مراسم روز درختکاری در هشتگرد با حضور فرماندار و مسئولین شهرستان ساوجبلاغ ، مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ، دانش آموزان و شهروندان به نیت شهدای گرانقدر هشتگرد ۱۰۰ اصله نهال در بوستان مادر کاشته شد . در این مراسم مهندس مهرور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با تبریک فرارسیدن اعیاد […]

مراسم روز درختکاری در هشتگرد

با حضور فرماندار و مسئولین شهرستان ساوجبلاغ ، مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ، دانش آموزان و شهروندان به نیت شهدای گرانقدر هشتگرد ۱۰۰ اصله نهال در بوستان مادر کاشته شد .

در این مراسم مهندس مهرور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و هفته منابع طبیعی ،طی سخنانی گفت : کارکنان منابع طبیعی و فضای سبز شهرداری ها همواره در جهت حفظ و نگهداری فضاهای سبز و طبیعت تلاش داشته و این موهبت خدادادی را برای آیندگان حفاظت می نمایند که قابل تقدیر است.

وی افزود: امید است همه شهروندان درجهت توسعه وگسترش فضای سبز و حفظ منابع طبیعی به اندازه توان خود کمک و تلاش نمایند تا شهری آباد و زیبا داشته باشیم.

مهندس مهرور با اشاره به تاکیدات استاندار محترم البرز گفت: بر اساس منویات استاندار محترم البرز، نهضت درختکاری با جدیت در این شهرستان در حال انجام است و نهضت کاشت گلخانه ای هم در راستای سیاستهای دولت سیزدهم آغاز شده است.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: برای ارائه مجوزهای لازم در زمینه کشت های گلخانه ای در شهرستان ساوجبلاغ اعلام آمادگی می نماییم و تمام ظرفیتها برای تحقق این امر درسطح شهرستان مهیا شده است.

مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه و عرض تبریک به مناسبت ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار و خیر مقدم به حاضرین ، گزارشی از وضعیت فضای سبز شهری هشتگرد ارائه داد .

یعقوبی گفت : شهر هشتگرد دارای ۴۵ بوستان و ۱۳ میدان است و با دارا بودن ۱۱۷ هکتار فضای سبز و سرانه فضای سبز ۱۹ متر مربع برای هر نفر از وضعیت مناسبی در این زمینه برخوردار می باشد .

وی گفت : با توجه به اینکه فضای سبز به عنوان یکی از شاخصه های زندگی شهری مطرح می باشد و حفظ و نگهداری و توسعه آن در نشاط شهروندان موثر است لذا شهرداری هشتگرد نیز با بهره گیری از توان کارشناسان و کارگران زحمتکش اداره سیما ، منظر و فضای سبز در جهت نگهداری این فضاها بصورت شبانه روزی تلاش می نماید و از جمله اقدامات و عملکرد فضای سبز شهرداری می ‌توان به تولید بالغ بر۴۰ هزار گلدان گل و گیاه ، هرس مستمر درختان سطح شهر ، انجام عملیات باغبانی از قبیل شخم ، کودپاشی ، کاشت گل و گیاه و آبیاری اشاره کرد .

وی افزود : حفظ و نگهداری لوازم ورزشی و مجموعه های بازی کودکان و نظافت بوستان‌ها ، مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی ، چمن زنی و حاشیه زنی و … نیز از جمله اقدامات فضای سبز شهرداری می باشد .

شهردار هشتگرد با تقدیر از زحمات معاونت خدمات شهری ، رئیس اداره سیما ، منظر و فضای سبز ، مسئول واحد مربوطه و کارگران زحمتکش ، برنامه های آتی شهرداری را با اولویت حفظ و نگهداری از فضاهای سبز موجود و تامین منابع آبی پایدار تشریح کرد .

یعقوبی گفت: تامین منابع آبی پایدار از تصفیه خانه شهرک صنعتی یکی از برنامه های آتی شهرداری می باشد که بخش عمده‌ای از کار انجام گرفته و با تفاهم‌نامه‌ای با این شهرک پساب حاصل از تصفیه خانه آن پس از هدایت به مخزن ذخیره سازی برای آبیاری فضاهای سبز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در نظر داریم تا از پساب حاصل از تصفیه خانه شهر جدید هشتگرد نیز با توجه به امکان انتقال ثقلی آن استفاده نماییم و طی ماه‌های اخیر در این زمینه پیگیری‌های مستمری داشته ایم .

