مهندس یگانه شهردار هشتگرد خبر داد افزایش ۵۰ درصدی وصول مطالبات شهرداری از محل جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ در سال ۹۹ شهرداری سازمانی است نیمه دولتی که تمامی هزینه‌های نگهداری شهر را از محل عوارض پرداختی شهروندان تامین نموده و مدیریت درآمدها و هزینه ها در این سازمان یکی از مهمترین وظایف می باشد . […]

مهندس یگانه شهردار هشتگرد خبر داد افزایش ۵۰ درصدی وصول مطالبات شهرداری از محل جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ در سال ۹۹

شهرداری سازمانی است نیمه دولتی که تمامی هزینه‌های نگهداری شهر را از محل عوارض پرداختی شهروندان تامین نموده و مدیریت درآمدها و هزینه ها در این سازمان یکی از مهمترین وظایف می باشد .

تامین هزینه های جاری و حقوق پرسنل و … از یک سو و تلاش برای عمران و آبادانی شهر و اجرای پروژه‌های عمرانی از سوی دیگر ، فشار مضاعفی بر مدیریت شهری وارد آورده و بخش اعظمی از تلاش‌های مدیران برای تامین هزینه هاست .

ممنوعیت صدور مجوز برای اراضی قولنامه ای ، رکود در ساخت و سازها ، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و نیز کاهش سهم شهرداریها از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در کاهش درآمدهای شهرداری‌ها داشته و روند عمران و آبادانی شهرها را با مشکل مواجه نموده است .

یکی از واحدهای مهم شهرداری در درآمدزایی واحد اجرائیات می باشد که با استفاده از ساز و کارهای قانونی می تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف مجموعه و تحقق بودجه سالیانه ایفا نماید .

مهندس یگانه شهردار هشتگرد در مصاحبه با واحد روابط عمومی از رشد ۵۰ درصدی وصول مطالبات شهرداری از محل جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ در سال ۹۹ خبر داد .
یگانه گفت : در سال ۹۹ با تلاش حوزه درآمدی و به ویژه واحد اجرائیات مبلغ ۱۵۴ میلیارد ریال از جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ وصول گردیده و این درحالی است که وصولی در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۲ میلیارد ریال بوده است .

شهردار هشتگرد افزود : علاوه بر وصول مطالبات از محل جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ مبلغ ۳۵ میلیارد ریال نیز از طریق وصول چک های ارسالی به واحد اجرائیات بوده که با تلاش پرسنل این واحد مبلغ ۱۵ میلیارد ریال وصولی مذکور مربوط به چک های برگشتی سنوات گذشته بوده است .

یگانه در پایان با اشاره به تخفیفات در نظر گرفته شده به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از کلیه مودیان محترم درخواست نمود تا در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال ۹۹ با مراجعه به شهرداری از تخفیفات و تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده بهره مند گردند.