‍ ‍ ✅بزرگداشت روز ملی حمل و نقل عمومی در هشتگرد مراسم باشکوه روز حمل و نقل با حضور مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد ، اعضای شورای اسلامی شهر ، مسئولین شهرستان ، معاونین شهردار ، رانندگان تحت پوشش سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری هشتگرد و خانواده رانندگان در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار […]

‍ ‍ ✅بزرگداشت روز ملی حمل و نقل عمومی در هشتگرد

مراسم باشکوه روز حمل و نقل با حضور مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد ، اعضای شورای اسلامی شهر ، مسئولین شهرستان ، معاونین شهردار ، رانندگان تحت پوشش سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری هشتگرد و خانواده رانندگان در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار شد.

در این برنامه با شکوه که برای اولین بار با حضور خانواده رانندگان برگزار شد از تعدادی از رانندگان برگزیده و نیز خانواده رانندگان درگذشته به علت کرونا و تصادفات تجلیل شد.

مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد در ابتدا این جلسه با عرض خیر مقدم به حاضرین به اهمیت حمل و نقل در توسعه کشور و دلایل نامگذاری این روز پرداخت .

یعقوبی گفت : نقش رانندگان در شبکه حمل و نقل کشوری و صنایع مختلف از جمله نقش های غیر قابل انکار می باشد و بسیج عمومی کامیونداران در سال ۱۳۶۱ و در بحبوحه جنگ تحمیلی برای تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی مردم به فرمان حضرت امام خمینی(ره) نشانگر تعهد و علاقه‌مندی این قشر عزیز به انقلاب و نظام اسلامی دارد .

وی گفت : در هشتگرد بالغ و ۶۰۰ دستگاه تاکسی و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس وجود داشته و این شهر به عنوان مرکز شهرستان ساوجبلاغ دارای ۳۰ ایستگاه تاکسی به شهرها و روستاهای همجوار می باشد.

وی افزود : علاوه بر تاکسی ها و مینی بوسهای تحت نظارت این سازمان با توجه به دستورالعملهای صادره ، بحث ساماندهی وانت بارها و خودروهای دیزل نیز توسط این سازمان صورت پذیرفته و بالغ بر ۲۸۰۰ وانت بار و خودروی دیزل تحت نظارت این سازمان فعالیت می نمایند.

وی در ادامه برنامه به بخشی از برنامه های پیش رو و پیشنهادی برای توسعه و بهسازی حمل و نقل شهری اشاره کرد و گفت : پیگیری جهت تعویض و نوسازی خودروهای فرسوده ، جانمایی و ساماندهی ایستگاه های تاکسی و سایبان های داخل شهر ، نصب دوربین های ثبت تخلفات از جمله برنامه های قابل انجام می باشد و در راستای کارهای مستمر سازمان حمل و نقل در آینده نزدیک رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده به ویژه مقابل مدارس ، خط کشی معابر سطح شهر ، رنگ آمیزی سرعت گیرها و… با هدف آرام سازی و ایمن سازی معابر برای تردد عابرین پیاده انجام خواهد پذیرفت .

یعقوبی در ارائه برنامه‌های بلندمدت مدیریت شهری در بحث حمل و نقل به اجرای طرح هوشمندسازی حمل و نقل عمومی و راه اندازی پارکومتر جهت کاهش بار ترافیکی سطح شهر اشاره کرد .

وی بیان کرد : با توجه به ترافیک دائمی بلوار اصلی شهر حد فاصل میدان شهدا تا میدان امام(ره) با راهکارهای کارشناسانه و و بهره گیری از نظر متخصصان این موضوع در دستور کار شهرداری قرار داشته و امیدواریم با انجام اقدامات اصلاحی در مسیر فوق این مشکل دائمی شهر مرتفع گردد .

