همه با هم برای خدمتگزاری به مردم شریف هشتگرد و شهرستان ساوجبلاغ رفع مشکلات شهروندان ، حضور مستمر اعضای شورا و شهردار در محلات مختلف ، پیگیری برنامه های بزرگ و زیرساختی و تلاش برای عمران و آبادانی شهر موجب گردیده است تا بنا بر اظهار شهروندان تلاش مجموعه شهرداری و شورا نمود پیدا کرده […]

همه با هم برای خدمتگزاری به مردم شریف هشتگرد و شهرستان ساوجبلاغ

رفع مشکلات شهروندان ، حضور مستمر اعضای شورا و شهردار در محلات مختلف ، پیگیری برنامه های بزرگ و زیرساختی و تلاش برای عمران و آبادانی شهر موجب گردیده است تا بنا بر اظهار شهروندان تلاش مجموعه شهرداری و شورا نمود پیدا کرده و خوشبختانه رضایت شهروندان در این زمینه جلب گردیده است .

تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به درخواست ها ، برنامه های منظم ملاقات عمومی مدیران شهری با شهروندان ، حضور در مساجد و پیگیری مشکلات از جمله ویژگی های هشتگرد امروز است که خوشبختانه روز‌به‌روز این رویه تقویت می گردد .

از دیگر برنامه های رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و تاکید شهردار هشتگرد ، تعامل و هم افزایی با سایر دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان و شهر برای پیشبرد اهداف مشترک می باشد که می‌توان به برگزاری جلسات مستمر با روسای دستگاه های خدمات رسان ، دستگاه‌های فرهنگی و سایر ادارات شهر و شهرستان اشاره کرد .

حضور مستمر رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر در پارلمان شهری نیز سبب گردیده تا شهروندان شریف هشتگرد دسترسی آسانی به منتخبین خود داشته و بسیاری از مشکلات و معضلات را به صورت حضوری و چهره به چهره مطرح و پیگیری نماید .

با عنایت به موارد مشروحه فوق می توان امیدوار بود که طرح ها و برنامه های پیشنهادی اعضای شورای شهر و برنامه های شهردار هشتگرد طبق برنامه زمان بندی و با روند مناسبی به نتیجه مطلوب برسد و این خواسته عموم شهروندان است .

یکی از این برنامه ها و موضوعات ، توسعه زیرساخت های شهری در همه زمینه ها و افزایش سرانه های مختلف است .

افزایش سرانه های شهری از جمله سرانه فضای سبز ، سرانه ورزشی ، سرانه فرهنگی ، سرانه بهداشتی و درمانی ، سرانه آموزشی و سایر مواردی را که در ارزشیابی عملکرد مدیریت شهری ملاک عمل قرار می‌گیرد رویکردی است که هفت عضو شورا و شهردار این شهر به آن پایبند بوده و تلاش می گردد تا این سرانه ها به حد نرمال و مطلوبی برسد .

هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ با پیشینه دیرین توانسته است با تلاش تمامی مدیران زحمتکش به مقصدی ویژه جهت رفع نیاز ساکنین شهرها ، روستاها و شهرستان های همجوار مطرح گردد و حضور شورای جوان و انقلابی و شهردار پرتلاش در این شهر نوید آینده ای سرشار از پیشرفت و آبادانی خواهد داد .

از دلایلی که سبب گردیده تا هشتگرد به عنوان مرجعی برای ساکنین غرب استان البرز مطرح گردد وجود درمانگاه ها ، داروخانه ها و مراکز بهداشتی و درمانی در این شهر است به طوری که با وجود بیمارستان امام جعفر صادق(ع) و نیز بیمارستان تامین اجتماعی و درمانگاه های متعدد در هشتگرد بسیاری از شهروندان غرب استان البرز برای استفاده از خدمات درمانی به این شهر مراجعه می‌نمایند و پزشکان متخصص و فوق تخصصی نیز با دایر نمودن مطب های خصوصی پاسخگویی بیماران و مراجعین هستند .

این موضوع موجب شده تا استفاده بهینه از سرمایه های شهرداری که در واقع متعلق به شهروندان است در دستور کار قرار گیرد و ساخت یک یا چند بیمارستان با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط و بهره گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد توجه مدیریت شهری واقع گردد .

در همین راستا اماکن و اراضی متعلق به شهرداری طی ماه‌های اخیر استحصال و بررسی و کاربردهای مناسبی برای آنها پیشنهاد گردیده تا مراحل قانونی و تشریفات لازم برای بهره برداری بهینه از آنها صورت پذیرد .

یکی از اماکن متعلق به شهرداری هشتگرد ، ساختمانی واقع در بلوار شهیدان حبیب‌زاده بوده است که به علل مختلف طی سالیان اخیر بلا استفاده مانده و بنابر درخواست موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان البرز و پیگیری‌های فرماندهی محترم سپاه ناحیه ساوجبلاغ این ساختمان به درمانگاه تخصصی در این شهر تبدیل خواهد شد .

