابل دسترس شهروندان که قابلیت استقرار نمایشگاه‌های مختلف در تمامی فصول سال در زمینه های گوناگون از جمله تولیدات کشاورزی ، صنایع دستی ، محصولات کارخانجات و… را داشته باشد از جمله تاکیدات شهردار هشتگرد می‌باشد که انتظار می‌رود با ایجاد این فضا ، فرصت مناسبی برای معرفی محصولات برای صاحبان مشاغل و مجالی برای بازدید و خرید به صورت مستقیم از تولیدکنندگان برای مراجعین فراهم گردد .