فیروز زارع مداح, [۲۳.۱۲.۲۰ ۰۹:۳۸]✅همکاری و مساعدت دستگاه قضایی ، یاریگر مدیریت شهری در عمران و آبادانی خواهد بود . جلسه شورای اسلامی هشتگرد با حضور معاون دادگستری استان ، رئیس دادگستری شهرستان ، شهردار ، رئیس و اعضای شورا در خصوص رفع مشکلات و مسائل و ارتقاء خدمات به شهروندان برگزار گردید. ? مهندس […]

فیروز زارع مداح, [۲۳.۱۲.۲۰ ۰۹:۳۸]
✅همکاری و مساعدت دستگاه قضایی ، یاریگر مدیریت شهری در عمران و آبادانی خواهد بود .

جلسه شورای اسلامی هشتگرد با حضور معاون دادگستری استان ، رئیس دادگستری شهرستان ، شهردار ، رئیس و اعضای شورا در خصوص رفع مشکلات و مسائل و ارتقاء خدمات به شهروندان برگزار گردید.

? مهندس اسحاقی رئیس شورای شهر با تقدیر از توجه ویژه رئیس محترم دادگستری به معضلات شهری و تلاش برای رفع آنها به بیان بخشی از مسائل پرداخت.

اسحاقی به تاخیر صورت گرفته در اجرای پل راه آهن اشاره کرد و گفت : بهسازی پل‌های روگذر خط راه آهن و اقدامات آن شرکت طی سالیان اخیر و نیز تخریب عرشه و پایه پل قدیمی برای بازسازی موجب مشکلات زیادی برای تردد شهروندان هشتگردی و ساکنین روستاهای بخش جنوبی گردیده و عبور از مسیر انحرافی خطرناک ، ترافیک و مشکل تردد شهروندان در دسترسی به آرامستان یکی از مسائلی است که توسط مسئولین شهرستان بارها مورد تاکید قرار گرفته و اخیراً فرماندار و نماینده محترم مجلس نیز در بازدید انجام شده بر تسریع در تکمیل پل جدید تاکید نمودند.

وی تکمیل به موقع با رعایت اصول فنی و ایمنی و نیز حفظ حقوق مالکین اطراف پل را از جمله خواسته های مدیریت شهری بیان کرد و از رئیس دادگستری درخواست نمود تا برای رفع مشکل مساعدت و همکاری نماید .

?مهندس یگانه شهردار هشتگرد در این جلسه به موضوع تعریض معابر شهری پرداخت و گفت : خوشبختانه رویکرد اعضای محترم شورا در جهت توسعه و آبادانی شهر بوده و در سال ۹۹ گامهای موثری برای تعریض معابر و رفع موانع برداشته شده است.

یگانه با اشاره به لزوم تعریض بلوار شهدای گمنام ، خواستار همکاری بیشتر ادارات مستقر در حاشیه این بلوار شد و از آمادگی شهرداری برای تعامل با سازمان‌های مذکور و بازگشایی این معبر سخن گفت .

شهردار هشتگرد تعریض مقطع ورودی بلوار شهیدان حبیب زاده (دخانیات) را نیز از جمله طرح هایی دانست که با حمایت دستگاه محترم قضایی و مشارکت مالکین می تواند مشکل تردد را در این بخش از شهر مرتفع نماید .

?علی جوادی عضو شورای اسلامی شهر به لزوم توسعه آرامستان امامزاده جعفر(ع) و ساماندهی آن اشاره کرد و تملک املاک اطراف آرامستان را یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر عنوان نمود که می تواند با توجه به رشد جمعیت و گسترش خدمات ارائه شده از سوی مدیریت شهری ، نیاز شهر را به آرامستان تا سالیان آتی تامین نماید.

?ماشالله قدیمی عضو شورای اسلامی شهر نیز با بیان مشکلات و نارضایتی های شهروندان از عدم امکان صدور مجوز ساخت برای املاک قولنامه‌ای سخن گفت .