پیشنهادی که طی ماه های اخیر مطرح شده و در اولین روز از دهه مبارک فجر جلسه ای با حضور مسئولین مربوطه تشکیل و نظرات طرفین برای ارتقاء خدمات درمانی به شهروندان و بسیجیان مطرح و بررسی گردید و خوشبختانه پس از گذشته کمتر از ۲۰ روز این مهم محقق گردیده و مدیریت شهری هشتگرد به وعده خود عمل نمود .

مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد در جلسه ای که با حضور سرهنگ جانمحمدلو فرماندهی سپاه ناحیه ساوجبلاغ ، مهندس افشاری رئیس شورا و سایر اعضای شورای اسلامی هشتگرد و مسئولین موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان البرز برگزار گردید به تشریح این اقدام مشترک پرداخت .

یعقوبی گفت : استفاده بهینه از املاک و مستغلات شهرداری از جمله رویکردها و تاکیدات اعضای پارلمان شهری می‌باشد و خوشبختانه این ساختمان که با بنایی حدود ۷۰۰ متر عملاً بلا استفاده بوده است برای ایجاد درمانگاه در اختیار موسسه درمانی بسیجیان استان البرز قرار گرفته تا علاوه بر ارائه خدمات تخصصی مطلوب و با تعرفه مناسب به شهروندان هشتگرد

یان بتواند خاستگاهی برای علاج بیماران و به ویژه افراد کم بضاعت باشد .

یعقوبی افزود : شهرداری هشتگرد استفاده بهینه از سرمایه های متعلق به خود را در دستور کار قرار داده و با حمایت رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر در ماه ها و سالهای آتی نیز این روند ادامه خواهد داشت .

وی بیان کرد : با توجه به اینکه راکد و بلا استفاده ماندن املاک شهرداری به صرفه و صلاح این مجموعه نبوده لذا تصمیم داریم تا از این املاک و اراضی برای عمران و آبادانی شهر بهره برداری نمائیم و مشارکت شهروندان نیز تسهیل کننده و زمینه ساز آن خواهد بود .

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به تلاش تمامی اعضای شورا مبنی بر خدمت صادقانه به شهروندان با حمایت از این اقدام از آمادگی شورای اسلامی شهر برای پیگیری طرح های پیشنهادی شهرداری و به ویژه طرح های کلان در جهت توسعه شهری خبر داد .

افشاری گفت : ایجاد جاده کمربندی ، تسهیل در عبور و مرور ، ایجاد ابنیه مورد نیاز ، بهره‌برداری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و ایجاد درآمدهای پایدار از جمله تاکیدات اعضای شورای اسلامی شهر بوده و خوشبختانه با حضور مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد این برنامه ها به صورت جدی در حال پیگیری و انجام است .

رئیس شورا با تقدیر از سرهنگ جانمحمدلو فرماندهی محترم سپاه ناحیه ساوجبلاغ به پیگیری و تسریع در اخذ مجوزات لازم و راه اندازی درمانگاه تاکید کرد و گفت : مدیریت شهری بنا بر وظیفه به تعهدات خود در زمینه تامین ساختمان برای ایجاد این درمانگاه عمل نموده و انتظار می رود تا موسسه طرف قرارداد نیز به وظایف خود به موقع عمل نماید و این طرح مشترک طی ماههای آتی به بهره‌برداری برسد .

در این جلسه سرکار خانم صالحی ، مهندس کاشف ، مهندس فیروز زارع ، حاج رضا واحدی و مهندس مویدی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر حضور داشته و بر اجرای تعهدات فی مابین و نیز تسریع در تجهیز و راه اندازی درمانگاه تاکید نمودند .

تفاهم نامه تاسیس درمانگاه عمومی شهدای ساوجبلاغ که طی این جلسه فی مابین مدیریت شهری هشتگرد و موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان البرز تبادل گردید در منطقه ای با تراکم جمعیت و قابل دسترسی شهروندان راه اندازی خواهد شد که علاوه بر ارائه خدمات می‌تواند موجب رونق بخشی به محله مذکور گردد .

از جمله اهداف راه اندازی این درمانگاه می‌توان به عدالت محوری در توسعه خدمات اجتماعی اشاره کرد و با راه اندازی این درمانگاه امیدواریم به کسب و کار واقع در بلوار شهیدان حبیب زاده نیز رونقی تازه بخشیده شود .

لازم به ذکر است درمانگاه عمومی شهدای ساوجبلاغ که تاسیس آن عملاً در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در این شهر کلید خورده است اولین درمانگاه تخصصی ویژه بسیجیان در استان البرز است و شهر هشتگرد که همیشه به عنوان شهر اولین ها معروف بوده توانسته است در این زمینه نیز پیشگام و اولین باشد .