🔺 با دعوت مهندس کاشف رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر هشتگرد ، جلسه هم اندیشی در خصوص احداث گذر فرهنگی این شهر با حضور صاحب نظران این حوزه برگزار شد. 🔺مهندس کاشف در این جلسه از تلاش مدیریت شهری برای ایجاد مکان هایی برای معرفی هویت تاریخی و فرهنگی این منطقه سخن گفت […]

 

🔺 با دعوت مهندس کاشف رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر هشتگرد ، جلسه هم اندیشی در خصوص احداث گذر فرهنگی این شهر با حضور صاحب نظران این حوزه برگزار شد.

🔺مهندس کاشف در این جلسه از تلاش مدیریت شهری برای ایجاد مکان هایی برای معرفی هویت تاریخی و فرهنگی این منطقه سخن گفت .

🔺وی بیان کرد : اقدامات خوب و موثری طی سال های اخیر در شهر هشتگرد و به ویژه در حوزه فرهنگی صورت گرفته است و نقش مدیریت شهری در تمامی برنامه های شهرستانی مشهود می باشد به طوری که در سال گذشته بالغ بر ۱۲۸ برنامه مختلف فرهنگی با محوریت شهرداری و یا با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر اجرا گردیده است و با حضور اعضای فرهنگ دوست در شورای ششم این رویه تا پایان مستمر خواهد بود .

🔺رئیس کمیسیون فرهنگی شورا به کلنگ زنی پروژه گذر فرهنگی هشتگرد در هفته گذشته اشاره کرد که با حضور مسئولین شهرستانی ، شروعی بر یک سال تلاش شبانه روزی برای عمران و آبادانی شهر خواهد بود.

🔺وی گفت : با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی شورا ، در بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای احداث گذر فرهنگی در نظر گرفته شده است و مدیریت شهری مصمم است تا این گذر فرهنگی را که شامل شاخصه هایی از پیشینه فرهنگی ، مذهبی و تاریخی شهر و منطقه دارد با بهره گیری از ایده های صاحب نظران احداث و فضایی مناسب برای حضور شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر فراهم نماید .

🔺وی در تشریح پیشنهاد مدیریت شهری در احداث گذرگاه فرهنگ و هنر به استفاده از المانهای مشاهیر و بزرگان شهر اشاره کرد و بخش مهمی از این گذر را مختص به شهدای گرانقدر ایران است که امنیت و اقتدار امروز کشور مدیون خون آنهاست .

🔺کاشف افزود : از جمله برنامه های دیگر مدیریت شهری در سال جاری راه اندازی خانه فرهنگ می باشد که با تکمیل و بهره برداری آن محلی مناسب برای جلسات و نشست ها و دبیرخانه دائمی برای پیگیری امورات فرهنگی و هنری شهر ایجاد خواهد شد .

🔺 در این نشست دکتر عسگری البرز پژوه برجسته که طی سالیان اخیر در بسیاری از برنامه های فرهنگی شهر هشتگرد مشارکت داشته و اطلاعات علمی و تخصصی خود را در هدایت و پیشبرد اهداف فرهنگی منطقه صرف نموده ضمن استقبال از رویکرد مدیریت شهری ، از آمادگی اندیشمندان و کارشناسان خبره برای دستیابی به اهداف مشترک خبر داد .

🔺 مهندس کمالی معاونت عمرانی و فنی شهرداری نیز از آمادگی دفتر فنی شهرداری برای طراحی و انجام مطالعات اولیه بر اساس ایده های پیشنهادی صاحب نظران در این حوزه برای احداث گذر فرهنگی سخن گفت .

🔺وی احداث گذر فرهنگی در شهر را از مهمترین پروژه های سال جاری خواند که می تواند یادگاری با ارزش از تلاش ها و زحمات اعضای پارلمان شهری در دوره ششم و شهردار پرتلاش این شهر باشد .

🔺 در ادامه جلسه دیگر مدعوین که همگی از فرهیختگان شهر و استان البرز بودند به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند .

✍️ روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد

@hashtgerdcity