وی اجرای پروژه جداسازی آب خام فضای سبز از آب شرب شهری را نیز از جمله پروژه هایی دانست که در بودجه سال آتی برای آن اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده و اظهار امیدواری کرد در پایان سال بعد بخش عمده‌ای از فضای سبز شهری با آب خام فضای سبز آبیاری گردد.

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر در حاشیه این مراسم با تقدیر از زحمات شهردار و معاونین ، بصورت ویژه از کارگران زحمتکش واحد فضای سبز تقدیر و تشکر نمود .

افشاری زیبایی و آراستگی شهر را حاصل زحمات کارگرانی دانست که با حفظ و نگهداری و توسعه فضاهای سبز بصورت شبانه روزی تلاش می نمایند و این تلاشها در تمامی فصول سال مشهود است .

وی پیگیری جهت آبیاری تحت فشار قطره ای برای صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری در بوستان های سطح شهر را از جمله موارد مهمی دانست که با تکمیل پروژه می تواند نقش بسزایی در کاهش مصرف آب با توجه به خشکسالیهای اخیر داشته باشد .

سر کار خانم صالحی عضو شورا و رئیس کمیسیون فضای سبز شورای اسلامی شهر با تشکر از برگزار کنندگان مراسم ، به گزارش بخشی از برنامه های تدوین شده در کمیسیون فضای سبز پرداخت .

صالحی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته ، برگزاری نمایشگاه گل و گیاه را از جمله برنامه های آتی دانست که با تمهیدات صورت گرفته در صورت مساعد بودن شرایط کشور و فروکش نمودن کرونا در اردیبهشت سال آینده برگزار می گردد.

صالحی افزود : نمایشگاه گل و گیاه ۱۴۰۱ با پیش بینی های صورت گرفته که از مشارکت شهروندان نیز استفاده خواهد شد بسیار پربار و باشکوه برگزار می گردد و علاوه بر معرفی قابلیتهای شهرستان ساوجبلاغ و شهر هشتگرد مجالی برای آموزش شهروندان در زمینه پرورش گل و گیاه و محلی برای عرصه تولیدات گیاهی و باغی خواهد بود .

وی یکی دیگر از برنامه ها را در سال آینده ، شناسنامه دار نمودن باغات محدوده و حریم شهر هشتگرد عنوان کرد .

مهندس کاشف عضو شورای اسلامی شهر ، احداث بوستان جدید شهید باکری در شهرک بعثت به مساحت ۵۵۰۰ متر مربع را یکی از اقدامات مدیریت شهری دانست که علاوه بر توسعه فضای سبز شهری و افزایش سرانه ها می تواند فضایی نشاط آور و امن برای ساکنین شهرک بعثت و کوثر فراهم آورد .

وی به کاشت درختان مقاوم در برابر خشکسالی و متناسب با اقلیم منطقه تاکید کرد و آماده سازی شهر برای استقبال از نوروز را از جمله برنامه های کوتاه مدت در روزهای آتی دانست .

حاج رضا واحدی عضو شورای اسلامی شهر به توسعه فضای سبز رمپ و لوپ اطراف میدان شهیدان نژاد فلاح اشاره کرد که در صورت تامین منابع آبی و اجرا بالغ بر ۶ هکتار به مساحت فضاهای سبز شهری افزوده خواهد شد .

وی بر افزایش کیفیت فضای سبز بوستان ها و بهره گیری از راهکارهای جلب مشارکت شهروندان برای حفظ و نگهداری فضاهای سبز تاکید نمود .

در ادامه مراسم مسئولین با اهدا گل از زحمات کارگران زحمتکش فضای سبز تجلیل و به نیت شهدای گرانقدر شهر هشتگرد ۱۰۰ اصله نهال در بوستان مادر کاشته شد.

توزیع نهال رایگان نیز از جمله برنامه های این روز بوده و در هفته منابع طبیعی ۲۰۰۰ اصله نهال با مشارکت شهروندان در بلوارها و بوستانهای شهری هشتگرد کاشته خواهد شد .