✅مهندس علی یعقوبی رسما شهردار هشتگرد شد . مراسم تکریم مهندس داریوش یگانه مظهر شهردار سابق و معارفه مهندس علی یعقوبی شهردار جدید هشتگرد با حضور خانواده معظم شهدا ، معاون عمرانی استاندار ، مدیر کل دفتر فنی استانداری ، فرماندار ، امام جمعه و مسئولین ادارات شهرستان ساوجبلاغ ، رئیس و اعضای شورای اسلامی […]

✅مهندس علی یعقوبی رسما شهردار هشتگرد شد .

مراسم تکریم مهندس داریوش یگانه مظهر شهردار سابق و معارفه مهندس علی یعقوبی شهردار جدید هشتگرد با حضور خانواده معظم شهدا ، معاون عمرانی استاندار ، مدیر کل دفتر فنی استانداری ، فرماندار ، امام جمعه و مسئولین ادارات شهرستان ساوجبلاغ ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ، بسیجیان ، معتمدین و پرسنل شهرداری هشتگرد و جمعی از مدعوین شهرهای همجوار در سالن شهید باکری این شهرداری برگزار و با حکم دکتر عبداللهی استاندار البرز ، علی یعقوبی رسما به عنوان شهردار هشتگرد منصوب و معرفی شد .

در این مراسم مهندس جلیل امینی گزارشی از عملکرد ۴ ماهه دوره سرپرستی ارائه و با تقدیم لوح هایی جداگانه از سوی امام جمعه ، فرماندار ، شورای شهر و سایر ادارات از زحمات وی در خدمات رسانی به شهروندان تجلیل شد .

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر هشتگرد ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین و مهمانان حاضر ، گزارشی از روند انتخاب شهردار ارائه و از زحمات مهندس امینی در زمان تصدی سرپرستی شهراری هشتگرد تقدیر و تشکر نمود .

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی هشتگرد در تشریح روند انتخاب شهردار گفت : با شروع به کار شورای ششم شهر در مرداد ماه سال جاری و انتخاب سرپرست شهرداری ، تعداد ۳۸ نفر کاندیدای تصدی شهرداری هشتگرد به دبیرخانه شورا مراجعه و مدارک و مستندات اعلام شده درخصوص سوابق کاری و مدرک تحصیلی و غیره را به این دبیرخانه ارائه نمودند .

افشاری با اشاره به اهمیت انتخاب شهردار که مهمترین رسالت پارلمان شهری می باشد افزود : اعضای شورای اسلامی شهر با حساسیت ویژه به این موضوع پرداخته و پس از بررسی های انجام شده در مرحله اول ۱۰ نفر و در مرحله دوم ۵ نفر انتخاب و نهایتاً از بین پنج نفر ، آقای مهندس علی یعقوبی بر اساس تجربه ، رزومه کاری ، تخصص و برنامه‌های پیشنهادی جامع ارائه شده که در راستای توسعه و عمران و آبادانی شهر و خدمات رسانی به شهروندان بوده با ۷ رای اعضای شورا به عنوان شهردار هشتگرد انتخاب و برای طی مراحل قانونی و اخذ حکم به استانداری البرز معرفی گردید .
رئیس شورا بیان کرد : تکریم ارباب رجوع و خدمات رسانی به شهروندان ، عمران و آبادانی شهر ، اجرای پروژه های عمرانی ، شفافیت در کار ، توجه به امور رفاهی پرسنل و همکاری با سایر دستگاه‌ها از جمله توقعات اعضای شورای شهر از شهردار می باشد .

بهروز افشاری در پایان با تشکر از همفکری ، تعامل و وحدت کلیه اعضای شورای اسلامی شهر ، این رویه را زمینه ساز ارائه خدمات مطلوب و آبادانی شهر دانست و اظهار امیدواری کرد با حضور شهردار محترم بعنوان عضو هشتم شورا ، شهروندان شاهد رشد و توسعه شهر و رفع مشکلات و کاستی‌ها باشند .

