🔺حاج رضا واحدی عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری هشتگرد : شهروندان از فرصت ایجاد شده برای تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز استفاده نمایند . 🔺واحدی با اشاره به استقبال شهروندان از تمهیدات در نظر گرفته شده در جهت تسهیل در رفع مشکل ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز به تشریح مفاد […]

 

🔺حاج رضا واحدی عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری هشتگرد : شهروندان از فرصت ایجاد شده برای تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز استفاده نمایند .

🔺واحدی با اشاره به استقبال شهروندان از تمهیدات در نظر گرفته شده در جهت تسهیل در رفع مشکل ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز به تشریح مفاد بند ت تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور پرداخت .

🔺وی گفت : برخی از مالکین بنابر دلایلی منجمله عدم وجود اسناد مالکیت ، عدم آگاهی از قوانین و مقررات و غیره اقدام به احداث ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهر نموده اند و پرونده تخلف آنها به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع گردیده لذا تعیین تکلیف این ساخت و سازها دغدغه مشترک مالکین و شهرداری می‌باشد .

🔺وی افزود : صدور رای قطعی به ویژه تخریب برای ساخت و سازهای غیر مجاز معضل بزرگی است که برخی از مالکین از اجرای رای جلوگیری و گاهاً خانواده‌ها نیز در این بناهای غیر مجاز سکونت دارند و با توجه به اینکه تنها مرجع لغو رای کمیسیون ماده ۱۰۰ دیوان عدالت اداری می‌باشد مشاهده می‌شود که مالکین با صدور دادخواست پیگیر لغو رای می‌باشند و حتی صدور دستور توقف رای نیز راهکاری بلند مدت برای مالکین نخواهد بود.

🔺نماینده شورای اسلامی شهر در کمیسیون ماده ۱۰۰ بیان کرد : خوشبختانه قانونگذار در بودجه سال جاری کشور که با در نظر گرفتن مشکلات عمده و راهکارهای قانونی تدوین گردیده این مشکل را که گریبانگیر بسیاری از شهرهای کشور است مد نظر قرار داده و بند ت تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور راهکاری کارآمد برای رفع آن خواهد بود .

🔺واحدی گفت : بنابر مفاد این بند از قانون تخلف ساختمان یا مستحدثات غیر مجاز در محدوده شهرها که تا قبل از سال ۱۴۰۰ در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح گردیده ، در صورت عدم رعایت اصول سه گانه فنی ، بهداشتی و شهرسازی رای کمیسیون ماده ۱۰۰ لازم الاجرا خواهد بود و شهرداری نیز برای اجرای آرای صادره اقدام خواهد نمود .

🔺وی در ادامه بیان کرد : با شرایط ذکر شده فوق و در صورت رعایت اصول سه گانه ( فنی ، بهداشتی ، شهرسازی ) پس از احراز مالکیت ، مالکین فرصت دارند تا با مراجعه به شهرداری عوارض و جریمه مربوطه را پرداخت کنند که در این صورت رای کمیسیون ماده ۱۰۰ کان لم یکن تلقی خواهد شد .

🔺رضا واحدی در پایان از شهروندان محترم درخواست نمود تا در مراجعه به شهرداری برای استفاده از تمهیدات مشروحه فوق تسریع نمایند و با توجه به اینکه فرصت استفاده از این قانون صرفاً تا پایان آذر ماه سال جاری می باشد از فرصت سه ماهه باقی مانده بهره‌برداری کنند .

🔺وی در پایان از اصحاب رسانه و فعالان مجازی درخواست نمود تا در اطلاع رسانی این فرصت ویژه به شهروندان مشارکت نموده و اظهار امیدواری کرد تا بخش عمده ای از مشکل شهروندان با اجرای این قانون مرتفع گردد .

🔺 روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد
@hashtgerdcity