✅ایمنی سازی کانال آب بلوار خبرنگار ، خواسته شهرداری هشتگرد از دستگاههای متولی هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ و در بخش جنوبی اتوبان کرج_قزوین و حد فاصل این بزرگراه وپل راه آهن قرار گرفته است که بخش اعظمی از اراضی بخش جنوبی شهر به صورت کشاورزی بوده و استفاده از منابع آبی و زمین های حاصلخیز […]

✅ایمنی سازی کانال آب بلوار خبرنگار ، خواسته شهرداری هشتگرد از دستگاههای متولی

هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ و در بخش جنوبی اتوبان کرج_قزوین و حد فاصل این بزرگراه وپل راه آهن قرار گرفته است که بخش اعظمی از اراضی بخش جنوبی شهر به صورت کشاورزی بوده و استفاده از منابع آبی و زمین های حاصلخیز سبب شده تا علاوه بر مطرح بودن این شهر در زمینه‌های مختلف فرهنگی ، صنعتی ، درمانی و غیره در بخش تولیدات کشاورزی نیز سهم گسترده‌ای داشته باشد و سبزیجات ، صیفی جات و انگور از جمله تولیدات اصلی کشاورزان این شهر می باشد .

بخش عمده ای از آب کشاورزی اراضی بخش جنوبی شهر از طریق سهم آب از رودخانه کردان تامین گردید و کانال انتقال آب کشاورزی در مسیر شرق به غرب از بخش مرکزی این شهر می‌گذرد که علاوه بر خطرات ناشی از سیلاب و آبگرفتگی معابر و … این کانال در ضلع شرقی بلوار شهید سلیمانی و بلوار خبرنگار سر پوشیده نبوده و می‌تواند خطرات جانی و مالی برای شهروندان و احتمال سقوط کودکان را در پی داشته باشد.

با توجه به اهمیت موضوع پیگیری های متعددی در سال گذشته برای ساماندهی این نهر صورت گرفته و مکاتبات بسیاری از جانب شهرداری با دستگاه های متولی نگهداری آن درخصوص ایمن سازی کانال انجام شده است .

با دستور مهندس یگانه شهردار هشتگرد برای جلوگیری از حوادث احتمالی ، بصورت مستمر این کانال لایروبی و اقدامات مقدماتی از قبیل نصب حفاظ آهنی در تقاطع بلوار مدرس ، نصب تابلوهای هشداردهنده ، تعمیر گاردریل و غیره انجام گرفته است.

شهردار هشتگرد در این خصوص گفت : با توجه به احتمال وقوع بارش های سنگین و افزایش دبی آب عبوری از این کانال جهت جلوگیری از آب گرفتگی معابر علاوه بر چندین مرحله لایروبی کانال توسط حوزه معاونت خدمات شهری ، ۱۴ نهر بزرگ سرپوشیده سطح شهر که علاوه بر هدایت آب های سطحی جهت هدایت آب کشاورزی استفاده می‌شوند توسط این شهرداری پاکسازی و لایروبی شده است و انتظار می‌رود تا دستگاههای متولی علاوه بر ساماندهی و نگهداری این کانالها ، در راستای ایمن سازی و حفظ جان شهروندان اقدام نمایند .

وی گفت : هدایت آب کشاورزی بیشتر از ظرفیت نهر و عدم توزیع مناسب در دریچه‌های تقسیم نیز یکی دیگر از معضلاتی است که بارها و بارها در شهر مشاهده شده ، سال گذشته در پی هدایت بیش از ظرفیت آب کشاورزی در یکی از خیابانهای شهرک وحدت و سقوط کودکی در آن نهر موجب شد تا شهرداری اقدامات اولیه برای ایمن‌سازی نهر انجام دهد و اخیرا نیز با نشست کانال واقع در خیابان شریعتی بخشی از پیاده رو نشست کرده و در صورت عدم رسیدگی و توجه دستگاههای مسول ، این خطرات ممکن است در آینده تکرار شود.

وی افزود : ساماندهی بلوار خبرنگار یکی از طرح‌های سال ۹۹ شهرداری بوده و طی فراخوان‌های متعددی جهت ارائه طرح‌ها و پیشنهادها برای ایمن سازی اطراف و زیباسازی آن اقدام گردیده ، شهرداری پیگیر اجرای موضوع می باشد لذا نیاز است تا دستگاه‌های متولی با مسئولیت پذیری بیشتری به خطرات احتمالی توجه و برای رفع آنها اقدام نمایند.

وی در پایان از زحمات کلیه پرسنل و رانندگان حوزه معاونت خدمات شهری در زمینه پاکسازی و لایروبی انهار و اقدامات موثر برای جلوگیری از بحران آبگرفتگی معابر که مشکل همه ساله خیابانهای هشتگرد بوده تقدیر و تشکر نمود .

هرچند در فصول بارش سال جاری شاهد بارشهای سنگین برف و باران نبوده ایم لیکن نتیجه اقدامات شهرداری در بارشهای اخیر نشان از انجام اقدامات زیربنایی توسط شهرداری برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر دارد و امید است با بارش نزولات جوی در ماه های پیش رو این نتیجه مستمر و مشهود باشد .

در همین راستا و در پی فرونشست پیاده رو خیابان شریعتی ، شهردار هشتگرد به همراه رئیس شورا ، مدیریت امور آب ساوجبلاغ و معاونین شهردار از محل مربوطه بازدید و دستورات لازم برای ایمن سازی و جلوگیری از حوادث آتی صادر گردید.

هرچند شهرداری متولی نگهداری کانالهای آب کشاورزی نیست لیکن بنا بر حفظ ایمنی شهروندان ، نهایت همکاری خود را با سازمانهای متولی بعمل آورده و زین پس نیز در ساماندهی این مسیرها مشارکت خواهد نمود .