✅تحقق اهداف دولت مردمی با تعامل دستگاه ها و مشارکت شهروندان میسر خواهد شد. در راستای امید آفرینی و بهسازی محیط شهری برای بهبود زندگی شهروندان ، رفع مشکلات و کاستی ها و همچنین گام برداشتن در راستای عمران و آبادانی شهر ، دومین بازدید ستاد توسعه پایدار شهرستان ساوجبلاغ از شهر هشتگرد انجام شد […]

✅تحقق اهداف دولت مردمی با تعامل دستگاه ها و مشارکت شهروندان میسر خواهد شد.

در راستای امید آفرینی و بهسازی محیط شهری برای بهبود زندگی شهروندان ، رفع مشکلات و کاستی ها و همچنین گام برداشتن در راستای عمران و آبادانی شهر ، دومین بازدید ستاد توسعه پایدار شهرستان ساوجبلاغ از شهر هشتگرد انجام شد .

در این بازدید که با حضور دکتر البرزی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ، مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد ، مهندس افشاری رئیس شورا و تمامی اعضای شورای اسلامی شهر هشتگرد و جمعی از مسئولین سایر ادارات برگزار شد بخشی از مشکلات و معضلات شهری استحصال و راهکارهای رفع آنها مصوب گردید .

مهندس یعقوبی در بازدیدهای انجام گرفته به تلاش مدیریت شهری برای رفع مشکلات و بهره گیری از مشارکت شهروندان اشاره کرد و گفت : ساخت شهری آباد مستلزم مشارکت شهروندان خواهد بود و مدیریت شهری نیز تلاش دارد تا از این ظرفیت برای بهبود وضعیت معیشتی ساکنین استفاده نمایید .

یعقوبی در بازدید از محله سبزعلی آباد با اشاره به وجود بافت فرسوده در این محلات و نیز معابر کم عرض ، خواستار ورود دستگاه‌های حاکمیتی برای رفع مشکلات این محلات شد .

وی گفت : یکی از مسائل همیشگی در این محلات عدم امکان حضور نیروهای امدادی می باشد و در صورت ایجاد حادثه نیروهای امدادی با خودروهای سنگین نمی‌توانند در این محلات حضور یافته و جان و مال مردم به خطر می‌افتد .

وی ایجاد جاده کمربندی در بخش جنوبی شهر را یکی راهکاری موثر برای رفع مشکلات دانست و افزود : جاده کمربندی در بخش جنوبی شهر می تواند موجب تسهیل در تردد ساکنین محلات گردیده و همچنین عمران و آبادانی این بخش از شهر را در پی خواهد داشت .

وی به در نظر گرفتن بودجه مناسب برای اجرای این پروژه و آمادگی شهرداری برای آغاز آن اشاره کرد که زمینه برای توافق با مالکین املاک واقع در طرح تعریض مهیا بوده و شهرداری ضمن جلب رضایت آنها ، اقدامات عمرانی را آغاز خواهد نمود .

یعقوبی در بخش دیگری از بازدید به موضوعات سرمایه گذاری و پتانسیل‌های شهر پرداخت و افزود : خوشبختانه اراضی مناسب و مستعدی برای سرمایه گذاری در اختیار شهرداری می باشد و مدیریت شهری آمادگی دارد تا با مشارکت سایر دستگاهها و به ویژه بخش خصوصی در جهت توسعه زیرساخت‌های شهری گام بردارد .

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر به لزوم ایجاد زیرساخت های شهری و بهره برداری دستگاه های متولی از سرانه های تعریف شده در طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت : توسعه متوازن شهری شامل ایجاد زیرساخت ها و مراکز خدماتی در کنار مراکز تراکم جمعیتی می باشد و با توجه به توسعه شهر هشتگرد در بخش غربی و شهرک کوثر انتظار می رود تا دستگاه‌های متولی با مراجعه به شهرداری و طبق ضوابط و مقررات طرح تفصیلی از کاربری های تعریف شده به ویژه در زمینه های بهداشتی و درمانی ، فرهنگی و مذهبی و آموزشی استفاده نمایند .

وی گفت : انتظار می رود همگام با درخواست شهروندان برای صدور مجوز و ساخت بناهای مسکونی و همچنین سکونت اهالی ، دستگاه های خدمات رسان نیز احداث زیرساخت های شهری را پیگیری نمایند .

وی از آمادگی شهرداری برای مشارکت در ساخت مدارس و مساجد در این شهرک خبر داد .

مهندس فلاحتکار عضو شورای اسلامی هشتگرد و رئیس کمیسیون حمل و نقل به معضل ترافیک بلوار اصلی پرداخت .