شهردار هشتگرد عنوان کرد : احداث پارکینگ طبقاتی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به صورت ویژه در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تهیه طرح جامع ترافیکی که شامل اطلاعات کاملی از پتانسیل ها ، زیرساخت ها و نیز آینده نگری برای رفع مشکلات ترافیکی و نقاط حادثه‌ خیز می باشد نیز در دستور کار سازمان حمل و نقل قرار خواهد گرفت و در پایان با تقدیر و تشکر از مدیریت سازمان حمل و نقل عمومی و دست اندرکاران برگزاری این مراسم ، از کلیه رانندگان و خانواده‌های آنها برای خدمات دهی به شهروندان به ویژه در شرایط کرونا تقدیر و تشکر نمود .

✅مهندس جواد فلاحتکار عضو شورای شهر هشتگرد و رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای هشتگرد ، روز ملی حمل و نقل را به همه خانواده حمل و نقل کشور به خصوص حوزه شهری هشتگرد تبریک گفت.

فلاحتکار افزود : با توجه به شیوع ویروس کرونا در سالهای اخیر ، اقشار مختلفی از جامعه کمر همت بسته و به صورت جهادی برای مبارزه با این ویروس منحوس شروع به کار کردند و افزود : در این مدت شاهد تلاشها و جانفشانی های کادر درمانی بعنوان خط مقدم مقابل با کرونا بوده ایم و همانطور که به کرات از کادر بهداشت و درمان تقدیر شده ، ما نیز قدردان زحمات آنها خواهیم بود لیکن گروه های دیگری نیز جان برکف در این عرصه تلاش نموده اند و یکی از آن گروه های زحمتکش ، ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری بوده است .

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا افزود : با توجه به فرا رسیدن ۲۶ آذر روز ملی حمل و نقل و لزوم توجه به این قشر زحمتکش و خانواده آنها ، جلساتی در خصوص برگزاری این مراسم برگزار شد و خوشبختانه علیرغم فرصت اندک و با توجه به ایام پیش رو ، برای اولین بار شاهد تجمع خانواده حمل و نقل در این شهر بوده ایم .

وی از زحمات مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ، مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری ، معاونین شهردار و پرسنل زحمتکش سازمان و همه کسانی که در برگزاری این مراسم یاریگر مدیریت شهری بودند قدردانی نمود .
مهندس فلاحتکار گفت : در شرایطی که برای حفظ جان شهروندان ، بر اساس دستورالعملهای صادره از سوی ستاد مدیریت کرونا ، حفظ فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی الزامی شده و تمامی اقشار جامعه از قبیل کارمندان ، اصناف و… فضاهای کاری خود را برای این موضوع تغییر داده و حتی در برخی اوقات علاوه بر تعطیلی ادارات ، ساعات کاری نیز کاهش یافته بود ، رانندگان هم از این امر مستثنی نبودند اما با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل و جابجایی مسافران ، اجرای دستورالعمل ها بجز کاهش تعداد سرنشینان و عدم استقبال مردم از ناوگان عمومی سودی برای آنها نداشته است لذا تصمیم گرفتیم مراسمی در خور شان این عزیزان برای تقدیر از این فداکاریها برگزار شود که به حمدالله و به توفیق الهی این امر حاصل گردید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره رانندگان درگذشته بدلیل کرونا گفت : اگر شخصی بیمار می شد مردم از او فاصله می‌گرفتند اما همین شخص بیمار برای رفتن به منزل وارد تاکسی می‌شود و ناوگان حمل ونقل این وظیفه خطیر را انجام می دهد که این عمل نباید کم دیده شود و عزیزانی داشتیم که در این مدت به خاطر ویروس کرونا از دنیا رفتند و جان شیرین خود را در راه خدمات رسانی به شهروندان از دست دادند و این جانفشانیها ستودنی است .

مهندس عظیم زاده معاونت عمرانی فرمانداری ساوجبلاغ و سرهنگ سالمی رئیس پلیس راهور هشتگرد نیز در این مراسم سخنرانی به اهمیت و توجه به حوزه حمل و نقل پرداخته و از حضور با شکوه خانواده حمل و نقل و نیز اقدام مدیریت شهری هشتگرد در بزرگداشت این روز تقدیر و تشکر نمودند.

در پایان مراسم با اهدای لوح از ۳۰ نفر از رانندگان برگزیده و خانواده رانندگان فوت شده در زمان کرونا تجلیل شد.

@hashtgerdcity