آغاز اجرای طرح توسعه فضای سبز شهری هشتگرد و ارتقاء این سرانه از ۱۹ به ۲۰ متر مربع برای هر نفر طی مراسمی با حضور امام جمعه ، فرماندار ، مسؤلین شهرستان ساوجبلاغ ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر هشتگرد ضمن درختکاری در رمپ و لوپ میدان شهیدان نژاد فلاح ، طرح توسعه فضای […]

آغاز اجرای طرح توسعه فضای سبز شهری هشتگرد و ارتقاء این سرانه از ۱۹ به ۲۰ متر مربع برای هر نفر

طی مراسمی با حضور امام جمعه ، فرماندار ، مسؤلین شهرستان ساوجبلاغ ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر هشتگرد ضمن درختکاری در رمپ و لوپ میدان شهیدان نژاد فلاح ، طرح توسعه فضای سبز شهری و احداث کمربند سبز شمالی شهر هشتگرد به مساحت ۴ هکتار در راستای اجرای قانون هوای پاک آغاز گردید .

در ابتدای این مراسم از رئیس اداره سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری هشتگرد و کارکنان زحمتکش این واحد برای حفظ و نگهداری ۱۱۷ هکتار فضای سبز شهری تجلیل شد .

مهندس پیام رئیسی شهرار هشتگرد در حاشیه این مراسم گزارشی از وضعیت فضای سبز شهر و برنامه های پیش رو ارائه نمود .

وی گفت : هشتگرد از جمله شهرهای سبز استان البرز است که علاوه بر میادین و بلوارها و … دارای ۴۶ بوستان به مساحت ۴۱ هکتار و جنگلکاری به مساحت ۳۰ هکتار است و در مجموع با احتساب بوستانها، ، جنگلکاری، میادین و لچکی ها، بلوارها، حاشیه معابر، اماکن و سایر موارد مساحت فضای سبز این شهر ۱۱۷ هکتار می باشد .

وی افزود : بر اساس جمعیت شهر طبق آخرین سرشماری و با احتساب ناحیه خدماتی ینگی امام ، سرانه فضای سبز حدود ۱۹ متر مربع برای هر نفر می باشد که در نوع خود بی نظیر است .

وی بیان کرد : با تلاشهای صورت گرفته در سنوات قبل ۷۴ چشمه سرویس بهداشتی ، ۲۳ دستگاه مجموعه بازی کودکان و ۳۳ ست لوازم ورزشی (تندرستی) در بوستانهای شهر وجود داشته و تصمیم مدیریت شهری بر بازسازی ، نوسازی و افزایش این خدمات است .

شهردار هشتگرد با اشاره به خشکسالیهای اخیر و لزوم استفاده بهینه از منابع آبی از توقف کاشت چمن و جایگزین نمودن گونه های مقاوم به خشکی و کم آبی در فضای سبز خبر داد و اجرای پروژه جداسازی آب خام فضای سبز از آب شری شهری ، تکمیل طرح آبیاری قطره ای و استفاده از پساب شهرک صنعتی و شهر جدید مهستان را از جمله برنامه های پیش رو برای حفظ و نگهداری فضای سبز دانست .

وی توسعه ۴ هکتار کمربند سبز در ضلع شمالی شهر(رمپ و لوپ شهیدان نژاد فلاح) در راستای اجرای قانون هوای پاک را اقدام اخیر مدیریت شهری دانست که با همراهی و حمایت رئیس و اعضای محترم شورا آغاز گردیده و علاوه بر کاشت بیش از ۱۵۰۰ اصله نهال درخت شامل نهال کاج تهران و توت و درختچه یاس طاووسی و یوکا و … که گونه های کم آب و مقاوم به خشکی هستند احداث پارک سوار و امکانات رفاهی نیز در در این منطقه در دستور کار قرار دارد و با اجرای این طرح حدود ۱ متر مربع به سرانه فضای سبز هشتگرد افزوده خواهد شد .

رئیسی در پایان با تقدیر از برگزار کنندگان مراسم روز درختکاری از شروع بکار دبیرخانه برگزاری هشتمین نمایشگاه گل و صنایع دستی در شهرداری خبر داد که تاریخ و محل و جزئیات برگزاری آن در کمیسیون فضای سبز در حال بررسی است و از کلیه صاحبنظران ، علاقه مندان به گل و گیاه ، فعالان صنایع دستی ، دستگاه های مرتبط و پرورش دهندگان گل و گیاه دعوت نمود تا جهت پربارتر شدن این رویداد بزرگ مشارکت نمایند .