مانور استقبال از بهار در شهرستان ساوجبلاغ با دستور و حضور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ،مانور استقبال از بهار توسط پرسنل و تجهیزات دستگاههای خدمات رسان و شهرداری در هشتگرد برگزار شد. مهندس مهرور قبل از آغاز این مانور طی سخنانی گفت:با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال ۱۴۰۰ وآغاز سال نو،رفت وآمد مردم به ۱۴ […]

مانور استقبال از بهار در شهرستان ساوجبلاغ

با دستور و حضور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ،مانور استقبال از بهار توسط پرسنل و تجهیزات دستگاههای خدمات رسان و شهرداری در هشتگرد برگزار شد.

مهندس مهرور قبل از آغاز این مانور طی سخنانی گفت:با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال ۱۴۰۰ وآغاز سال نو،رفت وآمد مردم به ۱۴ استان از طریق جاده های مواصلاتی در شهرستان ساوجبلاغ تشدید خواهد شد و همچنین شاهد افزایش حضور مردم در بازار برای تامین اقلام مورد نیاز عید هستیم که وظایف دستگاه ها را مضاعف کرده است.

وی افزود:انتظار داریم باهماهنگی شهرداری ها و پلیس راهور در راستای ساماندهی ترافیک و کنترل رفت وآمدها، شاهد ترافیک روان در داخل شهرها باشیم.

فرماندارشهرستان ساوجبلاغ در ادامه با تاکید بر هوشیاری مردم وآمادگی نیروهای انتظامی در روزهای پایانی سال گفت: همراهی مردم با نیروهای انتظامی در کاهش سرقت در اماکن عمومی و واحدهای صنفی موثر واقع خواهد شد و بایستی برنامه های وتمهیدات پیشگیرانه برای این ایام بخوبی اندیشیده و لحاظ شوند تا کمترین مشکلات را در این خصوص داشته باشیم.

مهندس مهرور در خصوص استقرار پایگاههای ستاد نوروزی افزود:این پایگاهها همچون سنوات گذشته در محل های پیش بینی شده با حضور دستگاههای امدادی و خدمات رسان و همراهی کارشناسان میراث فرهنگی وگردشگری برای معرفی بیشتر مناطق دیدنی به مسافران نوروزی در ورودی شهرجدیدهشتگرد ایجاد خواهد شد و باید سعی شود تا تمامی خدمات، بصورت مناسب و با کیفیت لازم و بهترین نحو به مسافران وگردشگران ارائه شود.

وی در پایان از ادارات خدمات رسان خواست تیمهایی مجهز،دقیق وتخصصی را برای ارائه خدمت به مردم در ایام نوروز آماده کرده و در زمان وقوع حادثه در اسرع وقت درمحل حضور یافته و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.

پس از سخنان مهندس مهرور ،یگانهای امدادی وخدماتی با مانورعملیات استقبال از بهار را همراه با تجهیزات مربوطه در معابر شهرهشتگرد انجام دادند.

امیر منصور توده روستا معاونت خدمات شهری و جانشین شهردار هشتگرد در مدیریت بحران با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته ، از آمادگی شهرداری برای همکاری با ستاد استقبال از بهار شهرستان ساوجبلاغ خبر داد .

وی گفت : با دستور مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد از ماه ها قبل برنامه ریزی لازم جهت آماده سازی شهر و بهسازی و تعمیر و آمادگی تجهیزات و ماشین آلات شهرداری برای استقبال از نوروز در نظر گرفته شده و شهرداری هشتگرد پیش‌بینی‌های ویژه ای نیز برای این ایام نموده است .

وی افزود : با تمهیدات در نظر گرفته شده کلیه ماشین آلات و نیروی انسانی شهرداری در ایام تعطیلات نوروز به حالت آماده‌باش بوده و در صورت وقوع حوادث احتمالی آماده خدمات رسانی به شهروندان و مسافرین نوروزی خواهد بود .

استقرار ایستگاه نوروزی در مبادی ورودی شهر جهت راهنمایی مسافرین ، آماده سازی سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها ، آمادگی جهت اسکان اضطراری مسافران ، برنامه ریزی منسجم برای رفت و روب و نظافت شهر ، آمادگی کامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای خدمات رسانی در زمینه اطفاء حریق ، حوادث اتوبان و سایر موارد از جمله موضوعات مطرح شده توسط معاون خدمات شهری شهرداری هشتگرد بوده است .

وی از شهروندان و مسافرین محترم نوروزی درخواست نمود تا با عمل به توصیه های بهداشتی در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا و نیز رعایت قوانین و مقررات رانندگی ، نوروزی شاد و به دور از خطر را برای خود ، خانواده محترمشان و هموطنان عزیز فراهم نمایند.