قدیمی افزود : ساماندهی املاک و صدور اسناد مالکیت ازجمله اهداف مدیریت شهری بوده و هست ، لیکن با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد از املاک هشتگرد به صورت قولنامه‌ای می باشند نیاز است تا در راستای تحقق موضوع خواسته مراجع محترم قضایی از یک سو و رفع مشکلات شهروندان و کسب درآمد های مورد نیاز شهرداری از سوی دیگر تمهیدات لازم برای تسهیل در صدور سند رسمی صورت گیرد و حمایت دستگاه محترم قضایی می تواند راهگشای مشکلات املاک قولنامه‌ای این شهر باشد.

? علی شجری پور عضو شورای اسلامی شهر به تملک املاک مورد نیاز شهرداری اشاره کرد و افزود : ایجاد و توسعه زیرساخت های شهری و به ویژه در زمینه حمل و نقل عمومی یکی از شاخص های زندگی شهرنشینی بوده و هشتگرد به عنوان مرکز شهرستان ساوجبلاغ و محل مراجعه بسیاری از شهروندان شهرها و روستاهای اطراف از لحاظ حمل و نقل عمومی موقعیتی ویژه و خاص دارد.

تاسیس سازمان حمل و نقل عمومی و ایجاد ایستگاه ها و راه اندازی خطوط مسافربری به شهرها و روستاهای اطراف ، نوسازی ناوگان از جمله اقدامات خوب شهرداری در سالیان اخیر می باشد ، اما با توجه به اینکه بخشی از بلوار امام خمینی(ره) ونیز بلوار مصلی و دیگر خیابان‌های اصلی شهر جهت استقرار تاکسی ها تعیین گردیده لذا تهیه مکانی در حاشیه بلوار اصلی شهر و تجمیع تاکسیداران در آن محل علاوه بر کنترل و رسیدگی بهتر ، موجب رفع ترافیک آن معابر خواهد شد و از دستگاه محترم قضایی انتظار می رود در روند تملک املاک مورد نیاز و جلب مشارکت مالکین یاریگر مدیریت شهری باشند.

?انصاری عضو شورا بر لزوم نظارت و جلوگیری از تخلفات ساختمانی اشاره کرد.

انصاری گفت : شهرداری تمام توان خود را برای ساخت و ساز قانونمند و ممانعت از ایجاد مستحدثات غیرقانونی به کار گرفته و مامورین شهرداری به صورت شبانه روزی در حال کنترل و نطارت هستند که خوشبختانه روند ساخت و ساز در این شهر قانونمند می باشد .

وی افزود : همکاری بیشتر نیروی انتظامی و همراهی با مامورین شهرداری در موارد مورد نیاز می‌تواند ضمن ایجاد امنیت و اطمینان برای شهروندان موجب دلگرمی مامورین شهرداری در انجام وظیفه گردد و از آمادگی مدیریت شهری برای تعامل بیشتر با نیروی انتظامی سخن گفت .

ادامه ???

فیروز زارع مداح, [۲۳.۱۲.۲۰ ۰۹:۳۸]
?رئیس دادگستری شهرستان با تقدیر از دغدغه مسئولین شهر برای حل مشکلات ، از آمادگی دستگاه قضایی برای افزایش رضایتمندی شهروندان خبر داد و گفت : خوشبختانه با حضور مهندس یگانه که از شهرداران باسابقه استان می باشد و با حمایت و همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر که تجربه موفقی در مدیریت شهری داشته اند ، هشتگرد شهری ایده آل برای سکونت می باشد و اقدامات شهرداری در این شهر مشهود است.

وی با تاکید بر رعایت قانون و مقررات در صدور پروانه های ساختمانی و عدم صدور مجوز ساخت برای املاک قولنامه‌ای به بیان اینکه ساخت و ساز در املاک قولنامه‌ای از گذشته تاکنون محل بحث حقوقی بوده است پرداخت و تصریح کرد با تسهیل در صدور اسناد مالکیت این اراضی از حقوق مالکین آنها حمایت خواهد شد .

نوروزی با تشریح روند قانونی بازگشایی معابر و ضرورت اجرای طرح‌های شهری خواستار تلاش شهرداری و شورا برای توافق با مالکین و در صورت عدم همراهی آنها اقدام طبق مقررات و قانون شد و از حمایت دستگاه قضایی شهرستان از اقدامات قانونمند مدیریت شهری سخن گفت .

