حضور مسئولین شهرستان ساوجبلاغ و هشتگرد در کاروانسرای ینگی امام دومین برنامه اجرایی کمیسیون فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر در راستای تبیین و بزرگداشت دومین سالروز بزرگداشت ۱۷ آذر ، روز فرهنگی هشتگرد ، حضور مسئولین شهرستان و مدیریت شهری هشتگرد در کاروانسرای ینگی امام بوده است. در این بازدید که با حضور سرپرست […]

حضور مسئولین شهرستان ساوجبلاغ و هشتگرد در کاروانسرای ینگی امام

دومین برنامه اجرایی کمیسیون فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر در راستای تبیین و بزرگداشت دومین سالروز بزرگداشت ۱۷ آذر ، روز فرهنگی هشتگرد ، حضور مسئولین شهرستان و مدیریت شهری هشتگرد در کاروانسرای ینگی امام بوده است.

در این بازدید که با حضور سرپرست شهرداری ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ، روحانیت معزز و مسئولین ادارات شهرستان منجمله رئیس اداره میراث فرهنگی برگزار گردید بر افزایش تعاملات و تفاهم برای بهسازی ، حفظ و نگهداری این کاروانسرا تاکید شد .

کاروانسرای صفوی ینگی امام بعنوان پایلوت برای ثبت کاروانسراهای جاده ابریشم در یونسکو مطرح می باشد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

۱۷ آذر سالروز ثبت این کاروانسرا در فهرست آثار ملی با پیشنهاد مدیریت شهری و تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز فرهنگی هشتگرد مصوب گردیده و امسال دومین سالروز بزرگداشت آن با برنامه های متنوع از سوی مدیریت شهری هشتگرد در حال اجراست .

برگزاری تئاتر خیابانی ، نمایشگاه خوشنویسی ، نشست با فعالان فرهنگی و نیز برگزاری مراسم باشکوهی در روز ۱۷ آذر در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی با حضور مسئولین کشوری و اهالی فرهنگ و هنر از جمله این برنامه هاست .

@hashtgerdcity