در جلسه‌ای که با حضور رضا واحدی عضو شورای هشتگرد و نماینده آن شورا در سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری به منظور بررسی نقاط امن اضطراری شهر برگزار شده بود بر تجهیز و آماده سازی نقاط امن اضطراری تاکید شد . وی گفت  : هشتگرد از جمله شهرهای پیشرو در زمینه امداد و نجات […]

در جلسه‌ای که با حضور رضا واحدی عضو شورای هشتگرد و نماینده آن شورا در سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری به منظور بررسی نقاط امن اضطراری شهر برگزار شده بود بر تجهیز و آماده سازی نقاط امن اضطراری تاکید شد .
وی گفت  : هشتگرد از جمله شهرهای پیشرو در زمینه امداد و نجات و مدیریت بحران است بطوریکه اولین نقشه نقاط امن اضطراری در استان توسط این شهرداری تهیه شده و از معدود شهرهایی است که علاوه بر ایستگاه‌های آتشنشانی ، دارای سایت ویژه مدیریت بحران است .
وی با بیان امکانات خوب شهر در زمینه اسکان اضطراری در مواقع بحران ، پراکندگی باشگاههای ورزشی  و بوستانهای شهر در مراکز تراکم جمعیتی را مزیتی دانست که می تواند در شناسایی و معرفی نقاط امن موثر باشد  .
واحدی گفت : تکمیل انشعابات نقاط امن اضطراری ، ساخت آلاچیق ، توسعه سرویسهای بهداشتی ، ایجاد رمپ های دسترسی از جمله موارد مورد نیاز در این راستا خواهد بود .
وی در ادامه با تشکر از حضور نماینده ستاد مدیریت بحران استانداری ، معاونت خدمات شهری ، رئیس سازمان آتش نشانی و سایر اعضای حاضر در جلسه ، بر برگزاری مانورهای هماهنگی تاکید کرد .
مهندس عیسی بگلو معاونت خدمات شهری با تشکر از همراهی و حمایت رئیس و اعضای شورا ، توجه ویژه به موضوع مدیریت بحران را از جمله دستورات اکید شهردار محترم برشمرد که نیازمند تدوین برنامه‌های جامع و راهبردی است .
وی گفت : برگزاری دورهای آموزشی شهروندی ، مانور اطفاء حریق ، امداد چاه و آب رسانی به ساختمانهای بلند در هفته های گذشته برگزار گردیده و امیدواریم مستمر باشد .
تغییر در ساختار سازمانی شهرداری و ارتقاء واحد آتش نشانی به سازمان ، یکی از اقدامات مدیریت شهری در سال اخیر بوده که می تواند علاوه بر ساماندهی بهتر تشکیلات مدیرت بحران ،موجب ارتقاء خدمات به شهروندان و اقدامات موثرتری برای حفظ جان و مال هموطنان باشد .
در پایان از محلهای امن اضطراری شهر هشتگرد و محل پیشنهادی برای برگزاری مانور بازدید شد .
@hashtgerdcity