ارتقاء خدمات به شهروندان و توانمند سازی مدارس ، رویکرد تعاملی مدیریت شهری هشتگرد با آموزش و پرورش خواهد بود . در جلسه شورای اسلامی شهر که با حضور رئیس و اعضای شورا ، شهردار هشتگرد و سرپرست آموزش و پرورش شهرستان برگزار گردید زمینه های مختلف تعامل در جهت ارتقاء خدمات به شهروندان و […]

ارتقاء خدمات به شهروندان و توانمند سازی مدارس ، رویکرد تعاملی مدیریت شهری هشتگرد با آموزش و پرورش خواهد بود .

در جلسه شورای اسلامی شهر که با حضور رئیس و اعضای شورا ، شهردار هشتگرد و سرپرست آموزش و پرورش شهرستان برگزار گردید زمینه های مختلف تعامل در جهت ارتقاء خدمات به شهروندان و توانمندسازی مدارس مطرح و بررسی شد.

مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد با اشاره به رویکرد مدیریت شهری مبنی برتعامل با سایر ادارات از آمادگی شهرداری برای صدور مجوز احداث تجاری در عرصه مدارس شهر بنا به درخواست آن اداره و طی تشریفات قانونی خبر داد.

یعقوبی گفت : در راستای توانمندسازی مدارس و درآمدزایی برای اداره آموزش و پرورش می توان با نظر گرفتن موقعیت و نیز عرض گذر مناسب برخی از مدارس شهر ، بنای تجاری در عرصه مازاد آنها تعریف کرد و پس از طی مراحل قانونی مجوز ساخت صادر نمود که این امر نیاز به تعامل و پیگیری دارد .

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر از زحمات معلمان و کادر آموزشی در برگزاری حضوری و غیرحضوری مدارس با توجه به شرایط کرونایی کشور تقدیر نموده و تعامل فی‌مابین را زمینه‌ساز عمران و آبادانی شهر برشمرد .

افشاری از آمادگی مدیریت شهری برای توافق با آموزش و پرورش در جهت عقب‌نشینی مدارس واقع در طرح تعریض معابر و به صورت ویژه عقب‌نشینی خیابان جانبازان واقع در شهرک ولیعصر خبر داد .

سرکار خانم صالحی عضو شورای شهر نیز به استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای اسکان نوروزی مسافران پرداخت و گفت : امیدواریم در نوروز ۱۴۰۱ با فروکش نمودن موج ششم کرونا و با رعایت دستورالعمل های صادره و ابلاغی از سوی مبادی ذیربط ، شاهد حضور مسافران نوروزی در شهر باشیم لذا موضوع اسکان مسافران و به ویژه در مواقع ضروری از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

صالحی افزود : استفاده از اماکن و ساختمان های متعلق به اداره آموزش و پرورش از جمله خواسته های مدیریت شهری می باشد که انتظار می‌رود در سایه تعامل و همکاری بتوان از این ظرفیت برای مواقع لازم بهره برداری نمود .

حاج رضا واحدی دیگر عضو شورای شهر نیز به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در شهر اشاره کرد و افزود : با توجه به رشد جمعیت و مهاجر پذیر بودن هشتگرد سرانه های آموزشی موجود جوابگوی جمعیت نبوده و نیاز است تا با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز این زیرساخت ها توسعه و افزایش یابد.

وی افزود : در صورت اعلام املاک مد نظر آموزش و پرورش برای ساخت مدارس ، مدیریت شهری نیز در جهت صدور مجوزات لازم همکاری خواهد نمود .

پور روستا سرپرست آموزش و پرورش ساوجبلاغ نیز با تشکر از همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر به افزایش همکاریها تاکید کرد و اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی ، همکاری در استقبال از مسافران نوروزی و به ویژه اطلاع رسانی مراکز اسکان فرهنگیان ، تقویت پژوهشسرای باقرالعلوم و حمایت شهرداری و شورای شهر از اقدامات پژوهشی دانش آموزان از جمله موارد مطرح شده در این نشست بوده است .