🔸️ تاریخ و قدمت مردمان در هر منطقه نشان از اصالت و فرهنگ غنی آن دارد. ساوجبلاغ در غرب استان البرز اماکن تاریخی زیادی را در دل خود جای داده است، مکان های که می‌تواند قسمت مهمی از تاریخ مردمان آن را روایت کند. 🔸️ شهرداری هشتگرد به مدیریت پیام رئیسی در سال ۱۴۰۲ نگاه […]

🔸️ تاریخ و قدمت مردمان در هر منطقه نشان از اصالت و فرهنگ غنی آن دارد. ساوجبلاغ در غرب استان البرز اماکن تاریخی زیادی را در دل خود جای داده است، مکان های که می‌تواند قسمت مهمی از تاریخ مردمان آن را روایت کند.
🔸️ شهرداری هشتگرد به مدیریت پیام رئیسی در سال ۱۴۰۲ نگاه ویژه ای به فرهنگ ساوجبلاغ با مرکزیت هشتگرد دارد. با یک نگاه ساده ولی پر از مفهوم به اِلمان های طراحی شده در سطح شهر به اصالت مردم شهر هشتگرد در حوزه فرهنگی بیشتر پی خواهیم برد.
🔸️نوع نگاه واحد سیما و منظر در طراحی اِلمان های شهری نسبت به سالیان گذشته متفاوت تر است. از طراحی سازه کارونسرای ینگی امام در ورودی شهر تا دیوار نگاره ساوجبلاغ سرزمین کتاب و دانایی همه بیانگر این موضوع است.
🔸️ المان کتاب در ابتدای بلوار مدارس و بلوار اصلی شهر کار متفاوت دیگری بود که نشان از فضای فرهنگی شهر هشتگرد دارد. بی شک این نوع سازه های شهری علاوه بر زیبایی شهری میتواند بیانگر آداب و فرهنگ هر منطقه باشد.
🔸️ نیاز است سایر مدیران شهری در شهرهای استان البرز به خصوص شهرستان ساوجبلاغ با الگو برداری از این نوع اِلمان ها بخشی از تاریخ و فرهنگ اقوام در ساوجبلاغ را روایت کنند.
@hashtgerdcity