مهندس جلیل امینی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و سرپرست سابق شهرداری هشتگرد نیز گزارشی از عملکرد چهار ماهه به حاضرین در جلسه ارائه نموده و افزود : آنچه از دوران سرپرستی به عنوان عملکرد ذکر گردیده نتیجه کار شبانه روزی پرسنل است و اگر موفقیتی اتفاق افتاده مرهون و مدیون همکاری پرسنل و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر می باشد .

وی با طلب حلالیت از همه پرسنل و مسئولین گفت : خوشبختانه بدون فروش اراضی متعلق به شهرداری و صرفا با تلاش حوزه های مختلف شهرداری ، وصول درآمد بر اساس بودجه مصوب صورت گرفته و تمامی هزینه های شهرداری از قبیل حقوق و دستمزد کارکنان و مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و با توجه به پس انداز موجود ، حقوق کارکنان برای ماه جاری نیز قابل پرداخت است .

وی گفت در زمینه کارهای عمرانی در ۱ ماهه اخیر بالغ بر ۴۵۰۰ تن آسفالت مکانیزه و لکه گیری معابر ، ۳۴۰۰ متر مربع کفپوش و پیاده رو سازی ، ۶۰۰۰ متر طول جدولگذاری صورت گرفته و بوستان ۵۰۰۰ متر مربعی شهید مهدی باکری در شهرک بعثت نیز پیشرفت مناسبی داشته و فاز اول آن انجام پذیرفته است .

۸۰ کیلومتر خط کشی خیابانها ، ۳۵۰ متر مربع رنگ آمیزی سرعتگیرها و خطوط عابر پیاده ، نوسازی خودروهای فرسوده ، مجهز کردن تاکسی ها به دستگاه کارت خوان ، لایروبی انهار و اقدامات گستره در حوزه خدمات شهری شهرداری از جمله کارهای دیگر ذکر شده توسط وی بوده است .

امینی در پایان با تقدیر از زحمات شهرداران پیشین ، آبادانی و توسعه هشتگرد را مرهون زحمات آنها دانست و انتصاب جناب آقای مهندس یعقوبی را که از شهرداران با تجربه استان می باشند تبریک و تهنیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز دانشجو ، پرستار و روز فرهنگی هشتگرد تبریک گفته و از زحمات مهندس یگانه در زمان تصدی مسئولیت شهرداری هشتگرد تقدیر نمودند.

وی با تشکر ویژه از مهندس امینی در زمان تصدی سرپرستی شهرداری افزود : در حالیکه وی سرپرست بوده اند و شهردار نبودند به عنوان یک شهردار امورات را سر و سامان دادند و اقدامات وی موجب رضایت شهروندان بوده است

امام جمعه ساوجبلاغ با تبریک به مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد گفت : خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک فرصت و توفیق الهی است و مهندس یعقوبی هم باید این فرصت را قدر دانسته و برای خدمت صادقانه به مردم شریف از همه ظرفیت‌ها نخبگان و روحانیون و سایر اقشار جامعه استفاده شود .

مهندس مهرور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با خیر مقدم به حاضرین و بویژه دکتر فانی معاون عمرانی استاندار و خانواده معظم شهدا از زحمات مهندس یگانه شهردار سابق تقدیر و تشکر نمود .

مهرور با تقدیر از عملکرد شهرداران گذشته در ارتقای امور شهر هشتگرد گفت : شهردار جدید این شهر هم با سابقه خوبی انتخاب شده است که دارای خوشنامی و تلاش مناسب در استان بوده است.

وی افزود : انتظار داریم شهردار جدید در راستای اجرای سیاستهای دولت محترم ، وزارت محترم کشور ، منویات جناب آقای دکتر عبدالهی استاندار محترم البرز ، و همراه با مدیران شهرستان در جهت اعتلای شهر و شهرستان تلاش نماید و امور عمرانی ، ترافیکی ، فرهنگی ، شهرسازی ، مناسب سازی معابر ، سامامدهی پارکینگ ها ، هوشمندسازی و پایش تصویری را اولویت امور در شهر قرار دهد.

