?مهندس یگانه شهردار هشتگرد : طرح بازآفرینی شهر هشتگرد ، راهکاری برای ساماندهی بافت فرسوده خواهد بود ?جلسه هماهنگی تهیه طرح بازآفرینی شهر هشتگرد به ریاست مهندس یگانه و با حضور مهندس اخلاقی معاونت امور عمرانی فرماندار و سایر اعضای ستاد در سالن جلسات شهرداری برگزار شد . ?شهردار هشتگرد با اشاره به اهمیت باز […]

?مهندس یگانه شهردار هشتگرد : طرح بازآفرینی شهر هشتگرد ، راهکاری برای ساماندهی بافت فرسوده خواهد بود

?جلسه هماهنگی تهیه طرح بازآفرینی شهر هشتگرد به ریاست مهندس یگانه و با حضور مهندس اخلاقی معاونت امور عمرانی فرماندار و سایر اعضای ستاد در سالن جلسات شهرداری برگزار شد .

?شهردار هشتگرد با اشاره به اهمیت باز آفرینی شهری در ساماندهی بافتهای فرسوده ، تامین زیرساخت‌ها و نیز محرومیت زدایی حاصل از اجرا ، آنرا راهکاری موثر در ساماندهی بافت فرسوده دانست .

?یگانه افزود : شهرداری به عنوان دبیرخانه بازآفرینی وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌های عضو را دارد و نیاز است تا با پیگیری فرمانداری شهرستان ، همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در این زمینه بیشتر باشد .

?شهردار هشتگرد با بیان اینکه نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی در یک اقدام مشترک زیرساخت‌های اجرای طرح‌های بازآفرینی را فراهم کنند‌ خواستار ارسال اطلاعات لازم به شهرداری جهت شروع کار و تهیه و تدوین طرح جامع بازآفرینی شد .

?وی با بیان اینکه برخی از مناطق بخش جنوبی شهر در اولویت پروژه‌های بازآفرینی شهری خواهد بود خاطرنشان کرد: اقدامات زیرساختی با رویکرد عدالت محوری در محلات مختلف شهر شروع شده و تدوین این طرح می تواند راهبری برای توسعه و پیشرفت شهر باشد .

?یگانه بیان کرد : طرحی که با عنوان بازآفرینی به منظور تجدید حیات و تحول در بافت های فرسوده مطرح شده است فقط کالبدی نیست، بلکه باید از نظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ، عملکرد بافت را تغییر و جریان زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها را مطلوب‌تر کند و توجه به مدیریت بحران و تاب آوری در مقابل بلایای طبیعی و حوادث نیز از جمله مسایل مهمی است که باید در تدوین آن منظور گردد .

?براساس ماده ۱۶ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و با هدف جلب همکاری و مشارکت کلیه دستگاه های ذیربط در فرآیند بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف، برنامه های احیا، بهسازی و نوسازی شهری به منظور تحقق حقوق شهروندی، ارتقای کیفیت زندگی، بازیابی هویت شهری ، مدیریت یکپارچه و ایجاد وحدت رویه بین کلیه عوامل مرتبط در سطح ملی و محلی با رویکرد ضوابط شهرسازی معماری ایرانی-اسلامی به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های راه و شهرسازی و وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شورای عالی استان ها، سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال ۱۳۹۳ در هیئت دولت مورد تصویب قرار گرفت و برخی از شهرهای کشور توانسته اند با تهیه طرح جامع و شناسایی محلات و مناطق هدف اقدامات موثری در این زمینه انجام دهند.

?امیدواریم این طرح که با حمایت فرمانداری شهرستان و پارلمان شهری و پیگیری مجدانه مهندس یگانه شهردار هشتگرد و کارشناسان شهرداری و نیز مشارکت دستگاههای خدمات رسان شروع گردیده به نتیجه ای مطلوب رسیده و شاهد ارتقاء مولفه های سکونت در شهر مرکز شهرستان ساوجبلاغ باشیم .