شورای اسلامی شهر بعنوان نماینده مردم در پارلمان شهری ، مطالبه گر خواسته های شهروندان خواهد بود. با دعوت رئیس شورای اسلامی شهر ، جلسه پیگیری احداث شبکه فاضلاب شهری و ساخت تصفیه خانه شهر هشتگرد با حضور اعضای شورا ، معاونت خدمات شهری شهرداری ، مهندس رمضانی معاون اداره آب و فاضلاب استان البرز […]

شورای اسلامی شهر بعنوان نماینده مردم در پارلمان شهری ، مطالبه گر خواسته های شهروندان خواهد بود.

با دعوت رئیس شورای اسلامی شهر ، جلسه پیگیری احداث شبکه فاضلاب شهری و ساخت تصفیه خانه شهر هشتگرد با حضور اعضای شورا ، معاونت خدمات شهری شهرداری ، مهندس رمضانی معاون اداره آب و فاضلاب استان البرز ، مهندس حسینی خواه رئیس شبکه آب و فاضلاب شهرستان و کارشناسان شبکه آب و فاضلاب شهرستان ساوجبلاغ و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان البرز در محل شورای اسلامی شهر برگزار گردید.

مهندس افشاری رئیس شورا در ابتدای جلسه با اشاره به رویکرد تعاملی اعضای شورای اسلامی ، خواستار تشریح اقدامات شرکت آب و فاضلاب در خصوص اجرای شبکه فاضلاب شهری هشتگرد شد .

وی گفت : یکی از موارد مهم و قابل پیگیری در شهر هشتگرد به عنوان مرکز شهرستان ساوجبلاغ ، موضوع فاضلاب شهری است اما متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدام موثری از سوی متولیان آن صورت نگرفته است و اعضای پارلمان شهری به عنوان نمایندگان مردم این موضوع را مطالبه خواهد نمود .

افشاری افزود : مدیریت شهری آمادگی دارد تا پس از ارائه طرح و اقدامات اولیه از سوی شرکت آب و فاضلاب در خصوص تسریع در اجرای طرح همکاری نماید .

سرکار خانم صالحی عضو شورای اسلامی شهر به لزوم پیگیری موضوع از جانب مسئولین مربوطه اشاره کرد.

وی گفت : شهرداری هشتگرد از سال ۱۳۵۸ تاسیس گردیده و بنابر وظایف ذاتی و قانونی خود در زمینه های مختلف عمرانی ، خدماتی و فرهنگی به شهروندان خدمات رسانی می نماید لیکن همچنان و پس از گذشت بالغ بر ۴۰ سال از تاسیس این شهر سایر دستگاه‌های متولی منجمله شبکه فاضلاب به وظایف خود در ایجاد زیرساختهای شهری عمل ننموده اند .

صالحی به لزوم جذب اعتبارات لازم از سوی دستگاه های متولی در این زمینه تاکید نمود .

مهندس فلاحتکار عضو شورای شهر به اجرای بخش کوچکی از شبکه فاضلاب شهری در شهرک ولیعصر اشاره کرد و عدم ساماندهی فاضلاب شهری را موجب نارضایتی شهروندان و مشکلات بسیاری در بخش های جنوبی شهر دانست .

وی گفت : با توجه شیب ملایم شهر از شمال به جنوب ، شاهد رها شدن فاضلاب های خانگی در باغات و مزارع پایین‌دست می باشیم که نیاز است تا تمهیدات لازم در این زمینه مبذول و مشکل مرتفع گردد .

مهندس کاشف عضو شورا و نایب رئیس شورای اسلامی شهر به اقدامات اولیه در خصوص طرح مطالعاتی آب‌های سطحی اشاره کرد و گفت : امروز هدایت آب های سطحی یکی از موارد مهم در شهرهای کشور می باشد و با توجه به اقلیم شهر هشتگرد و بارش های سالانه نیاز است تا شبکه هدایت آب های سطحی ساماندهی شده و با ساماندهی آن از آلودگی اراضی زراعی بخش پایین‌دست جلوگیری گردد .

مهندس موُیدی عضو شورا و مسئول کمیته عمرانی شورا از اقدامات زیرساختی شهرداری برای ساماندهی آبهای سطحی سخن ‌گفت .

موُیدی افزود : تعامل و همفکری مدیریت شهری با سایر دستگاه‌ها می‌توانند زمینه‌ساز خدمات مطلوب به شهروندان باشد و نیاز است تا در اجرای طرح فاضلاب شهری و ساخت تصفیه خانه از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده گردد .

وی گفت : بی‌شک ساخت تصفیه خانه و راه اندازی آن با توجه به فروش پساب حاصله می‌تواند به یکی از طرح‌های درآمدزا تبدیل گردد .

مهندس حسینی خواه رئیس شبکه آب و فاضلاب شهرستان ساوجبلاغ و کارشناسان آن شرکت نیز توضیحاتی در خصوص طرح پیشنهادی شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شهر هشتگرد ارائه و از آمادگی آن شرکت برای پیگیری موضوع خبر دادند .

حسینی خواه گفت : با تامین زمین مورد نیاز به مساحت ۷ هکتار ، این شرکت اقدامات لازم را برای اجرای شبکه فاضلاب شهری شروع خواهد نمود و انتظار می‌رود با تعامل و پیگیری مدیریت شهری ظرف دو سال آینده فاز اول طرح به بهره برداری برسد .

موضوع احداث تصفیه خانه و اجرای شبکه فاضلاب شهری یکی از مسائل مهم در مدیریت شهرها می باشد که انتظار می رود با پیگیری مدیریت شهری هشتگرد و همکاری شرکت آب و فاضلاب این موضوع در فاز اجرایی قرار گرفته و در آینده شاهد پیشرفت فیزیکی آن باشیم.

اجرای شبکه فاضلاب شهری علاوه بر ساماندهی فاضلابهای خانگی می‌تواند راهکاری دائمی برای مدیریت منابع آبی شده و پساب حاصل از آن برای آبیاری فضاهای سبز و نیز مصارف کشاورزی به کار گرفته شود .

@hashtgerdcity