این پروژه با حضور دکتر حدادی نماینده مجلس شورای اسلامی  ،  معاون فرماندار ، پیام رییسی شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر هشتگرد ، رئیس امور مساجد ، خانواده معظم شهدا و جمع کثیری از  ساکنین شهرک ینگی امام افتتاح و به بهره برداری رسید . دکتر حدادی نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن […]

این پروژه با حضور دکتر حدادی نماینده مجلس شورای اسلامی  ،  معاون فرماندار ، پیام رییسی شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر هشتگرد ، رئیس امور مساجد ، خانواده معظم شهدا و جمع کثیری از  ساکنین شهرک ینگی امام افتتاح و به بهره برداری رسید .
دکتر حدادی نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه مدیریت شهری که در راستای ایمن سازی و خدمات رسانی بهتر به شهروندان فهیم ینگی امام انجام می دهند گفت : از مردم عزیز کشور و حوزه انتخابیه حضور در پای صندوق های رای داشتند تشکر می کنم ، همه دسیسه های دشمنان برای این بود که مردم ایران در پای صندوق های رای حاضر نشوند که مردم با حضور خودشان دسیسه های دشمن را ناکام کردند .
حدادی گفت : آتش نشانان افرادی فداکار هستند که در تمام شبانه روز آماده باش هستند و برای آسایش و آرامش جامعه می کوشند و با به خطر انداختن جان خود ، جان مردم را نجات می دهند .
مهندس کاشف رییس شورای اسلامی شهر هشتگرد در ادامه گفت : اگر اتفاقی حادث میشود حداقل کاری است که ما منتخبین مردم  توانستیم انجام دهیم ، ما فراموش نخواهیم کرد که این منطقه دارای تاریخ چند صدساله  بوده و بخشی از هویت فرهنگی شهر شامل کاروانسرای صفوی و امامزادگان واجب التعظیم در این منطقه وجود دارند .
کاشف افزود : هدف از اجرای پروژه ، کاهش زمان خدمات رسانی سازمان آتشنشانی به حوادث در شهرک ینگی امام و حوادث در اتوبان و جاده قدیم هشتگرد_کرج و همچنین احداث محل استقرار نمایندگی شهرداری در این شهرک برای خدمات دهی بهتر به شهروندان است لذا چون  نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی به شهرک ینگی امام در سایت اداری شهر هشتگرد و با فاصله حدود ۱۰ دقیقه از این شهرک بوده و محل استقرار دفتر خدماتی و نمایندگی شهرداری نیز قبل از این در این شهرک بصورت استیجاری بوده است لذا لزوم احداث این پروژه احساس می گردید .
مهندس مؤیدی رئیس  کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر هشتگرد ضمن خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از حضور خانواده های معظم شهدا که امنیت و اقتدار امروزمان را مدیون خون پاک آنها هستیم تقدیر و تشکر نمود .
مؤیدی تصریح کرد : پروژه آتش نشانی ینگی امام  با توجه به نیاز سنجی هایی که در مدیریت شهری انجام شد به بهره برداری می رسد ، این پروژه  با مساحت ۳۰۲ متر مربع  طبقه همکف و ۱۸۵ متر مربع طبقه اول بصورت اداری می باشد که شامل اتاق مدیریت ، تاسیسات ، سرویسهای بهداشتی ، آشپزخانه ، اتاقهای اداری ، اتاق استراحت ، نگهبانی و آشیانه است.
وی افزود : طبقه اول این بنا نیز که به عنوان دفتر ناحیه خدماتی ینگی امام احداث گردیده به مساحت ۱۸۵ متر مربع شامل اتاق مدیریت ، دفتر دار ،آبدارخانه ، انبار ، سرویسهای بهداشتی و اتاقهای اداری  می باشد.
رییس  کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر هشتگرد با اشاره به  این که از سال ۹۸ احداث این پروژه آغاز شده  گفت :  اعتبار پروژه ۵۰ میلیارد ریال می باشد که با در نظر گرفتن تملک ملک توسط شهرداری و ارزش آن ، پروژه ای با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال  به بهره برداری خواهد رسید .
پیام رییسی شهردار هشتگرد در حاشیه افتتاح ساختمان آتش نشانی در گفتگو با خبر نگار همبستگی ملت این پروژه را هدیه مدیریت شهری به ساکنین شهرک ینگی امام عنوان کرد و در خصوص افتتاح و کلنگ زنی در هفته منابع طبیعی و درختکاری گفت :  به مناسبت هفته درختکاری ، ۶۷۰۰ متر مربع به بوستان شهید باکری و ۱/۵ هکتار  به فضای سبز حاشیه اتوبان هشتگرد با هدف توسعه فضای سبز افزوده شد.