فلاحتکار گفت : اقداماتی از قبیل جانمایی ایستگاه های تاکسی و اصلاح هندسی معابر و میادین می تواند در کاهش ترافیک مهم و موثر واقع شده و از فرماندار ساوجبلاغ درخواست نمود تا صدور مجوز کسب و پروانه بهره برداری برای برخی از اصناف به ویژه داروخانه ها را با حساسیت در دستور کار قرار داده و دستگاه های ذیربط را مجاب نماید تا در زمان صدور مجوز کسب برای صنوفی که احتمال افزایش ترافیک در بلوار اصلی را دارد خودداری نموده و با مدیریت شهری همکاری نمایند .

مهندس کاشف نایب رئیس شورای اسلامی شهر به عدالت محوری در اجرای پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت : در بودجه ۱۴۰۱ تلاش شده است تا اجرای پروژه های عمرانی در نقاط مختلف شهری صورت پذیرد و این موضوع مورد تاکید اعضای شورا می باشد .

وی افزود : توسعه همه جانبه شهر نیازمند انجام اقدامات بزرگ بوده و این مهم با حمایت دستگاه‌های حاکمیتی میسر خواهد شد .

حاج رضا واحدی عضو شورا از مسائل فرهنگی به ویژه در بخش های فرسوده شهر سخن گفت .

واحدی افزود : بازآفرینی شهری که شامل تعریض معابر ، تجمیع پلاک های همجوار و ساخت بناهای مستحکم می باشد می‌تواند در کنار اقدامات فرهنگی موجب توانمندسازی محلات شده و محیطی آرام و مناسب برای زندگی شهروندان فراهم نماید .

وی گفت : شناسایی مشکلات اجتماعی و شهروندی یکی از موضوعاتی است که از سال گذشته در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته و راهکارهای رفع آن نیز که بخشی شامل اقدامات عمرانی است توسط این کمیسیون مطرح گردیده است.

مهندس مؤیدی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر به برنامه‌ریزی جهت اجرای پروژه های بزرگ عمرانی تاکید کرد.

وی افزود : اجرای پروژه های مستمر از قبیل جدولگذاری ، کفپوش و آسفالت از جمله امورات ضروری و مورد نیاز شهر می باشد لیکن شورای ششم بر آن است تا خواسته شهروندان فهیم که اجرای پروژه های بزرگ در شهر می باشد را در بودجه سالیانه منظور نموده و شاهد آبادانی بیشتر این شهر باشیم .

وی گفت : رعایت تشریفات قانونی و در نظر گرفتن صرف و صلاح شهر از جمله تاکیدات اعضای پارلمان شهری می باشد و انتظار می‌رود تا پروژه های مندرج در بودجه سال جاری به ترتیب و با اولویت اجرا گردد .
مهندس فیروز زارع رئیس کمیسیون بودجه شورا نیز به ارائه خدمات در شهرک ینگی امام تاکید کرد .

وی گفت : عدالت محوری در توسعه محلات که از جمله موارد حائز اهمیت در شورای ششم می باشد سبب گردیده تا توزیع خدمات در همه مناطق مشهود باشد .

فیروز زارع شهرک ینگی امام را یکی از مناطق کمتر توسعه یافته دانست و به لزوم توجه به این منطقه با توجه به وجود مجموعه فرهنگی ورودی آن پرداخت .

اصلاح هندسی میدان نماز ، جابجایی تیرهای برق مزاحم ، تعیین تکلیف وضعیت حفظ و نگهداری زمین چمن ، تکمیل ایستگاه آتش نشانی ، اصلاح روشنایی معابر و انجام مقدمات برای تحویل کاروانسرا به شهرداری برای بازسازی و بهره برداری از آن از جمله موارد مطرح شده توسط این عضو شورا بوده است .

سرکار خانم صالحی دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز از تعریض خیابان شهیدان حبیب زاده به عنوان یکی از محلات قدیمی شهر سخن گفت .

وی گفت تملک املاک با حمایت فرماندار محترم و جلب مشارکت شهروندان میسر خواهد بود و انتظار می‌رود تا با بازگشایی این مسیر و با توجه به همراهی مدیریت شهری در واگذاری ساختمانی برای راه اندازی بیمارستان در این محل شاهد رشد و شکوفایی آن باشیم .

وی به وضعیت خاموشی بوستان های شهر و در برخی موارد تجمع معتادان متجاهر اشاره کرد و از فرماندار شهرستان درخواست نمود تا تمهیدات لازم را برای ایجاد امنیت در بوستان ها مد نظر قرار دهد .
در پایان این بازدید که از بخشهای مختلف شهری صورت گرفت جلسه ای به ریاست دکتر البرزی فرماندار ساوجبلاغ در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار و موارد مورد بازدید بررسی و مصوبات لازم برای رفع مشکلات مبذول گردید .