✅جلسه مدیریت بحران شهرداری هشتگرد تشکیل شد . جلسه مدیریت بحران شهرداری هشتگرد با حضور مهندس امینی سرپرست شهرداری ، مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر ، مسؤل ستاد مدیریت بحران فرمانداری ، معاونین شهردار ، اعضای ستاد مدیریت بحران شهری و مسئولین واحدهای مرتبط در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار شد. […]

✅جلسه مدیریت بحران شهرداری هشتگرد تشکیل شد .

جلسه مدیریت بحران شهرداری هشتگرد با حضور مهندس امینی سرپرست شهرداری ، مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر ، مسؤل ستاد مدیریت بحران فرمانداری ، معاونین شهردار ، اعضای ستاد مدیریت بحران شهری و مسئولین واحدهای مرتبط در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار شد.

مهندس امینی سرپرست شهرداری در ابتدای جلسه از زحمات کلیه پرسنل شهرداری در خدمات‌رسانی به شهروندان در بارشهای روزهای اخیر تقدیر و تشکر نمود و در ادامه خواستار تکمیل تجهیزات و امکانات و حفظ آمادگی برای بارش های بعدی و به ویژه آمادگی برای فصل سرما و یخبندان شد .

امینی گفت : با اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارش‌های اخیر ، تمامی پرسنل ، امکانات و تجهیزات و ماشین آلات شهرداری به حالت آماده‌باش کامل بوده و از ساعات اولیه بارش‌ها ضمن بررسی نقاط بحرانی شهر با فراخوان صادره تمامی پرسنل در محل کار حاضر بوده اند .

وی افزود : خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته از قبل ، تمامی کانالها و انهار در سطح شهر و زیرگذرهای خیابان اصلی لایروبی و پاکسازی شده بودند و علیرغم بارش‌های سنگین مشکل خاصی در شهر نبوده است .

امینی بیان کرد : به علت ورود آب های سطحی از شهرک صنعتی و سرریز کانال بلوار خبرنگار بخشی از سیلاب به میدان امام(ره) وارد شد که با حضور به موقع تجهیزات و پرسنل شهرداری ، ضمن هدایت خودروها به مسیر جایگزین ، دریچه زیرگذر که با ورود ضایعات اصناف مجاور و زباله مسدود شده بود بازگشایی و وضعیت به حالت عادی برگشت .

سرپرست شهرداری به لزوم ورود دستگاه‌های حاکمیتی جهت ساماندهی آب‌های سطحی ورودی از سمت شهرک صنعتی اشاره کرد و افزود : مشکل ورود آب های سطحی شهرک صنعتی از سمت شمال به جنوب شهر طی سالیان اخیر موجب مشکلات متعدد و آبگرفتگی معابر شده و نیاز است تا دستگاه‌های حاکمیتی با ورود به این موضوع و الزام مدیریت شهرک صنعتی راهکاری برای ساماندهی موضوع پیدا کند .

وی در ادامه به آمادگی تجهیزات و امکانات ، رفع نواقص و لزوم آمادگی پرسنل در مواقع بحران اشاره کرد و رفع مشکلات نقاط حادثه‌خیز را از جمله موضوعاتی دانست که می بایست در اسرع وقت انجام گردد .

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر با تشکر از حضور به موقع و زحمات سرپرست شهرداری و پرسنل از روند اطلاع‌رسانی مدیریت بحران شهر اظهار گله‌مندی کرد .

وی گفت : متاسفانه علی رغم تمامی تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی پرسنل شهرداری ، مشکل آبگرفتگی مقطعی در میدان امام(ره) در شبکه های مجازی بزرگنمایی گردید هرچند مشکل در ساعت اولیه مرتفع و هیچگونه خسارتی بر جای نگذاشت .

افشاری که طی روزهای اخیر به صورت مداوم همراه با اعضای شورا در کنار پرسنل خدوم شهرداری حضور داشت بخشی از مشکلات را عدم همکاری اصناف دانست و افزود : ورود زباله و ضایعات اصناف از طریق کانال‌های آب موجب گرفتگی زیر گذر بلوار امام(ره) گردیده بود که نیاز است تا اصناف محترم برای جلوگیری از خسارت به مغازه هایشان با شهرداری همکاری نمایند .

آقای بغدادی مسؤل ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ نیز با اشاره به اقدامات خوب و موثر مدیریت شهری هشتگرد به لزوم اطلاع‌رسانی دقیق از حوادث اشاره کرد و خواستار مکاتبه و پیگیری رفع مشکل ساماندهی آب های سطحی شهرک صنعتی و ورود آن به بخش مسکونی و تجاری شهر شد .

وی گفت : خوشبختانه با حضور مداوم و مستمر سرپرست شهرداری و اعضای شورا و پرسنل زحمتکش شهرداری هشتگرد علی‌رغم بارش‌های سنگین شهر هشتگرد که رتبه دوم بارش ها را در ۳۲ ایستگاه سنجش استان داشته است مشکل خاصی روی نداده و خدمات رسانی در شهر متوقف نشده است .

جمع‌آوری مستمر زباله‌ها در ایام بارش ، نظافت و لایروبی انهار ، حفظ و نگهداری فضای سبز نیز از جمله اقداماتی است که طی روزهای اخیر به صورت مستمر و منظم در حال انجام بوده و خللی در آن وارد نشده است .

در ادامه جلسه سایر حاضرین که شامل معاونین شهردار ، اعضای ستاد بحران و مسئولین واحدهای مرتبط بودند به بیان عملکرد و نقطه نظرات خود پرداخته و انعکاس به موقع اخبار مدیریت بحران ، اصلاح دریچه زیرگذرهای بلوار امام(ره) ، جمع آوری نخاله های ساختمانی ، جمع‌آوری پل‌های غیرمجاز احداث شده بر روی کانال های آب ، اصلاح شیب و آبگرفتگی بلوار کارگر ، استقرار اکیپ در نقاط بحرانی شهر در مواقع بارشها و تاکید بر حضور تاکسی ها در زمان بارندگی برای حمل و نقل شهروندان از جمله مصوبات جلسه بوده است .