✅بازدید مسئولین از نقاهتگاه بیماران کرونایی هشتگرد ?در راستای ابلاغ و اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هدف قطع زنجیره و کنترل کرونا در کشور و تبیین طرح در شهرستان ساوجبلاغ ، نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهر هشتگرد به همت شهرداری هشتگرد آماده و توسط مسئولین بازدید شد . ?در حالی که طی […]

✅بازدید مسئولین از نقاهتگاه بیماران کرونایی هشتگرد

?در راستای ابلاغ و اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هدف قطع زنجیره و کنترل کرونا در کشور و تبیین طرح در شهرستان ساوجبلاغ ، نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهر هشتگرد به همت شهرداری هشتگرد آماده و توسط مسئولین بازدید شد .

?در حالی که طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش روز افزون شمار بیماران و فوت شدگان کرونایی در کشور بوده ایم و نگرانی‌های بسیاری برای هموطنان ایجاد گردیده بود اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی به صورت مدون و مشخص با راهبردهای تعیین شده توانسته است در هفته‌های اخیر موثر واقع شده و شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوت شدگان این بیماری منحوس باشیم .

?آنچه مشهود است برنامه‌ریزی مناسب و جلب مشارکت شهروندان نتایج خوب و قابل توجهی بر جای گذاشته و امیدواریم ادامه اجرای این طرح بتواند نتایج پیش بینی شده را که شامل قطع زنجیره کرونا ، کاهش بستری ها و کاهش مرگ ناشی از کروناست در پی داشته باشد .

?طرح شهید سلیمانی با برنامه مبتنی بر “هر خانه یک پایگاه سلامت” و به شیوه “محله و خانواده محور” اجرا شده و همه آحاد جامعه و به ویژه کادر درمانی و بسیجیان در این طرح نقش خواهند داشت .

?این طرح در ۷ راهبرد تعریف گردیده و اجرا و نظارت راهبردی های موصوف در قالب سه تیم مراقبتی ، حمایتی و نظارتی میباشد .

?راهبرد سوم این طرح شامل بیماریابی ، قرنطینه و رهگیری هوشمند با مدیریت شناسایی و جداسازی بیماران ، رهگیری و محدودسازی تردد افراد بیمار ، پیگیری افراد در ارتباط نزدیک با بیمار و قرنطینه معکوس افراد در معرض خطر می باشد و با این هدف بستری بیماران در صورت نیاز در نقاهتگاه به صورت منطقه بندی انجام می‌گیرد.

? با تصمیم ستاد اجرایی طرح در شهرستان ، نقاهتگاه هشتگرد در بلوار خبرنگار با همکاری آموزش و پرورش شهرستان ایجاد و تجهیزات و امکانات مورد نیاز آن توسط شهرداری هشتگرد تامین گردیده است .

?سرهنگ اصل زعیم فرمانده سپاه ناحیه ساوجبلاغ و فرمانده عملیات طرح شهید سلیمانی در شهرستان در بازدیدی که به همراه معاونت سیاسی فرمانداری ، رئیس شبکه بهداشت و درمان و مهندس امینی معاونت خدمات شهری هشتگرد از این نقاهتگاه داشتند ضمن تشکر از همراهی و همکاری شهرداری هشتگرد در اجرای طرح ، خواستار تکمیل تجهیزات و آمادگی برای استفاده از نقاهتگاه در صورت نیاز شد .

?این نقاهتگاه با همت و دستور مهندس یگانه شهردار هشتگرد و پیگیری معاونت خدمات شهری در آموزشگاه امیر کبیر واقع در بلوار خبرنگار تجهیز گردیده و علاوه بر اقدامات مقدماتی برای نظافت و ضد عفونی ، شامل تهیه ۳۰ تخت و اقلام بهداشتی و مصرفی ، ویلچر و یخچال ، تلوزیون و سایر تجهیزات مورد نیاز می باشد که در صورت تشخیص مسولین ذیربط ، بیماران کرونایی و کسانی که شرایط بستری در منزل را ندارند و همچنین کسانی که در خانواده آنها افراد در معرض خطر وجود دارند به نقاهتگاه هدایت شده و با نظارت و حضور پزشکان تا پایان مدت بیماری در این نقاهتگاه بستری خواهند شد .

?شهروندان محترم می توانند با ثبت نام در سایت www.salamat.gov.ir در اجرای طرح مشارکت نموده و پایش سامانه مذکور زمینه ساز اجرای طرح ، شناسایی بیماران و خدمات رسانی به آنها خواهد بود .