✅آغاز واکسیناسیون کرونا ویژه پاکبانان شهرداری هشتگرد با پیگیری شهردار هشتگرد و مساعدت رئیس شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ ، واکسیناسیون کرونا ویژه پاکبانان شهرداری هشتگرد آغاز شد . کارکنان شهرداری ها و به ویژه پاکبانان و پرسنل غسالخانه و آرامستان از جمله اقشار در معرض کرونا بوده و علیرغم رعایت توصیه های بهداشتی ، […]

✅آغاز واکسیناسیون کرونا ویژه پاکبانان شهرداری هشتگرد

با پیگیری شهردار هشتگرد و مساعدت رئیس شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ ، واکسیناسیون کرونا ویژه پاکبانان شهرداری هشتگرد آغاز شد .

کارکنان شهرداری ها و به ویژه پاکبانان و پرسنل غسالخانه و آرامستان از جمله اقشار در معرض کرونا بوده و علیرغم رعایت توصیه های بهداشتی ، بسیاری از این زحمتکشان به دلیل نوع کار و تماس با مواد آلوده به ویروس ، به این بیماری مبتلا شده اند .

شهرداری ها بعنوان یکی از اعضای ستاد مدیریت کرونا نقش موثری در کنترل بیماری ، قطع زنجیره انتقال و همکاری با ستاد مربوطه داشته و این وظایف روز به روز بیشتر شده و کماکان نیز ادامه دارد.

شهرداری ها علاوه بر نقش پشتیبانی ، وظایف متعددی نیز در عملیات میدانی و اجرایی داشته اند و به عنوان متولیان شهرها که مراکز تراکم جمعیتی است علاوه بر ضدعفونی اماکن و معابر پرتردد ، مبلمان شهری و پارکی ، تجهیز نقاهتگاه ، تامین وسایل بهداشتی ،تغسیل و تدفین متوفیان کرونا ، اطلاع رسانی به شهروندان و … که از جمله وظایف مستمر و روزانه شهرداری‌ها در یک سال اخیر بوده است بخشی از تجهیزات بهداشتی و مورد نیاز مراکز درمانی را نیز تامین نموده اند .

هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ به دلیل وجود مراکز درمانی و بهداشتی ، آرامستان ، پزشکی قانونی و سایر ادارات یکی از مناطق مهم غرب استان البرز در زمینه مقابله با کرونا بوده به طوری که بسیاری از شهروندان شهرها و روستاهای اطراف برای تامین نیازها به این شهر مراجعه نموده و علاوه بر مراکز درمانی که پذیرای بسیاری از بیماران کرونایی بوده ، آرامستان امامزاده جعفر(ع) نیز به عنوان تنها مرکز تغسیل و تدفین بیماران کرونایی مطرح شده و نقش زحمتکشان شهرداری و پرسنل غسالخانه و آرامستان بسیار پررنگ بوده است .

توزیع ماسک ، لوازم بهداشتی و ضدعفونی و تست ادواری پرسنل در معرض بیماری از جمله اقدامات مهم طی یک سال اخیر بوده و خوشبختانه مبتلایان پس از طی دوره نقاهت مشغول به انجام کار گردیدند.

چندی پیش طی مراسمی با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز با حضور شهردار و اعضای شورا از زحمات پرسنل خدوم حوزه معاونت خدمات شهری که همگام با کادر درمانی در صف مقدم مبارزه با کرونا قرار داشتند تقدیر بعمل آمد .

مهندس یگانه شهردار هشتگرد در سخنرانی این مراسم ، واکسیناسیون پاکبانان را از جمله خواسته های مشترک مدیران شهری دانست و اینک با مصوبه ستاد کرونا این خواسته مشترک به نتیجه مطلوب رسید و واکسیناسیون پاکبانان شهرداری ها در کشور آغاز گردید و این نوید بخش پایانی بر این بیماری همه گیر خواهد بود .

در همین راستا و با مساعدت دکتر رنجبر پور رئیس شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ واکسیناسیون بیش از ۱۵۰ نفر از پرسنل حوزه خدمات شهری ، غسالخانه و آرامستان شهرداری هشتگرد آغاز گردیده و منبعد این قشر زحمتکش که روزانه با نظافت ، رفت و روب شهر ، ایمنی و پاکیزگی را برای شهروندان به ارمغان آوردند با خیالی آسوده به ادامه خدمت خواهند پرداخت .