?جلسه مدیریت بحران شهر هشتگرد به ریاست شهردار برگزار شد . ?جلسه مدیریت بحران شهر هشتگرد به ریاست مهندس یگانه شهردار هشتگرد و با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان ، مسئول مدیریت بحران فرمانداری ، رئیس اداره برق ، رئیس اداره گاز ، رئیس جمعیت هلال احمر ، مدیریت آبفای هشتگرد ، نمایندگان سایر […]

?جلسه مدیریت بحران شهر هشتگرد به ریاست شهردار برگزار شد .

?جلسه مدیریت بحران شهر هشتگرد به ریاست مهندس یگانه شهردار هشتگرد و با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان ، مسئول مدیریت بحران فرمانداری ، رئیس اداره برق ، رئیس اداره گاز ، رئیس جمعیت هلال احمر ، مدیریت آبفای هشتگرد ، نمایندگان سایر ادارات عضو ستاد ، معاونت خدمات شهری ، مسئولین حراست و بازرسی ، رئیس آتش نشانی ، مسئول امور اجتماعی و آموزشهای شهروندی و مسئولین واحدهای مربوطه در سالن جلسات شهرداری برگزار شد .

?مهندس یگانه شهردار هشتگرد و رئیس ستاد بحران این شهر با تقدیر از حضور اعضاء ، به اهمیت مدیریت بحران در شهرها اشاره کرد و افزود : وقوع بحران‌های مختلف در کشور در سالیان اخیر مانند زلزله ، سیلاب و بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی سبب گردید تا مسئولین توجه ویژه ای به مدیریت بحران داشته باشند و نیاز است با توجه به امکانات سخت افزاری ، آموزش‌های علمی و نرم‌افزاری و ساماندهی ستادهای مدیریت بحران با اولویت پیگیری گردد.

? یگانه وجود اطلاعات علمی و آموزشی مناسب را از جمله موارد مهم در مدیریت بحران دانست و فرهنگ مواجهه با بحران را یکی از عوامل موثر در نجات جان شهروندان عنوان کرد و گفت : همانگونه که با گسترش فضای مجازی بارها شاهد تصاویر متعدد از تصادفات در بزرگراه ها و جاده ها ، آتش سوزی و حوادث دیگر بودیم و مشاهده شده برخی اشخاص بدون توجه به اهمیت جان و مال مردم با تجمع و فیلمبرداری و … موجب انسداد معابر و مانع از حضور به موقع دستگاه‌های امدادی می گردند که نیاز است تا فرهنگ مدیریت بحران به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

?شهردار هشتگرد به بحران کرونا اشاره کرد که طی یکساله اخیر علاوه بر ایجاد بیماری در جهان ، موجب بحران اجتماعی نیز گردیده است . لزوم طی نمودن دوران قرنطینه در زمان بیماری ، دوری از خانواده به علت حساسیت ابتلا به کرونا ، فوت عزیزان ، عدم برگزاری مراسم و … سبب گردیده تا صدمات کرونا علاوه بر ضرر جانی برای مردم و عواقب ماندگار جسمی پس از درمان و هزینه‌های بالا ، مشکلات اجتماعی و عاطفی متعددی نیز به وجود آورد و نیاز است تا مدیران ذیربط علاوه بر اقدامات اجرایی از قبیل محدودیت‌های ترددها و اجرای پروتکل‌های بهداشتی و سایر دستورالعمل‌های صادره ، به ارائه برنامه برای کاهش عوارض اجتماعی بیماری نیز بپردازند.

?وی به لزوم اجرای دستورالعمل تشکیل ستاد مدیریت بحران و راه اندازی کارگروه‌های مربوطه تاکید کرد و از آمادگی شهرداری برای در اختیار قرار دادن بخشی از ساختمان سایت مدیریت بحران این شهرداری جهت تجهیز و ایجاد انبار مرکزی مدیریت بحران خبر داد.

?در ادامه جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات خود ، نقاط قوت و ضعف و آمادگی برای همکاری با شهرداری هشتگرد پرداختند ‌.

? مهندس جلیل امینی معاونت خدمات شهری و جانشین مدیریت بحران این شهر نیز گزارشی از تهدیدات شناسایی شده در حوزه شهری ارائه و از اقدامات پیشگیرانه شهرداری در زمینه هدایت آب های سطحی ، لایروبی ۱۵ نهر سرپوشیده ، تجهیز و بازسازی ماشین آلات و امکانات ، آموزش نیروی انسانی ، تشکیل دبیرخانه ستاد مدیریت بحران و اقدامات و ماموریتهای آتش‌نشانی شهرداری در زمینه‌های مختلف در خدمات رسانی به شهروندان ، اطفاء حریق ، رسیدگی به تصادفات و عملیات امداد و نجات در سطح شهرستان سخن گفت .

?ستاد مدیریت بحران هشتگرد با تاکید شهردار طی سال اخیر جلسات متعددی را به صورت درون سازمانی تشکیل داده و ضمن برنامه‌ریزی ، موارد مهم و ضروری را در جلسات مدیریت بحران شهر با حضور مسئولین ادارات و یا در جلسات شهرستانی مطرح و مصمم به اجرای مصوبات ستاد و دستورالعمل های صادره می‌باشد.

?خوشبختانه بنا بر تاکید مهندس یگانه شهردار هشتگرد ، تمهیدات لازم برای فصل زمستان از قبیل تامین ماسه و نمک به مقدار کافی و نیز آمادگی تجهیزات قبل از شروع بارش‌ها انجام شده و در بارش های اخیر هیچ‌گونه آبگرفتگی در معابر این شهر مشاهده نشده است .

?امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد و همکاری فرمانداری محترم ، مصوبات این جلسات که هدف آن ساماندهی ، هم افزایی و تعامل بین دستگاه ها خواهد بود اجرایی شده و این شهر با توجه به زیرساختها و پتانسیلهای موجود به عنوان نمونه‌ای در مدیریت بحران مطرح گردد .