‍ ?هدایت آبهای سطحی در دستور کار حوزه عمرانی شهرداری هشتگرد ?گسترش شهر نشینی و ساخت و ساز ، توسعه شهرها و لزوم ساماندهی آبهای سطحی از جمله دغدغه های مدیران شهری است و لزوم مدیریت بحران و جلوگیری از آسیب به منازل و اماکن در فصول بارندگی سبب گردیده تا این دغدغه ، بخش […]

‍ ?هدایت آبهای سطحی در دستور کار حوزه عمرانی شهرداری هشتگرد

?گسترش شهر نشینی و ساخت و ساز ، توسعه شهرها و لزوم ساماندهی آبهای سطحی از جمله دغدغه های مدیران شهری است و لزوم مدیریت بحران و جلوگیری از آسیب به منازل و اماکن در فصول بارندگی سبب گردیده تا این دغدغه ، بخش مهمی از فعالیتهای شهرداری‌ها را به خود اختصاص دهد .

?لایروبی انهار و جدول گذاری و ایجاد راه آبهای جدید بر اساس نظر کارشناسی یکی از راه حلهای قابل اجرا بوده و نیاز است تا با توجه به فرا رسیدن فصول گرم سال از فرصت استفاده و مشکلات در این زمینه را به حداقل رساند .

?در راستای شناسایی و رفع نقاط پر خطر شهری در مواقع سیلاب ، مهندس یگانه شهردار هشتگرد به همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی از نقاط مختلف شهر بازدید و ضمن گفتگو با شهروندان ، دستورات لازم را برای ساماندهی و هدایت آبهای سطحی در بخش جنوبی شهر صادر نمود .

?یگانه گفت : شیب ملایم حوزه شهری هشتگرد از شمال به جنوب سبب گردیده تا آبهای سطحی حاصل از بارشهای فصلی به بخش جنوبی شهر سرازیر شده و عدم تقسیم مناسب آن موجب تجمیع سیلاب و آسیب به منازل و اماکن در سنوات گذشته گردیده است .

?شهردار هشتگرد افزود : آنچه حائز اهمیت است وجود باغها و مزارع در بخش پایین دست می باشد که ضمن آسیب در زمان سیلاب ، می تواند با دفع غیر بهداشتی فاضلاب ، آلوده و ضررات آن گریبانگیر همه شهروندان شود .

?وی با اشاره به پروژه های متعدد عمرانی در حال اجرا در شهر ، لزوم توجه به هدایت آبهای سطحی را از اولویت برنامه های حوزه عمرانی دانست و خواستار بررسی کارشناسانه ، تعامل با شهروندان و اولویت بندی در جدول گذاری و ایجاد انهار جدید شد .

✅شهردار و اعضای شورا در ادامه از خیابان گنجوی بازدید و نوید ساخت زمین چند منظوره را در این محله به شهروندان دادند .

✅علی جوادی رئیس شورای اسلامی هشتگرد با تقدیر از تعامل و همدلی اعضای شورا و تلاش شهردار و مجموعه شهرداری در عمران و آبادانی و ارایه خدمات مناسب به شهروندان ، ساخت زمین ورزشی چند منظوره را در این محله یکی از برنامه های مدیریت شهری در عدالت محوری دانست .

✅جوادی گفت : در سال گذشته جاده جدیدالاحداث مقابل حسینیه کرمانشاهی ها تکمیل و بنا بر درخواست اهالی به نام شهید سالمی نامگذاری شده و در سال ۹۹ نیز پس از بررسی‌های انجام شده با توجه به اینکه این محله تنها بخشی از شهر است که امکانات ورزشی ندارد موضوع در دستور کار قرار گرفت و علاوه بر ساماندهی و جدولگذاری نهر انتهای خیابان ، ضمن تملک زمینی مناسب ، به زودی عملیات احداث زمین چند منظوره ورزشی آغاز خواهد شد .

✴️مهندس اسحاقی ، آقای شجری پور و مهندس انصاری از اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس محرابی معاونت عمرانی و مسؤل شهرسازی در این بازدید حضور داشتند .