دیدار رئیس بیمه تامین اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ با شهردار هشتگرد با دعوت شهردار هشتگرد از مسئولین بیمه تامین اجتماعی ، جلسه مشترکی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت خدمتی پرسنلی از شهرداری که در آستانه بازنشستگی قرار دارند در دفتر شهردار برگزار شد . مهندس یعقوبی در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که برای بازنشستگی […]

دیدار رئیس بیمه تامین اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ با شهردار هشتگرد

با دعوت شهردار هشتگرد از مسئولین بیمه تامین اجتماعی ، جلسه مشترکی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت خدمتی پرسنلی از شهرداری که در آستانه بازنشستگی قرار دارند در دفتر شهردار برگزار شد .

مهندس یعقوبی در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که برای بازنشستگی تعدادی از کارکنان و کارگران زحمتکش شهرداری پیش آمده است خواستار همکاری و همه فکری برای رفع این موضوع شد .

وی گفت : بخشی از کارگران زحمتکش شهرداری به دلیل عدم تطابق عنوان پست سازمانی در احکام و محل خدمت واقعی آنها ، پس از مراجعه به بیمه تامین اجتماعی برای انجام مراحل بازنشستگی به مشکلاتی برخورد نموده اند که یکی از این مشکلات عدم تعلق گرفتن شرایط سختی و زیان آور به این کارگران می‌باشد.

یعقوبی گفت : بنا بر شواهد و قرائن موجود و اظهار شهروندان و سایر کارگران ، این افراد به صورت شبانه روزی و طی سالیان متعدد در بخش های مختلف خدمات شهری و مشاغل سخت مشغول به کار بوده اند و اکنون پس از گذشت چندین سال و پس از مراجعه برای تعیین تکلیف و استفاده از تسهیلات مربوط به مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی ، دچار مشکل شده اند و مشمول شرایط بازنشستگی نمی باشند .

یعقوبی افزود : استفاده از سرمایه انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه هر سازمان از جمله رویکردهای مدیریت شهری است و شهرداری از کارگرانی که در طرح بازنشستگی قرار دارند درخواست می نماید تا با اعتماد به مدیران شهری ، تا حصول نتیجه به خدمات مستمر خود ادامه دهند .

وی بیان کرد : ۲۴ نفر از کارکنان شهرداری در آستانه بازنشستگی هستند و از مسئولین تامین اجتماعی درخواست نمود تا بر اساس قوانین و مقررات با آنها مساعدت شده و با راهکارهای قانونی این مشکلات رفع گردد و در بخش دیگری به اصلاح لیست مشاغل از سوی شهرداری برای جلوگیری از ایجاد مشکلات مشابه در آینده خبر داد .

مهندس فلاحتکار عضو شورای اسلامی شهر به مشکلاتی از قبیل بیماری ، کهولت ، آسیب‌دیدگی و مشکلات روحی و روانی این کارگران اشاره کرد که با بالا رفتن سن و زحمات شبانه روزی به وجود آمده است و شهرداری و شورا تمام تلاش خود را برای رفع مشکل آن‌ها به کار خواهد گرفت .

وی افزود : از جمله مواردی که شهرداری می تواند به آنها کمک کند ارتقاء وضعیت معیشتی و حقوق و مزایای آنها و همچنین تسهیل در کار آنهاست .

فلاحتکار به بیان رویکرد مدیریت شهری مبنی بر ارتقاء وضعیت معیشتی کارکنان و کارگران و کارمندان و کارگران پرداخت و گفت : برای تغییر و تحول در نحوه خدمات رسانی به شهروندان نیاز است تا کارگران جوان و با انرژی به جای افراد بازنشسته به کار گمارده شوند و شورای اسلامی شهر نیز از طرح های ساماندهی پرسنل و استفاده بهینه از سرمایه انسانی حمایت خواهد کرد.

آموزش پرسنل شهرداری از نحوه عملکرد سوابق بیمه ای و بهره مندی از خدمات بیمه‌ای از جمله مسائل دیگر مطرح شده در این نشست بوده است .

@hashtgerdcity