جلسه کمیته درآمد شهرداری هشتگرد اولین جلسه کمیته درآمد شهرداری به ریاست مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد و با حضور معاونین و اعضای کمیسیون برگزار شد . مهندس یعقوبی در ابتدای این جلسه بر ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری تاکید کرد و خواستار ارائه پیشنهادات اعضا برای بهره‌گیری از پتانسیل های موجود از قبیل اماکن و […]

جلسه کمیته درآمد شهرداری هشتگرد

اولین جلسه کمیته درآمد شهرداری به ریاست مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد و با حضور معاونین و اعضای کمیسیون برگزار شد .

مهندس یعقوبی در ابتدای این جلسه بر ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری تاکید کرد و خواستار ارائه پیشنهادات اعضا برای بهره‌گیری از پتانسیل های موجود از قبیل اماکن و اراضی شهرداری و راهکارهای قانونی برای ایجاد درآمدهای پایدار گردید .

یعقوبی گفت : در سالیان اخیر به دلیل کاهش سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از شهرداری ها با مشکل درآمدی مواجه شده اند و بخش اعظمی از درآمدهای آنها وابسته به ساخت ساز های سطح شهر و جرایم کمیسیون ماده صد شده که این رویه موجب آسیب به شهر و مانع از اجرای قانونمند ساخت و سازها گردیده است .

وی گفت : ایجاد منابع درآمدی پایدار که در سال‌های اخیر مورد توجه واقع شده راهکاری برای برون رفت از این مشکل می باشد و این موضوع در شهرداری هشتگرد به عنوان اولویت کاری حوزه درآمدی مطرح خواهد بود که یکی از راههای کسب درآمد بهره‌گیری از پتانسیل های موجود از قبیل زمین ها و اراضی به عنوان سهم آورده شهرداری و استفاده از مشارکت بخش خصوصی در ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اماکن درآمدزا می باشد .

یعقوبی در ادامه به اصلاح روند ابلاغ و اجرای آراء کمیسیون ماده صد و هماهنگی و تعامل با واحدهای مختلف در وصول مطالبات شهرداری و چک های برگشتی تاکید کرد و بازیابی پرونده های مغفول را از جمله اولویت‌ها برشمرد .

ساماندهی کیوسک‌های سطح شهر ، وصول مال الاجاره املاک و مستغلات ، ساماندهی املاک شهرداری و تلاش در راستای تحقق بودجه مصوب سالجاری از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بوده است .

@hashtgerdcity