✅علی جوادی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی هشتگرد : اقدامات شهردار هشتگرد در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی ستودنی است. هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ و یکی از مراکز مهم صنعتی و کشاورزی غرب استان البرز ، از جمله شهرهای همیشه مطرح در زمینه مدیریت شهری بوده است به طوری که بسیاری از پروژه‌های زیرساختی و […]

✅علی جوادی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی هشتگرد : اقدامات شهردار هشتگرد در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی ستودنی است.

هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ و یکی از مراکز مهم صنعتی و کشاورزی غرب استان البرز ، از جمله شهرهای همیشه مطرح در زمینه مدیریت شهری بوده است به طوری که بسیاری از پروژه‌های زیرساختی و عمرانی ویژه در این شهر اجرا شده که می‌توان از احداث مجتمع عظیم فرهنگی هنری ۹ دی ، دومین بوستان بانوان استان البرز ، سایت بزرگ مدیریت بحران و بازارچه حمایت از کالای ایرانی جهت ساماندهی دستفروشان در این شهر اشاره کرد .

کاهش درآمدها از محل مالیات بر ارزش افزوده ، ممنوعیت صدور مجوز ساخت برای املاک قولنامه ای و رکود اقتصادی در سالیان اخیر سبب گردیده تا بسیاری از شهرداری‌های کشور و از جمله شهرداری هشتگرد با مشکلات عدیده ای در زمینه درآمدزایی و تامین هزینه‌های نگهداری شهر روبرو شده تا آنجا که بسیاری از شهرداری‌ها ، اولویت هزینه‌های خود را بر پرداخت حقوق پرسنل معطوف نموده و آن نیز با مشکلات و سختی های فراوانی کسب می گردد .

جوادی عضو شورا و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر با اشاره به موارد فوق ، اقدامات شهرداری هشتگرد در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی را ستودنی دانست.

وی افزود : علاوه بر موارد ذکر شده که طی سالیان اخیر بر شهرداری‌ها تحمیل شده است در سال جاری نیز افزایش چند برابری مواد اولیه ، مصالح ساختمانی و کرایه حمل موجب گردید تا بسیاری از پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری که در ابتدای سال با اشتیاق به سودآوری بخشی از پروژه های عمرانی را برعهده گرفته بودند در نیمه راه باز مانده و به علت احتمال ضرر ، درخواست فسخ قرارداد نمایند .

جوادی گفت : هر چقدر پیش بینی سود آوری با توجه به حجم پروژه بیشتر بوده منجر به ضرر بیشتری برای بخش خصوصی شده و تدابیر شهردار هشتگرد و حمایت‌های رئیس و اعضای شورا توانست راهگشای مشکل باشد .

وی گفت : پیشنهاد تغییر ردیف‌های بودجه عمرانی و اجرای پروژه‌های ضروری برای شهر سبب شد تا کارها با سرعت خوبی پیش برده شود و در جای‌جای شهر شاهد عمران آبادانی باشیم .

خرید ، حمل و توزیع بالغ بر ۷ هزار تن آسفالت به صورت مکانیزه و دستی در معابر شهری، احداث پارک ۲۰۰۰ متر مربعی و زمین بازی در خیابان الوند ، ایجاد رفوژ بلوار آیت الله طالقانی و احداث ساختمان آتش نشانی شهرک ینگی امام ، جدول گذاری و احداث شبکه معابر شهرک کوثر ، تعریض خیابان سبزعلی آباد ، تعریض و احداث بلوار شهیدان نژادفلاح ، تکمیل خیابان جدیدالاحداث شهید فخری‌زاده ، احداث لاین کندرو در ضلع جنوبی بلوار کارگر ، پیاده روسازی و جدولگذاری معابر ، اجرای کفپوش و پیست اسکیت در بلوار امام خامنه ای از جمله پروژه‌های عمرانی اجرا شده در سال جاری توسط شهرداری هشتگرد بوده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای هشتگرد با اشاره به پروژه های اساسی و مهم پیشنهادی برای سال ۱۴۰۰ ، از آسفالت گسترده معابر در ماه پایانی شهر و پیش بینی هزینه ۳ و نیم میلیارد تومانی برای آن خبر داد .