مهندس محمد رضا کاشف رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در جلسه هماهنگی برای بزرگداشت روز فرهنگی هشتگرد به استفاده از تمامی ظرفیتها برای تبیین این روز تاکید کرد . روزشمار برای بزرگداشت روز فرهنگی هشتگرد آغاز شد . شهرداریها بعنوان دستگاههای خدمات رسان در زمینه های مختلف عمرانی و خدماتی دارای وظایف متعددی می […]

مهندس محمد رضا کاشف رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در جلسه هماهنگی برای بزرگداشت روز فرهنگی هشتگرد به استفاده از تمامی ظرفیتها برای تبیین این روز تاکید کرد .

روزشمار برای بزرگداشت روز فرهنگی هشتگرد آغاز شد .

شهرداریها بعنوان دستگاههای خدمات رسان در زمینه های مختلف عمرانی و خدماتی دارای وظایف متعددی می باشند و توجه به امور فرهنگی نیز بعنوان یکی دیگر از وظایف آنها تلقی می گردد .

هرچند تعدد وظایف سبب گردیده تا این سازمان در خصوص موضوعات فرهنگی نتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند لیکن در حال حاضر اغلب به عنوان پشتیبان در برنامه های فرهنگی شناخته می گردد .

عدم وجود چارت سازمانی و شرح وظایف مشخص بویژه در شهرداری‌های کوچک و متوسط از جمله مسائلی است که سبب این مشکل گردیده و نیازمند توجه و بازنگری است .

وجود دستگاههای فرهنگی دیگر و محوریت ستاد نماز جمعه شهرستان و شورای فرهنگ عمومی می تواند پشوانه ای برای اقدامات فرهنگی شهرداری ها باشد و بهره گیری از این موضوع در شهر هشتگرد با حضور شورای ششم بعنوان شورای انقلابی و جوان در دستور کار قرار دارد .

مهندس محمد رضا کاشف رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در جلسه هماهنگی برای بزرگداشت روز فرهنگی هشتگرد به استفاده از تمامی ظرفیتها برای تبیین روز فرهنگی هشتگرد به عنوان مبدا و نهایتا برآیند اقدامات فرهنگی مدیریت شهری تاکید کرد .

وی گفت : روز فرهنگی هشتگرد مختص به شهرداری و شورای اسلامی شهر نبوده و این روز متعلق به همه شهروندان است و به لزوم مشارکت تمامی نخبگان ، فرهیختگان ، دانشجویان ، اساتید دانشگاه ، دانش آموزان ، کسبه و تمامی اقشار مختلف جامعه تاکید کرد که می تواند در تبیین روز فرهنگی هشتگرد موثر واقع شده و زمینه را برای استمرار آن فراهم نماید .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا بیان کرد : این مناسبت از چند جنبه حائز اهمیت است که توجه به امور فرهنگی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) ، فروکش نمودن کرونا پس از ۲ سال و لزوم بازگشت مردم به زندگی عادی البته با رعایت دستورالعملهای بهداشتی صادره از سوی مبادی ذیربط ، ایجاد شور و نشاط در شهر ، اقدام در جهت جهاد تبیین و ایجاد ارتباط دو سویه شهروندان با مدیریت شهری سرلوحه برنامه های سومین بزرگداشت روز و هفته فرهنگی هشتگرد خواهد بود .

وی تحقق شعار سال ، ارتقاء امور شهروندی و جلب مشارکت آنها ، نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ، ترویج فرهنگ قرآنی ، زیبا سازی محیط شهری ، بزرگداشت ایام ، ایجاد تعامل با سایر شهرها ، برند سازی ، معرفی پتانسیلهای شهر در حوزه سرمایه گذاری و تجلیل از نخبگان و فرهیختگان جهت تشویق نسل جوان و استعداد یابی ، حمایت از مشاغل کوچک و خرد ، شناسایی و تصمیم گیری برای رفع ناهنجاریهای اجتماعی را از جمله اهداف آن دانست .

کاشف با اعلام آغاز روز شمار بزرگداشت هفته فرهنگی هشتگرد از کلیه هنرمندان ، صاحب نظران و دست اندرکاران امور فرهنگی دعوت نمود تا با مراجعه به دبیرخانه دائمی روز فرهنگی هشتگرد مستقر در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی در تهیه محتوا و برگزاری برنامه ها مشارکت و طرح ها و پیشنهادات خود را برای بررسی و اجرا ارسال نمایند.

در سنوات گذشته در راستای ساماندهی امور فرهنگی شهر، ضمن مشورت با فرهیختگان و صاحبنظران با پیشنهاد شهرداری هشتگرد و تصویب شورای اسلامی شهر روز ۱۷ آذر (سالروز ثبت کاروانسرای تاریخی ینگی امام به شماره ثبت ۲۱۷۵ در فهرست آثار ملی) بعنوان روز فرهنگی هشتگرد انتخاب و با پیشنهاد مدیریت شهری این رویداد در شورای فرهنگ عمومی بعنوان عالیترین مرجع تصمیم گیری در امور فرهنگی شهرستان تصویب و تثبیت شد .

برنامه های بزرگداشت این روز در سال اول و دوم (۱۳۹۹ و ۱۴۰۰) با حمایت نماینده محترم مجلس ، امام جمعه ، فرماندار و همراهی تعداد معدودی از ادارات برگزار گردید که توانست نقش مهمی در معرفی این مناسبت و اهمیت آن داشته باشد و امیدواریم با مشارکت شهروندان شاهد برگزاری برنامه های فاخر در سومین سال بزرگداشت آن باشیم.