شهردار هشتگرد حفظ و نگهداری فضاهای سبز و ارتقا آن را بسیار حائز اهمیت دانست و  بیان داشت فضای سبز جزء لاینفک یک شهر و از نیازهای ضروری است  که در پاکیزگی هوا نقش موثری دارد .
وی در ادامه ، کلنگ زنی فاز دوم بوستان شهید باکری و کاشت درخت در حاشیه اتوبان در راستای افزایش سرانه  فضای سبز را از جمله اهداف شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری دانست و از سبزپوشان اداره سیما ، منظر و فضای سبز که در راستای حفظ و نگهداری و کاشت درختان تلاش بی وقفه داشته اند قدردانی کرد.
رئیسی گفت : در حال حاضر شهر هشتگرد دارای ۴۶ بوستان‌ها جمعا به مساحت ۴۱ هکتار می باشد و مساحت جنگل‌کاری انجام شده ۳۰ هکتار است که مساحت کل فضای سبز با احتساب بوستانها ، جنگل‌کاری ، میادین ، بلوارها ، حاشیه معابر و اماکن و غیره ۱۲۰ هکتار است و در نتیجه سرانه این شاخص  حدود ۲۰ متر مربع برای هر نفر خواهد بود
شهردار هشتگرد به امکانات موجود در بوستانها اشاره کرد که شامل ۱۰ باب (۶۴چشمه) سرویس بهداشتی ، ۲۷ دستگاه مجموعه بازی کودکان و ۳۳ ست عداد لوازم ورزشی (تندرستی) می باشد.
رئیسی به برنامه های مدیریت شهری در زمینه حفظ و نگهداری فضای سبز در سال آتی اشاره کرد  و گفت : تکمیل کمربند سبز رمپ شهیدان نژاد فلاح در راستای اجرای قانون هوای ، اجرای فاز سوم جداسازی آب شرب از آب خام فضای سبز ، برگزاری نهمین نمایشگاه گل و صنایع دستی ، بازسازی و نوسازی مجموعه بازی کودکان، توسعه فاز دوم بوستان شهید باکری ، توقف کاشت چمن و جایگزین نمودن گونه های مقاوم به خشکی و کم آب ، بهسازی محیط شهری در راستای استقبال از بهار، بهسازی مبلمان پارکی ، تهیه و نصب المانهای شهری ، تهیه شناسنامه باغات محدوده و حریم شهر، تولید انواع گل و گیاه در مرکز تولیدات گیاهی شهرداری در راستای جهاد خودکفایی ، احداث پارک در شهرک کوثر ، احداث پارک در بلوار شهید رجایی و حفظ و نگهداری ۱۲۱ هکتار فضای سبز بوده است
شهردار هشتگرد در ادامه سخنانش از افتتاح نمایشگاه بهاره عرضه کالاهای اساسی و سوغات محلی در بازارچه هشتگرد خبر داد و گفت : این نمایشگاه به منظور تامین کالاهای مورد نیاز عید ۱۴۰۳ توسط اتاق اصناف ساوجبلاغ با همکاری شهرداری هشتگرد و اداره صمت شهرستان ساوجبلاغ دایر و محلی برای عرضه محصولات از قبیل کیف، کفش، پوشاک، تنقلات، برنج، شکر، گوشت، مرغ و سوغات محلی خواهد بود
رئیسی تصریح کرد : این بازارچه که برای استقرار دستفروشان بصورت سازه فلزی با ۱۴۰ غرفه توسط شهرداری احداث گردیده بود پس از شیوع کرونا و محدودیتهای ایجاد شده برای فعالیت برخی اصناف ، تعطیل و اکنون پس از سه سال شاهد رونق آن هستیم.
وی افزود : از هفته های گذشته عملیات آماده سازی محل از قبیل جمع آوری نخاله ، اجرای تاسیسات برقی ، راه اندازی سرویسهای بهداشتی ، تامین روشنایی و نظافت محوطه توسط حوزه خدمات شهرداری هشتگرد آغاز و با همکاری اتاق اصناف ، کسبه محترم در غرفه های آن مستقر شده اند
رئیسی اظهارداشت : شهرداری متعهد به آماده سازی زیرساخت‌ها برای رونق بازار و نیز تامین محل عرضه کالاهای اساسی و میوه و تره بار به قیمت عادلانه می باشد و نظارت بر نرخ گذاری و نحوه فعالیت صنوف برعهده اتاق اصناف شهرستان است.
@hashtgerdcity