ساماندهی آب های سطحی بخش جنوبی شهر در بازدید مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد به همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر از محلات بخش جنوبی ، موضوع ساماندهی آب های سطحی و مشکلات به وجود آمده از رهاسازی فاضلاب های خانگی بازدید و رفع آن در دستور کار قرار گرفت. یعقوبی شهردار هشتگرد با اشاره […]

ساماندهی آب های سطحی بخش جنوبی شهر

در بازدید مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد به همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر از محلات بخش جنوبی ، موضوع ساماندهی آب های سطحی و مشکلات به وجود آمده از رهاسازی فاضلاب های خانگی بازدید و رفع آن در دستور کار قرار گرفت.

یعقوبی شهردار هشتگرد با اشاره به اینکه شیب شهر هشتگرد به صورت ملایم از شمال به جنوب می باشد لزوم ساماندهی آبهای سطحی و پساب های خانگی را در بخش جنوبی و منتهی به باغات و اراضی زراعی مهم برشمرد.

یعقوبی گفت : ساماندهی آب های سطحی شامل دو مقوله هدایت آبهای حاصل از بارش ها و نزولات جوی و نیز هدایت فاضلاب های خانگی می باشد و طبق قوانین و مقررات ایجاد ساز و کاری برای ساماندهی آنها از جمله الزامات شهری بوده و رهاسازی فاضلاب های خانگی در انهار و آب رو ها ممنوع است .

هرچند شهرداری تمام تلاش خود را برای این موضوع به کار گرفته است لیکن همچنان شاهد رهاسازی این فاضلابها در بخش جنوبی شهر می باشیم که علاوه بر مشکلات زیست محیطی موجب آسیب به اراضی زراعی و باغات می گردد.

یعقوبی گفت : در بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد ساماندهی کانالها و انهار شهر و آب های سطحی مطرح گردیده و امیدواریم در سال آینده بخشی از این طرح اجرا گردد .

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر نیز ساماندهی فاضلاب های خانگی را از جمله درخواست‌های بحق شهروندان دانست و ایجاد تصفیه خانه در مکانی مناسب را از الزامات هشتگرد برشمرد.

افشاری گفت : مدیریت شهری هشتگرد با جدیت پیگیر احداث تصفیه خانه در شهر هشتگرد می باشد و با دستگاه‌های متولی برای اجرای طرح همکاری خواهند نمود .

رئیس شورا افزود : طی ماههای اخیر چندین جلسه با مسئولین شرکت آب و فاضلاب در خصوص احداث تصفیه خانه برگزار شده است و انتظار می‌رود تا با توجه به پیشنهاد مدیریت شهری هشتگرد ، دستگاه ذیربط نیز در بودجه سال آینده خود مبلغ مناسبی را برای اجرای تصفیه خانه هشتگرد تخصیص و طرح را اجرایی نماید.

سرکار خانم صالحی عضو شورا و رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر به رهاسازی فاضلاب های خانگی به عنوان موضوعی مهم در هشتگرد اشاره کرد .

صالحی گفت : ورود فاضلاب های خانگی به اراضی کشاورزی پایین دست سبب گردیده است که کشاورزان با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده و نارضایتی زیادی در این زمینه وجود دارد .

صالحی گفت : ایجاد چاه‌های جذبی در منازل ، خودداری از ورود فاضلاب ها به شریان های شهر از جمله تاکیدات مدیریت شهری می باشد و بنا بر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد .

مهندس مؤیدی عضو شورا و مسئول کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر نیز از پیشنهاد پروژه‌های زیرساختی برای سال ۱۴۰۱ به ویژه ساماندهی آبهای سطحی خبر داد و گفت : با بررسی کارشناسان شهرداری و در نظر گرفتن بارش‌های فصلی سنگین در سنوات گذشته ، موضوع ساماندهی آب‌های سطحی و رفع نقاط حادثه خیز به صورت ویژه در کمیسیون عمران بررسی و پیشنهادهای لازم برای رفع مشکلات در بودجه ۱۴۰۱ ارائه شده است .

وی در این زمینه گفت : بخشی از پیشنهادات مربوط به ایجاد کانال های جدید و بخشی مربوط به اصلاح کانال های قدیمی است که متاسفانه بسیاری از آنها بعلت تخریب و عدم شیب مناسب موجب ایجاد ماندآب شده و نیاز است تا با راهکاری کارشناسی مشکلات مرتفع گردد .