دیدار مدیریت شهری هشتگرد با فرماندار شهرستان ساوجبلاغ به مناسبت دومین سالروز بزرگداشت روز فرهنگی هشتگرد ، سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر با فرماندار ساوجبلاغ دیدار و گفتگو کردند. مهندس مهرور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با تقدیر از برنامه های مدیریت شهری هشتگرد ، از آمادگی سایر دستگاه‌های فرهنگی برای مشارکت در این برنامه ها […]

دیدار مدیریت شهری هشتگرد با فرماندار شهرستان ساوجبلاغ

به مناسبت دومین سالروز بزرگداشت روز فرهنگی هشتگرد ، سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر با فرماندار ساوجبلاغ دیدار و گفتگو کردند.

مهندس مهرور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با تقدیر از برنامه های مدیریت شهری هشتگرد ، از آمادگی سایر دستگاه‌های فرهنگی برای مشارکت در این برنامه ها سخن گفت .

مهرور افزود : بی شک نامگذاری روز فرهنگی هشتگرد می‌تواند موجب معرفی هویت این شهر و شناساندن پیشینه تاریخی آن به نسل جوان باشد و امیدواریم با همت و تلاش مدیریت شهری این رویه مستمر باشد .

مهندس امینی سرپرست شهرداری هشتگرد در این جلسه ، گزارشی از اقدامات و برنامه های پیشنهادی مدیریت شهری برای بزرگداشت روز فرهنگی این شهر ارائه کرد.

امینی گفت :طی ماههای اخیر با تشکیل جلسات متعدد با اعضای شورای اسلامی شهر و فرهیختگان ، برنامه های متعددی در زمینه های فرهنگی برای سومین هفته آذرماه در نظر گرفته شده است که امیدواریم با حمایت مسئولین و مشارکت اهل فرهنگ ، نتایج مطلوبی حاصل گردد .

امینی افزود : در بزرگداشت این ایام تصمیم داریم تا از ظرفیت مجموعه فرهنگی ینگی امام شامل گلزار مطهر شهدا و مقبره امامزادگان هادی و علی النقی(ع) و نیز کاروانسرا و تپه باستانی جهت اجرای بخشی از برنامه ها و از ظرفیت مجتمع بزرگ فرهنگی هنری ۹ دی برای نمایشگاه ها و نشست های فرهنگی استفاده نمائیم.

سرپرست شهرداری بیان کرد : پایان بخش برنامه های شهرداری هشتگرد برای بزرگداشت روز فرهنگی این شهر ، برگزاری مراسمی با شکوه در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی در روز ۱۷ آذر خواهد بود و در آن مراسم ضمن بهره گیری از سخنرانان برجسته کشوری و حضور هنرمندان مطرح ، از فعالان برتر عرصه فرهنگی تجلیل خواهد شد .

امینی در پایان از حمایت های نماینده محترم مجلس ، امام جمعه ، فرماندار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و تلاش کارکنان شهرداری برای بزرگداشت این ایام تقدیر و تشکر نمود .

مهندس افشاری رئیس شورا نیز با اشاره به اهمیت روز فرهنگی ، از رویکرد اعضای شورای اسلامی شهر در جهت ارتقاء فرهنگ شهروندی و توجه به موضوعات مرتبط خبر داد .

وی گفت : عرصه فرهنگی و هنر و توجه به فرهیختگان و هنرمندان از جمله مواردی است که می‌تواند در تعیین سرنوشت نسل آینده موثر و مفید واقع شود و مدیریت شهری تصمیم دارد تا برنامه های متعدد فرهنگی را در تمامی فصول سال اجرا نماید.

حاج رضا واحدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در خصوص رویکرد اسلامی_ایرانی در برگزاری برنامه های روز و هفته فرهنگی سخن گفت .

واحدی افزود : نامگذاری روز فرهنگی هشتگرد به مناسبت سالروز ثبت کاروانسرای ینگی امام در فهرست آثار ملی بوده است لذا با توجه به پیشینه شهر هشتگرد و اماکن تاریخی و اسلامی آن رویکرد تمامی برنامه ها اسلامی_ایرانی خواهد بود.

وی از نشست مدیریت شهری با فعالان فرهنگی در خصوص تعامل و همفکری و هم افزایی و بررسی پیشنهادات فرهیختگان در پیشبرد برنامه ها سخن گفت .

سرکار خانم صالحی عضو شورای اسلامی شهر ، فرهنگ را پایه و اساس توسعه شهری دانست و از اعضای ستاد بزرگداشت هفته فرهنگی تقدیر و تشکر نمود.

صالحی گفت : عرصه فرهنگ متعلق به قشر خاصی از جامعه نبوده و در همین راستا تصمیم داریم با بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود ، زمینه را برای حضور بانوان در عرصه فرهنگی و هنری مهیا کنیم.

وی گفت : تصمیماتی در خصوص تدوین فعالیت فرهنگی بانوان شهر و تجلیل از بانوان نخبه پیش بینی گردیده که در آینده به استحضار عموم خواهد رسید .

مهندس کاشف نایب رئیس شورا و رئیس کمیسیون ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت حضور جوانان و ورزشکاران در برنامه های فرهنگی از برنامه های متعدد این کمیسیون در زمینه ورزش و جوانان سخن گفت .

کاشف بیان کرد : تصمیم داریم تا با ارتقاء فرهنگ در زمینه گسترش ورزش شهروندی و خانوادگی و بهره گیری از بوستان ها و اماکن ورزشی شهر ، برنامه ای بلندمدت تدوین نماییم و یکی از موارد مهم ارتقا فرهنگ شهروندی در خصوص حضور خانواده ها و ایجاد امنیت برای آنها در زمان ورود به بوستان ها و اماکن ورزشی می باشد .

@hashtgerdcity