?برگزاری جلسات مشترک و تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه قضایی ، شهرداری ، شورا و سایر ادارات و نیز رفع مشکلات مطرح شده و دستور رسیدگی و برگزاری جلسه با هیئت امناء مستثنیات فشند برای حل مشکل مالکیت بخشی از اراضی شهر از جمله مصوبات این جلسه بوده است.

در سال ۹۹ با پیگیری مجدانه شهردار هشتگرد چندین ملک واقع در طرح های شهری تملک و معابر مورد نظر تعریض و برای استفاده عموم بازگشایی شدند از جمله تعریض های صورت گرفته در سال ۹۹ می توان به تملک املاک واقع در خیابان ۱۶ متری جنوبی شهر و تملک ساختمان قدیمی واقع در بلوار مقداد اشاره کرد .

موضوع تملک و تعریض معابر و تسهیل در تردد شهروندان جزو برنامه های با اولویت مدیریت شهری بوده و در همین راستا نیز طی تفاهم نامه با شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در آینده نزدیک کلیه تیرهای برق مزاحم واقع در معابر جابجا شده و موانع موجود رفع خواهد شد .

بی شک توسعه و آبادانی شهر بدون همکاری شهروندان امکان پذیر نیست و تعامل و توافق مالکینی که املاک آنها در طرح تعریض واقع شده است می تواند علاوه بر مشارکت در این امر عام المنفعه موجب تسریع در اجرای طرح های شهری باشد .

@hashtgerdcity

فیروز زارع مداح, [۲۳.۱۲.۲۰ ۰۹:۳۹]
✅تاکید شهردار هشتگرد بر لزوم آمادگی شهرداری برای بارشهای زمستانی

?جلسه شورای معاونین شهرداری هشتگرد به ریاست مهندس یگانه و با حضور معاونین برگزار و بر لزوم آمادگی شهرداری جهت فصول سرما و مقابله با حوادث احتمالی و بارشهای سنگین نزولات آسمانی تاکید شد.

?مهندس یگانه با اشاره به احتمال شروع زمستانی سرد و پر بارش و نیز شیوع کرونا ، بر لزوم حفظ سلامتی کارگران زحمتکش شهرداری تاکید و خواستار برنامه ریزی و تامین تجهیزات لازم شد .

?وی بهسازی و تعمیر ماشین آلات ، تکمیل تجهیزات مورد نیاز و تامین ذخیره ماسه و نمک برای استفاده در معابر شهری را از جمله اقدامات مهم و ضروری عنوان کرد و به شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع مشکلات تأکید نمود .

?یگانه با تقدیر از زحمات کارگران حوزه معاونت خدمات شهری از اقدامات گسترده و مستمر شهرداری در زمینه ضدعفونی روزانه معابر و اماکن عمومی ، عابر بانک ها ، مبلمان شهری و غیره سخن گفت و افزود : این اقدامات پیشگیرانه و مستمر و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا توسط شهرداری همگام با زحمات کادر محترم درمانی و سایر دستگاهها و مشارکت شهروندان توانسته است موجب کنترل بیماری کرونا گردیده و اکنون نیز با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و طرح محدودیت‌های تردد ، خوشبختانه تعداد مبتلایان و متوفیات کرونا روز به روز کاهش یافته و اقدامات شهرداری به صورت مستمر و روزانه ادامه دار خواهد بود.

?شهردار هشتگرد گفت : یکی از موضوعات مهم در شرایط فعلی ، پاکسازی و نظافت محیط شهری و جمع‌آوری مرتب و منظم زباله است که خوشبختانه با تلاش مجموعه خدمات شهری ، جمع آوری زباله به صورت مرتب انجام گرفته و شهر از نظافت و پاکیزگی مطلوبی برخوردار است.

?در ادامه موضوعات مختلف درآمدی و روند پیشرفت پروژه های عمرانی در حوزه های معاونین مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

?از جمله مصوبات این جلسه تلاش جهت ادامه تعریض املاک واقع در طرح ، چاپ کتابچه حاوی پیامهای دریافتی از مسولین و فرهیختگان در هفته فرهنگی ، تکمیل پروژه های عمرانی و پیگیری طرح های سرمایه گذاری شهرداری بوده است .

@hashtgerdcity