طبق ماده ۴ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ایران ، شهر محلی است با حدود قانونی که در محدوده جغرافیایی بخش واقع شده و از نظر بافت ساختمانی ، اشتغال و سایر عوامل دارای‌ سیمایی با ویژگیهای خاص خود بوده به طوری که ….. و حداقل دارای ده هزار نفر جمعیت باشد. بنا بر […]

طبق ماده ۴ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ایران ، شهر محلی است با حدود قانونی که در محدوده جغرافیایی بخش واقع شده و از نظر بافت ساختمانی ، اشتغال و سایر عوامل دارای‌ سیمایی با ویژگیهای خاص خود بوده به طوری که ….. و حداقل دارای ده هزار نفر جمعیت باشد.
بنا بر قانون فوق در تشریح شهر و در همین مقوله و در صنعت شهرسازی سعی می شود که با در نظر گرفتن فرهنگ شهروندان و هویت آن ها  با اقداماتی از قبیل نصب نیمکت های شهری ، ایستگاه اتوبوس و وسایل ورزشی پارکی و … و بطور کلی طراحی و اجرای مبلمان ، شهر برای زندگی راحت مهیا و برنامه ریزان شهری با استفاده از تجهیزات روشنایی و نورپردازی احساس آرامش را برای مردم ایجاد نمایند.
سرکار خانم صالحی نایب رئیس شورا و رئیس کمیسیون زیباسازی شهرداری در تشریح اقدامات این کمیسیون در زمینه افزایش زیبایی بصری ، این اقدامات را متناسب با نیاز و ذائقه شهروندان دانست.
وی گفت : از شروع به کار شورای ششم ، کمیسیون زیباسازی یکی از کمیسیون‌های فعال در مجموعه مدیریت شهری بوده که طرح‌ها و برنامه‌های مد نظر پس از بررسی تخصصی در کمیسیون انجام می‌گردد و خوشبختانه با استفاده از توان کارشناسان و صاحب نظران ، تغییرات محسوسی در محیط بصری شهر و بوستان‌ها صورت گرفته است .
صالحی افزود : زیباسازی محیط شهری در بخش‌های مختلف از قبیل رنگ آمیزی دیوارهای شهری ، رنگ آمیزی جداول ، رنگ آمیزی‌های ترافیکی ، نصب مبلمان شهری ، حذف موانع بصری و…بوده است که در همین راستا طی دو ساله اخیر بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر رنگ آمیزی جداول در سطح شهر صورت گرفته است و این اقدام توانسته است تا به عنوان عاملی برای زیبایی مبادی ورودی و خروجی و معابر و همچنین جدا کننده بصری محیط‌های شهری باشد .
نایب رئیس شورا بیان کرد : در همین راستا و با تلاش مجموعه شهرداری در استمرار اقدامات مدیریت شهری برای آماده سازی محیط و در اقدامی گسترده ، از ابتدای سال جاری بالغ بر ۱۵۰۰۰ متر مربع از دیوارهای مشرف به معابر شهری ، پاکسازی ، امحاء ، رنگ آمیزی و زیباسازی شده اند .
رئیس کمیسیون زیباسازی بیان کرد : نصب مبلمان پارکی و بهسازی مبلمان‌های شهری نیز از جمله دیگر اقدامات این حوزه بوده است که در همین راستا نیمکت های جدید بتنی با کیفیت و با مصالح مرغوب  تهیه و در بلوار امام(ره) و تعدادی از پیاده راه های بوستانها هشتگرد نصب گردید.
صالحی یکی دیگر از اقدامات در حوزه زیباسازی را نورپردازی بوستانها و معابر دانست که در همین راستا و نقش و اهمیت نورپردازی در زیبایی و شاداب سازی فضای شهری ، شهرداری هشتگرد اقدام به اجرای اولین تونل نوری در بوستان خانواده نموده که با استقبال خوب شهروندان روبرو شده است .
رنگ آمیزی ترافیکی و نوشتاری در کف خیابانها ، نصب تندیسهای مفهومی در معابر و بهسازی میدان بسیج از جمله برنامه های جاری مدیریت شهری در زمینه زیباسازی محیط می باشد که به زودی تکمیل خواهد شد .
کمیسیون زیباسازی شهرداری متشکل از یکی از اعضای شورا بعنوان رئیس ، رئیس اداره سیما و منظر شهری بعنوان دبیر ، تعدادی از معاونین و مسئولین و کارشناسان شهرداری وظیفه بررسی کارشناسانه پیشنهادات و طرح های ارائه شده ، برنامه ریزی برای برنامه های آتی ، پیشنهاد بودجه لازم و نظارت بر اجرای پروژه های مربوطه را بر عهده دارد .
@hashtgerdcity