عمران و آبادانی شهر با مشارکت شهروندان ملاقات مردمی مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر با شهروندان برگزار شد . افشاری در این ملاقات به جلب مشارکت شهروندان به عنوان بزرگترین سرمایه مدیریت شهری در زمینه عمران و آبادانی شهر اشاره کرد و افزود : تکریم ارباب رجوع ، رسیدگی به درخواست ها و مشکلات […]

عمران و آبادانی شهر با مشارکت شهروندان

ملاقات مردمی مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر با شهروندان برگزار شد .

افشاری در این ملاقات به جلب مشارکت شهروندان به عنوان بزرگترین سرمایه مدیریت شهری در زمینه عمران و آبادانی شهر اشاره کرد و افزود : تکریم ارباب رجوع ، رسیدگی به درخواست ها و مشکلات و رفع آنها در حد قوانین و مقررات از جمله رویکردهای مدیریت شهری می‌باشد و خوشبختانه با شروع به کار شورای ششم این رویه روز به روز تقویت شده و مستمر خواهد بود .

وی گفت : حضور مستمر اعضای شورا در پارلمان شهری و تاکید بر تکریم ارباب رجوع توسط کارکنان شهرداری از جمله مسائلی است که طی ماه های گذشته به صورت ویژه پیگیری شده و خوشبختانه رضایت عمومی از عملکرد مجموعه شهرداری و شورا حاصل گردیده است .

افشاری بیان کرد : با مدیریت جهادی مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد و تلاش کارکنان زحمتکش شهرداری در سال گذشته پروژه های عمرانی ، طرح های خدماتی ، برنامه های مناسبتی و فرهنگی طبق بودجه پیشنهادی محقق شده و درآمد زایی نیز با سمت و سوی ایجاد درآمدهای پایدار انجام پذیرفته است .

وی گفت : پرداخت مطالبات پیمانکاران و بدهی‌های شهرداری ، حقوق و مزایا و امور معیشتی کارکنان از جمله مسائلی بوده است که در ماه‌های پایانی سال به عنوان دغدغه برای اعضای پارلمان شهری و شهردار مطرح بود که با راهکارهای تدوین شده و حمایت و همراهی اعضای محترم شورا و تلاش کارکنان این مشکل مرتفع گردید .

افشاری بیان کرد : بودجه سال ۱۴۰۱ نیز با مبلغ بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان پس از بررسی نواقص ، مشکلات شهر و کاستی‌های تمامی محلات و نیازها تدوین گردیده است که امیدواریم این بودجه طبق برنامه ریزی صورت گرفته محقق و طرح‌ها و پروژه‌های مندرج در آن اجرا گردد .

افشاری افزود : از جمله پروژه‌های بزرگ مندرج در بودجه ۱۴۰۱ می توان به تملک اراضی واقع در طرح و تعریض معابر شهری با توجه به اینکه بخشی از محلات شهر هشتگرد به صورت قدیمی و دارای بافت فرسوده می باشند اشاره کرد که اجرای آن می تواند موجب ارتقا وضعیت زندگی ، بهبود وضعیت تردد و توانمندسازی محلات باشد .

رئیس شورا افزود : از جمله پروژه‌های دیگر بودجه سال جاری تملک اراضی با کاربری عمومی مورد نیاز می باشد و در همین راستا نیز شهرداری در راستای نهضت مدرسه سازی در استان البرز ۴ قطعه زمین مورد نیاز برای ساخت مدرسه را تقبل نموده است .

وی گفت : بازنگری طرح جامع و طرح تفصیلی ، زیباسازی و نورپردازی سطح شهر و تهیه المانهای مناسب نیز از جمله پروژه‌های پیشنهادی می باشد و با توجه به نیاز شهر به توسعه فضای سبز و فضاهای ورزشی در سال ۱۴۰۱ احداث بوستان ها و به ویژه در محله سبزعلی آباد مد نظر مدیریت شهری خواهد بود و امیدواریم با احداث این بوستان ها و بهره برداری از آنها سرانه فضای سبز از ۱۹ متر مربع برای هر نفر افزایش یابد .

جداسازی آب خام فضای سبز از آب شرب شهری و همچنین بهره برداری از پساب حاصل از تصفیه خانه شهرک صنعتی هشتگرد و نیز شهر جدید هشتگرد برای تامین منابع آبی نیز از جمله طرح ها در حوزه فضای سبز خواهد بود .

وی در ادامه به پروژه هایی از قبیل آسفالت ، جدولگذاری و کفپوش پیاده روها اشاره کرد و در همین راستا استاندارد سازی معابر شهری برای استفاده کلیه اقشار جامعه را از جمله اولویتهای مدیریت شهری دانست .

افشاری گفت : با تمهیدات در نظر گرفته شده هفتمین نمایشگاه گل و گیاهان باغبانی ، صنایع دستی و سوغات محلی در اردیبهشت ماه سال جاری در فضایی مناسب و در بوستان پروین اعتصامی واقع در بلوار کارگر برگزار می گردد و برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی و برنامه های مناسبتی از جمله پیش بینی های صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ می باشد .

وی در پایان مشارکت شهروندان را زمینه ساز عمران و آبادانی شهر دانست و از کلیه اندیشمندان و صاحبنظران دعوت نمود تا با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در جهت رفع مشکلات و آبادانی شهر مشارکت و یاریگر این نهاد خدمات رسان باشند .