مهندس مهرور تصریح کرد : مردم شریف ما شایسته بهترینها هستند و مجموعه شهرداری هشتگرد بایستی با تمام توان و امکانات درخدمت رسانی به مردم تلاش نماید.

ابوالفضل فانی معاونت امور عمرانی استانداری البرز در این مراسم گفت : هر کسی مسئولیت بیشتری داشته باشد، بارش گران‌تر است و این جای خوشحالی نیست ، تنها افتخار این مسئولیت‌ها مدال نوکری مردم است که بر سینه داریم .

وی افزود : شهردار علاوه بر مسائل شهری می بایست یک مدیر توانمند در بحث کنترل بحران های شهر هم باشد و نیز مسایل رفاهی و فرهنگی شهر از اولویت هایی است که یک شهردار موفق باید به آنها نگاه ویژه داشته باشد و همکاری لازم شهردار با دستگاههای سطح شهرستان می تواند از بروز مشکلات اجتماعی نیز جلوگیری کند.

فانی گفت : با توجه به اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری هشتگرد ۱۴۰ میلیارد تومان می باشد و بنا بر گزارشات دریافتی تاکنون ۸۰ میلیارد تومان آن تحقق یافته ، انتظار می رود با حضور شهردار جدید این روند ادامه دار بوده و مابقی بودجه نیز محقق گردد .

معاونت امور عمرانی استانداری گفت : اعضای شورای شهر هشتگرد ۷ نفر هستند و نفر هشتمی آن نیز شهردار خواهد بود و اینجانب نیز بعنوان نفر نهم با آنها همکاری خواهم نمود تا بتوانیم به کمک هم مشکلات شهر هشتگرد رو مرتفع نمائیم .

برگزاری منظم ملاقاتهای مردمی بصورت چهره به چهره ، رسیدگی به مسئله شهرسازی و آلودگی هوا ، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز نیز از جمله موارد ذکر شده توسط معاون امور عمرانی استاندار بوده است .

در ادامه مراسم حکم مهندس علی یعقوبی بعنوان شهردار هشتگرد به وی اهدا گردید ، یعقوبی پس از دریافت حکم دقایقی سخنرانی و از حضور خانواده معظم شهدا و مدعوین تقدیر و تشکر نمود .

وی با تقدیر از اعتماد رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و تشکر از استاندار محترم البرز ، به تشریح بخشی از برنامه های پیشنهادی خود را برای رشد و توسعه شهر پرداخت .

یعقوبی گفت : دو مقوله مهم بستر سازی رقابت سالم در توسعه شهری و برند سازی هشتگرد با بهره گیری از پتانسلیهای این شهر از جمله برنامه های است که امیدوارم با حمایت نماینده محترم مجلس ، امام جمعه و فرماندار محترم و سایر مسئولین استان و شهرستان محقق گردد .

وی افزود : شناسایی و بررسی وضعیت و تعریف ماموریتهای ملی و بین المللی برای شهر و معرفی هشتگرد به عنوان یکی از مهمترین شهرهای کشور در زمینه جهش تولید و عرضه مسکن نیز از جمله اهداف مدیریت شهری خواهد بود و از سرمایه گذاران بویژه در حوزه مسکن جهت بهره گیری از این ظرفیتها دعوت نمود .

یعقوبی شهردار هشتگرد دارای مدرک دکترای تخصصی شهرسازی ، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و مهندسی عمران بوده و کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان می باشد .

وی علاوه بر سوابق پژوهشی و تالیفی ، مسؤلیتهایی از جمله مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز ، مدیرکل امور دولت در شورای عالی استانها ، شهردار نظرآباد ، مشاور و دبیر کمیسیون عمران و سرپرستی اداره کل طرح و برنامه شورای عالی استانها ، نماینده وزارت کشور در کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ۷۷ شهرهای مختلف استان های تهران و البرز را در پرونده کاری خود دارد.