دیدار شهردار هشتگرد و رئیس شورای اسلامی شهر با فرماندار ساوجبلاغ در راستای همفکری در امور جاری و توسعه و عمران و آبادانی ، مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد به همراه مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر با مهندس مهرور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ دیدار و گفتگو کردند . مهندس مهرور فرماندار شهرستان با اشاره به تاکید […]

دیدار شهردار هشتگرد و رئیس شورای اسلامی شهر با فرماندار ساوجبلاغ

در راستای همفکری در امور جاری و توسعه و عمران و آبادانی ، مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد به همراه مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر با مهندس مهرور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ دیدار و گفتگو کردند .

مهندس مهرور فرماندار شهرستان با اشاره به تاکید استاندار محترم البرز مبنی بر ساخت المان های مناسب برای ورودی ها و سطح شهر به ایجاد سازه‌ای مناسب در شهر هشتگرد تاکید کرد و ساخت سازه نمادین کاروانسرای تاریخی ینگی امام در مقطع ورودی شهر را یکی از ایده ها دانست که می تواند جلوه ویژه ای به شهر دهد .

وی به ساخت المان مشاهیر در شهر هشتگرد تاکید کرد و مشکل وجود وانت بارها در خیابان های اصلی در برخی از ساعات شبانه روز را معضلی دانست که نیاز است تا مرتفع گردد .

فرماندار ساوجبلاغ تکمیل تجهیزات و امکانات مدیریت بحران را یکی از مهم ترین ماموریت های و وظایف مدیریت شهری دانست و از آمادگی فرمانداری برای تکمیل تجهیزات امدادی هشتگرد خبر داد .

وی گفت : فرمانداری در زمینه طرح ها و پروژه های عام المنفعه شهرداری را همراهی خواهد نمود و انتظار می‌رود تا با مدیریت جدید و حضور شورای پیگیر در هشتگرد طرح ها و پروژه های پیشنهادی به نتیجه مطلوب برسد .

در این جلسه مهندس یعقوبی گزارشی از اقدامات شهرداری طی یک ماه اخیر در زمینه‌های مختلف ارائه نمود.

یعقوبی گفت :متاسفانه تاکنون در هشتگرد در زمینه باز آفرینی شهری اقدامی اجرائی انجام نشده و شهر هشتگرد از معدود شهرهایی است که از تسهیلات این طرح بی بهره مانده است .

وی یکی از اقدامات مهم و موثر شهرداری در روزهای اخیر را فعالسازی ستاد فرعی بازآفرینی شهری عنوان کرد که با دعوت از کارشناسان این حوزه و مشاورین مربوطه اقدامات اولیه جهت راه اندازی این طرح در شهر هشتگرد انجام و به همراه اعضای این ستاد نیز از بخشی از بافت فرسوده شهری بازدید شده است .

وی در ادامه به پیگیری جهت تعریض بلوار شهدای گمنام و تعامل با اداراتی که اماکن و املاک آنها در طرح تعریض این خیابان قرار دارند سخن گفت .

یعقوبی بیان کرد : خوشبختانه مسئولین ادارات شهرستان در این زمینه با شهرداری همکاری داشته و مقرر گردیده تا پس از بررسی‌های لازم و اخذ نظریه ادارات کل مربوطه در جلسات بعدی موضوع تعیین تکلیف شده و انشاالله با حمایت فرماندار محترم شهرستان یکی از معابر اصلی این شهر بازگشایی و تعریض خواهد شد .

شهردار هشتگرد عنوان کرد : یکی از کارهایی که طی یک ماه اخیر برنامه ریزی شده است جانمایی و ساماندهی ایستگاه های تاکسی می باشد که علاوه بر ایجاد محلی برای استقرار تاکسی ها و فضای انتظار مسافران این اقدام موجب تسهیل در ترافیک خیابان اصلی شهر خواهد شد .

یعقوبی گفت : ۲۹ نقطه در شهر برای طرح تملک و تعریض معابر شناسایی شده است که پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده چندین هزار متر مربع از املاک سطح شهر که در طرح تعریض قرار دارند با بودجه در نظر گرفته شده در این زمینه تملک و موانع تردد رفع گردد .

یعقوبی در ادامه به اقدامات اولیه در جهت تدوین بودجه پیشنهادی شهرداری با در نظر گرفتن سهم بودجه عمرانی و پروژه های زیرساختی و مهم پرداخت و مقرر شد تا بازدیدی با حضور فرماندار از سطح شهر و موقعیت های سرمایه گذاری و پروژه های شهرداری صورت پذیرد .

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر نیز به اقدامات تعاملی و پیگیریهای شورای اسلامی شهر پرداخت.

افشاری گفت : شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم پیگیر مطالبات بحق آنها بوده و خوشبختانه دستگاه‌های شهرستان همکاری خوبی را با این شورا دارند .

وی احداث شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ، تدوین طرح جامع ترافیکی شهر ، اصلاحات هندسی معابر و میادین و رفع مشکل ترافیک خیابان اصلی را از جمله موضوعات مهم مطرح در شورای اسلامی شهر دانست و از آمادگی پارلمان شهری برای رفع مشکلات خبر داد .

اجرای طرح‌ مسکن‌ ملی در هشتگرد ، استفاده از پساب شهرک صنعتی برای آبیاری فضای سبز ، احداث مجتمع نمایشگاهی ، تهیه نردبان بلند برای اطفاء حریق ساختمان های چند طبقه و احداث بیمارستان با مشارکت بخش خصوصی از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بوده است .

@hashtgerdcity