محمدرضا کاشف روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : اقدامات فرهنگی خوبی طی یکسال گذشته در شهر هشتگرد رقم خورد که تدوین کتاب تاریخ هشتگرد،افتتاح اولین خانه فرهنگ و هنر،کلنگ زنی گذر فرهنگ و هنر شهر و برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ،هنری چشمه از جمله آنهاست. وی ادامه داد: کتاب تاریخ هشتگرد با حدود […]

 

محمدرضا کاشف روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : اقدامات فرهنگی خوبی طی یکسال گذشته در شهر هشتگرد رقم خورد که تدوین کتاب تاریخ هشتگرد،افتتاح اولین خانه فرهنگ و هنر،کلنگ زنی گذر فرهنگ و هنر شهر و برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ،هنری چشمه از جمله آنهاست.

وی ادامه داد: کتاب تاریخ هشتگرد با حدود ۷۰۰ صفحه به شرح وضعیت این منطقه از دوره اشکانیان تا تاریخ معاصر پرداخته است ؛ در این کتاب هویت چند هزار ساله مدنیت و پیشینه یک هزارساله تشیع در هشتگرد توضیح داده شده است.

رییس شورای اسلامی شهر هشتگرد با اشاره به سبقه سکونت شخصیت های برجسته فرهنگی و مذهبی در این شهر بیان کرد: تاریخ معاصر در انقلاب سفید و بحث نهضت جنگل،انقلاب اسلامی ،جنگ تحمیلی و موضوعات دیگر سند وار در این کتاب به رشته تحریر درآمده است .

وی با بیان اینکه جمع آوری مطالب و مستندات تاریخی این کتاب زمان زیادی به خود اختصاص داده است،افزود: شورای شهر هشتگرد با حمایت از این اقدام فرهنگی ، زمینه انتشار آن را فراهم خواهد کرد.

کاشف گفت : قرار است این کتاب همزمان با ۱۷ آذرماه امسال به مناسبت روز فرهنگی هشتگرد رونمایی شود.

رییس شورای اسلامی شهر هشتگرد با اشاره به شکل گیری اولین جشنواره فرهنگی هنری چشمه در این شهر گفت : این جشنواره در چهاربخش هنرهای نمایشی، تجسمی، ‌فیلم و عکس و ادبیات پادکست به همراه چند بخش ویژه برای هشتگرد تدوین شده است .

وی اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری چشمه دارای جایزه ویژه به نام شهید عبدالصمد هشتجردی و شهید مدافع حرم آقا مهدی قاسمی است ضمن آنکه جایزه بخش نگین در آن تدارک دیده شده است زیرا هشتگرد یکی از نگین های جاده تاریخی ابریشم بوده است.
https://irna.ir/xjNqt8

@hashtgerdcity