کتاب «شهر هشتگرد» در بیش از ۶۰۰ صفحه در قطع وزیری شامل بر ۵۰۰ قطعه عکس ، سند و نقشه در مردادماه ۱۴۰۲  توسط استاد حسین عسگری با رعایت دقیق روش تحقیق و بهره مندی از حدود ۵۰۰ منبع مکتوب و شفاهی تدوین و آماده چاپ شد. مهندس کاشف رئیس شورای اسلامی شهر با تقدیر […]

 کتاب «شهر هشتگرد» در بیش از ۶۰۰ صفحه در قطع وزیری شامل بر ۵۰۰ قطعه عکس ، سند و نقشه در مردادماه ۱۴۰۲  توسط استاد حسین عسگری با رعایت دقیق روش تحقیق و بهره مندی از حدود ۵۰۰ منبع مکتوب و شفاهی تدوین و آماده چاپ شد.
مهندس کاشف رئیس شورای اسلامی شهر با تقدیر از دست اندرکاران تدوین این کتاب گفت : جامعه ایرانی در مسیر توسعه و آبادانی، فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه نموده است. آموزه‌ها و آموخته‌های ارزشمندی در این مسیر و در جهت رفع مشکلات  داشته که یکی از این چالش‌های مهم مربوط به حوزه شهر ، شهرنشینی و رویکرد فرهنگی در شهرسازی بوده و تقویت بنیان‌های فرهنگی ، ساماندهی و بهره برداری از میراث فرهنگی و گردشگری ، بزرگداشت ها ، برند سازی ، ارتقاء فرهنگ شهروندی از دیگر مسایل در این حوزه است .
وی افزود : کارگروه فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد بستر لازم در زمینه بهره‌گیری از تجربیات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌های صاحب‌ نظران را فراهم  و با توسعه درگاه های ارتباطی و با برنامه های جامعه محور آمادگی خود را برای پذیرش ایده های نوین با پشتوانه فرهنگی غنی منطقه اعلام نموده است .
کاشف گفت: در همین راستا و در جهت معرفی پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر و نقش مشاهیر و علما و پیشینیان در توسعه فرهنگ اسلامی و آشنایی نسل جوان با این سرمایه غنی ، کتاب «شهر هشتگرد» با پشتیبانی مدیریت شهری و روایت تاریخ هشتگرد از یافته های سفالین  دوره اشکانیان تا زیست شیعیان دوازده امامی در قرن ششم هجری قمری و رویدادهای تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی تدوین گردیده است .
@hashtgerdcity